Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ska flasha xbox 360. Rätt på det?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Ska flasha xbox 360. Rätt på det?

Hej allihop!

Nu sitter jag här med mitt xbox 360 unlock kit med rätt sorts skruvmejsel, krokodilklämmor, nforce 4 baserat S-ata kort i datorn, xbox 360 med Samsungdrive M28, iXtreme_Firmware_Toshiba-Samsung_v1.3-XBOX360-X360, xstream boot maker.

Jag har köpt min xbox flashad från första början så jag har redan min original firmware på skiva, jag har fört över originalfirmwaret till datorn. Jag har sen följt instruktionerna för att få min original firmware att förvandlas till ixstream firmware, en instruktion som jag fann inuti mappen iXtreme_Firmware_Toshiba-Samsung_v1.3-XBOX360-X360 .

Jag har kört senaste xstream boot maker och kryssat i båda rutorna, alltså M28 bad flash compatability samt Apply Boke´s patch for M28 drives.

I xstream bootmaker har jag alltså valt mitt modifierade ixstream firmware, xstream bootmaker vill att jag visar programet till min Xstream firmware, men visst är jag rätt på det som har matat programet med min färdigmodifierade firmware, alltså den som är version 1.3 med 2x hastihet som jag tillverkat tidigare?

I Xstream bootmaket har jag valt mitt S-ata kort och fått id nummer på enheten. Är det detta nummer som ska uppges senare när man kör samread/samhack ute i dos? Eller är det min xbox 360s dvdläsares unika nummer man ska trycka in?

Jag har använt mig av ett USB minne som jag gjort bootbar med xstream bootmaker och ställt in datorn så den ska boota från USB.

Är jag rätt på det så långt?

Vilka kommandon ska jag köra i dos? Måste jag köra samread fast jag redan har en färdigmoddad iexstream firmware? Eller kan jag skippa det steget och gå direkt på samhack?

btw.. ixtreme 1.3 är gammal. 1.4 är att föredra då 1.3 har en bug som kan leda till ban.

Comment

Hoppsan tjosan! Tack för tipset. Du kan inte tipsa om vart jag kan få tag på iXtreme 1.4?

//MoFa

Comment

xbins

Den finns på Xbins ftp
        joina efnet med mirc
        sen skriv /j #xbins
        sen skriver du /msg _xbins !list
        så får du dina inloggnings uppgifter

Comment

Original inlägg av MoFa Visa Inlägg
          Hoppsan tjosan! Tack för tipset. Du kan inte tipsa om vart jag kan få tag på iXtreme 1.4?

//MoFa
          http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=548170

ladda ner xbins.exe, kör den för att packa upp. kör sen xbins.bat så finner du firmwares på deras ftp.. denna gör det automatisk så slipper du krångla med irc mm som tidigare postare skrev.

Comment

Nepp de funkar inte! Dom har bytat så man ska skriva _xbins och i när man använder xbins.bat så skriver den bara xbins
            X-Box 1.4
            Xenium *ICE*Pin-Head
            120GB HDD EVO-X och MS Dashbord
            Xbox 360 Premium, Samsung ixtreme 1.51
            Wii Wiikey 1.9g
            Sen vet jag inte vad jag ska skriva mer

Comment

Original inlägg av codo Visa Inlägg
              Nepp de funkar inte! Dom har bytat så man ska skriva _xbins och i när man använder xbins.bat så skriver den bara xbins
              ändra .bat filen då?

Comment

Jag sitter just i detta nu och ska flasha min xbox 360 Samsung dvdspelare M28. Jag har följt guiden på psxcares hemsida och har kommit så långt att är ute i dos. När jag skriver mtkflashkommandot med xboxen kopplad till min dators sata port 1 så hittar den xboxen. Får upp EXTREME master och slave.
                Nu ska man stänga av sin xbox 360 när man har M28 och välja port , vänta 10sekunder, och sen slå på xboxen igen så ska processen dra igång av sig själv. Problemet är att så inte sker av någon anledning.

Jag har provat en massa gånger nu, det kan inte vara så att jag bara missar tiden...jag har provat så många gånger att någon av dem måste ha varit rätt.

Jag har tagit en mobilbild på vad som visas på skärmen ute i dos.
                http://img262.imageshack.us/my.php?i...sc06800du0.jpg

Med anledning av att hittar xboxen måste väl betyda att mitt i datorn inbyggda s-ata kort som är baserat på Nforce 4 funkar tillsammans med xboxen?

Tacksam för tips och råd.

Comment

efter 10 sekunder ska du sätta igång maskinen med EJECT inte power.
                  om du redan testat och det inte funkar, så köp ett VIA chipset baserat kort. 6421 är att föredra.

Comment

Hej!

Tack för ditt svar. Jag har använt en penna för att starta upp xboxen på vanliga knappen, kan det verkligen spela roll om man starta på eject?

Värt att prova helt klart, men sjukt om det skulle visa sig vara orsaken till att jag inte kan flasha den

Comment

du behöver ingen penna, du kan ta bort det vita skyddet utan problem, den sitter som en klämma, inte fast limmad eller något sådant.

och ja, det är eject, inget annat ^^

Comment

försökte med eject nu men det ville ändå inte, försökte 5-6 gånger att pricka in 10 sekunder....men det ville ändå inte! Blir tosig på detta...

Vet du vart jag kan få tag på senaste dosflash?

Comment

använd inte dosflash, inse bara att du inte kan använda nforce till ms28, BARA via6421 pci kort eller onboard via8327.

Comment

känns för j...igt!

Comment

Original inlägg av tOPO Visa Inlägg
                              och ja, det är eject, inget annat ^^
                              du behöver inte eject. jag flashar min med power och något litet att komma åt med, tex penna.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek:
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X