köpte en flashad box häromveckan begagnad, och nu har jag ett j-vligt jobbigt problem, det är glapp i xboxens videoutg. Jag mecka en halvtimme för att få bild igår. Sen skaka ja lite på dn och då fick jag bild. Troligtvis sitter nåt löst. Vanligt fel? Va skulle ni ta hansi å co för att fixa dt? Boxen e tillv i mitten av 2006 så jag har rödlampegarantin kvar. Dock inget annat vad jag förstår? Mvh victor
Viktigt meddelande
Collapse
No announcement yet.
glapp i videoutgången. Köpte begagnat. Hjälp!
Collapse
X
-
"Vill inte veta av den"? Nej klart som fan då han visste att den var trasig. Finns väl lagar mot skojare som dessa. Kolla dina rättigheter på konsumentverkets hemsida. Finns väl en lag för köp av begagnade prylar.Original inlägg av Blommah Visa Inlägghan vill inte veta av den.. Jag kan ju inte bevisa heller att den va trasig vid köp... Någon som haft liknande problem? MvhPS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB
360 JTAG With 500 GB USB External Drive
360 JTAG Backup Console
360 JTAGable Console
Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)
- Citat
- Flag
Comment
-
Japp, köplagen gäller.
Men kolla först det grundläggande, oftast har man en videokabel som är både komponentvideo och compositevideo. Den har en knapp där man väljer vilka kontakter på kabeln som skall vara aktiva. Se till att den inte sitter i något "mellanläge".Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
- Citat
- Flag
Comment
-
Kvitto underlättar för att styrka att du köpt den...Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
- Citat
- Flag
Comment
-
Gör så att du flashar tillbaka boxen till original.Original inlägg av Blommah Visa Inläggjo jag klantade mig rätt bra. Men iaf, har ni fått in liknande problem nån gång?
Skicka in den till microsoft, allt är gratis, UPS kommer och hämtar och UPS kommer att lämna till dörren.
Du behöver inget kvitto, du ringer bara helt enkelt Microsoft och säger "hej jag har en maskin där videokontakten glappar, mina kablar fungerar fint"
De vill bara ha maskinens serienummer.
Du har 3 års garanti på microsoft, däremot kan jag inte med 100% säkerhet säga att det gäller något annat än 3 röda lampor (3RRoD).
Lycka till.
PS: Är maskinen bannad kan du glömma allt jag sa dock.
- Citat
- Flag
Comment
-
Men när du ringer, säg INTE att du köpt den beggad.
Då får du ingen garanti-reparation.Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
» Xbox360 FAQ
- Citat
- Flag
Comment
-
Skickade in min andra hands maskin för någon månad sedan.
Sa att den var begagnad. Gick bra.
Min kompis skickade in sin för 3 veckor sedan, han sa att den var begagnad den med. Inga problem.
Måste vara något nytt som M$ kommit med.
Har du fått erfara detta Enlund?
- Citat
- Flag
Comment
-
Inte personligen, men en kompis som köpt beggad blev nekad garantireparation.
Detta var dock 6-7 månader sedan.
Vet inte vad som gäller rent juridiskt, men de hävdade att deras garanti bara gäller den som köpt varan ny.Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
» Xbox360 FAQ
- Citat
- Flag
Comment
-
MS personalen hittar på lite vad som helst ibland. Oftast är det problem ifall tidigare ägare registrerat xboxen på sitt namn+adress, t.ex. vid skapande av livekonto.Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
- Citat
- Flag
Comment

Comment