Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Extern hårddisk med Xbox360

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Extern hårddisk med Xbox360

Ursäkta om detta varit uppe innan. Jag har letat igenom hela forumet nu känns de som och kan inte hitta ett ordentligt svar på min fråga.

Jag undrar om man kan koppla en extern hårddisk till sin Xbox360 med en USB för att sedan spela upp filmer från hårddisken?

Vad jag läst runt så påstår vissa att de bara går att kolla bilder och spela upp musik genom extern hårddisk. Medan andra skriver att det funkar att spela upp filmer. Vad stämmer?

Tacksam för svar.

det funkar utmärkt att koppla usb hdd till sin 360 box och kolla på film använder min som jag formaterat i mac osx med Mac OSX Extented formatet

Comment

Xbox 360 kan inte hantera filsystemet NTFS som de flesta externa hårddiskar har. Istället formaterar man till FAT32, kan dock inte hantera större filer än 4gb. Man kan göra som killen ovan och använda Mac:s filsystem HFS, finns också HFS+ som gör det möjligt att ha filer större än 4gb.

Comment

Tackar så hjärtligt för snabba och bra svar. Ingen som sitter inne på någon bra sida för newbies som beskriver hur man formaterar om hårddisken ?

Comment

Original inlägg av dilajn Visa Inlägg
          Tackar så hjärtligt för snabba och bra svar. Ingen som sitter inne på någon bra sida för newbies som beskriver hur man formaterar om hårddisken ?
          högerklicka på enheten i utforskaren och välj formatera tex.. för att fixa mac formatet så läste jag i en tråd här att du kan använda macdrive 7 för att göra detta.

http://forum.psxcare.com/support/sho...21&postcount=8

http://www.mediafour.com/products/macdrive/freetrial/

http://www.google.se/search?q=MacDrive+7

Comment

Att formatera till Fat verka ju så enkelt att t o m jag klarar det haha. Stort tack allihopa, ni har varit till STOR hjälp!

Comment

Vi tar en sista fråga. Något speciellt man ska tänka på när man köper hårddisken eller funkar det med vilken som? Kan denna funka? http://www.siba.se/product/product.a...tifier=SE95608

Comment

Original inlägg av dilajn Visa Inlägg
                Vi tar en sista fråga. Något speciellt man ska tänka på när man köper hårddisken eller funkar det med vilken som? Kan denna funka? http://www.siba.se/product/product.a...tifier=SE95608
                vilken det är har inte så stor betydelse..

GB mässigt blir de billigare att lägga pengarna på 2 st 500GB än en 750 du betalar 700 spänn för 250GB extra när du idag får en 500 för.. tjah tusenlappen..

Comment

Hur är de om man köper ett xbox arcade utan hdd i och kopplar in en extern till den, kan man då ladda ner demos ock sånt som finns tillgängligt på live och spara dom på den externa? Skulle detta funka så är de ju ingen ide att skaffa sig ett premium och skaffa ett arcade ist då hddn värkar v de enda som skilljer dessa åt om jag förstått det rätt?

Comment

Original inlägg av torva Visa Inlägg
                    Hur är de om man köper ett xbox arcade utan hdd i och kopplar in en extern till den, kan man då ladda ner demos ock sånt som finns tillgängligt på live och spara dom på den externa? Skulle detta funka så är de ju ingen ide att skaffa sig ett premium och skaffa ett arcade ist då hddn värkar v de enda som skilljer dessa åt om jag förstått det rätt?
                    Nej tyvärr, du måste ha en Microsoft 360 disk för det (20 eller 120GB). Externa diskar kan användas för att lägga musik, bilder och dina egna filmer på. På PS3 däremot där är det en annan historia. Där verkar det som att man kan lägga det mesta på en extern disk.

Comment

varför kan inte jag formatera om till fat32 :S
                      jag trycker på formatera, sen när jag ska välja filsystem så kan jag bara välja NTFS :S

Comment

never mind. fixade det. tydligen kan man inte formatera partitioner större än 32gb till fat32. så jag skapade flera partitioner i externa hårddisken, och gjorde snabbformatering på alla till fat32.

Comment

Precis.... Fat32 är ju så kackigt. Om du inte redan upptäckt det, så kommer du märka att man dessutom inte kan ha större filer än max 4Gb på en Fat32-disk.
                          Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
                          » Xbox360 FAQ

Comment

Original inlägg av Koffein1 Visa Inlägg
                            det funkar utmärkt att koppla usb hdd till sin 360 box och kolla på film använder min som jag formaterat i mac osx med Mac OSX Extented formatet

så man kan bara koppla sin hd till usb porten på xboxen o kolla alla sina divx filmer på så sätt eller?

Comment

mmm

jajamensan

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X