Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Iprep Problem

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Iprep Problem

När man har ställt in allt valt destenation o tryckt prepare destenation så kommer de upp ett fel medelande och säger att "drive is not ready" Trycker jag på cancel så laddar det lite till i den där fina boxen med grön text och de kommer preperafion complited, samma sak händer om jag trycker continue. men om jag trycker try again så händer de iget, får upp samma felmedalande! Är detta något att vara rädd för eller e de bara till att trycka continue och sen flasha boxen eller?

1 fråga till....Finns de någon som har blivit bannad när dom kört Ixtreme 1.4(detta gäller ju då en helt korrekt flashning utan några fel som skulle kunna loggas)
    Last edited by codo; 2008-02-13, 18:53.
    X-Box 1.4
    Xenium *ICE*Pin-Head
    120GB HDD EVO-X och MS Dashbord
    Xbox 360 Premium, Samsung ixtreme 1.51
    Wii Wiikey 1.9g
    Sen vet jag inte vad jag ska skriva mer

Original inlägg av codo Visa Inlägg
    När man har ställt in allt valt destenation o tryckt prepare destenation så kommer de upp ett fel medelande och säger att "drive is not ready" Trycker jag på cancel så laddar det lite till i den där fina boxen med grön text och de kommer preperafion complited, samma sak händer om jag trycker continue. men om jag trycker try again så händer de iget, får upp samma felmedalande! Är detta något att vara rädd för eller e de bara till att trycka continue och sen flasha boxen eller?

1 fråga till....Finns de någon som har blivit bannad när dom kört Ixtreme 1.4(detta gäller ju då en helt korrekt flashning utan några fel som skulle kunna loggas)
    vad väljer du som "drive" då? diskett eller usb-sticka? ligger det några filer på "destination" efter?

formatera "destination" först.. kör iprep, är det filer där sen, ska de ant. ha gått vägen ändå.

*edit*
    angående banning.. finns de säkert.. men då beror de säkerligen på att de blivit flaggade innan då de kört en annan version och inte på 1.4.. ms brukar flagga månader innan ban verkar de som.. bara för att man inte ska "veta" vad de går på..
    Last edited by int21; 2008-02-13, 20:28.

Comment

G, Usbsticka och usbstickan va helt ny. Testade att formatera den och förberededen via iprep. samma sak. Men ja de ligger filer där, Fsam,dsam o rsam sen några mappar.

Så de ska funka ändå va?

Okej de gällande banningen men eftersom den inte har varit flashad innan så är risken ganska liten att man bli bannad.
      Last edited by codo; 2008-02-13, 20:29.
      X-Box 1.4
      Xenium *ICE*Pin-Head
      Wii Wiikey 1.9g

Comment

G, Usbsticka och usbstickan va helt ny. Testade att formatera den och förberededen via iprep. samma sak. Men ja de ligger filer där, Fsam,dsam o rsam sen några mappar.

Så de ska funka ändå va?
        japp de verkar stämma.

Autoexec.bat
        COMMAND.COM
        iDump.bat
        iFlash.bat
        intro.exe
        ixtreme.bin
        MTKFlash.exe
        MTKFlash.typ
        Samtool.exe
        io.sys (dold)
        msdos.sys (dold)
        bootlog.txt (dold)

ligger på min iaf..

Comment

detta ligger på min: Sam-CFW.bin
          FirmTool.exe
          MTKFlash.exe
          MTKFlash.typ
          Autoexec.bat
          dSam.bat
          fSam.bat
          intro.exe
          rSam.bat
          X-Box 1.4
          Xenium *ICE*Pin-Head
          Wii Wiikey 1.9g

Comment

detta ligger på min: Sam-CFW.bin
            FirmTool.exe
            MTKFlash.exe
            MTKFlash.typ
            Autoexec.bat
            dSam.bat
            fSam.bat
            intro.exe
            rSam.bat
            ah, det stämmer.. jag körde med äldre iprep för den nya krånglade med min ms28..

har skrivit en guide här för den äldre iprep och hur man gör för att flasha 1.4 om du får problem med den du har..

http://forum.psxcare.com/support/sho...6&postcount=31
            Last edited by int21; 2008-02-13, 20:45.

Comment

Okej tack för man vill ju inte göra något dumt....Ska bara införskffa mig ett mindre usb minne. kan va bra och ha 1gb någon gång. Tack igen!

int21 va heter du på live om du har de?
              Last edited by codo; 2008-02-13, 20:52.
              X-Box 1.4
              Xenium *ICE*Pin-Head
              Wii Wiikey 1.9g

Comment

Japp då va flashningen igång igen! Men int21 jag följer din guide, får fel i iprep om att usb stickan inte e klar. men när jag tar list scsi based controlers så går jag upp mitt moderkort men de står ingen om via64...då är det la mest troligt att de inte har de senaste via chipsettet eller?
                X-Box 1.4
                Xenium *ICE*Pin-Head
                Wii Wiikey 1.9g

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                Auto-Saved
                EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :)
                x
                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                x
                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                Working...
                X