Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Xboxens bild funkar inte

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Xboxens bild funkar inte

Jag satt och spelade CoD4 idag, och helt plötsligt blev bilden grön, och växlade mellan alla möjliga färger..
    Stängde av den, och prova o starta igen, då visa skärmen massa vita prickar på en svart bakgrund, som bara går o går. Provade att byta skart (till en Component skart, men använde ändå den gula sladden) Då funka det helt plötsligt, helt normalt. Bytte tillbaks till den andra, funka en stund, men sedan sluta det funka.

Provade några gånger till, men fick inga bra resultat på några av skartkontakterna. Det som är konstigt, är att ljudet funkar, ljudet går till ett annat ljudsystem, och funkar helt normalt, Xboxen visar inge "Red Rings of Death" eller någonting. Vad är fel? Jag har som sagt flashat min xbox, men klistermärke sitter kvar, måste jag skicka in den, och går det?

Tacksam för svar!

gpu

låter som att gpu:n blir för varm. om boxen står inträngd i nått fack på tv bänken eller nåntstans testa att flytta på den så luft flödet blir bättre

Comment

Jag kan tänka mig något sådant, men jag hade den på en öppen plats, ingenting ovanför den, eller på sidorna, jag spelade i typ 10 minuter.
      Det är inte tvn, provade byta till en annan tv i huset, och det funka inte heller då.

Comment

Original inlägg av giftigkola Visa Inlägg
        Jag kan tänka mig något sådant, men jag hade den på en öppen plats, ingenting ovanför den, eller på sidorna, jag spelade i typ 10 minuter.
        Det är inte tvn, provade byta till en annan tv i huset, och det funka inte heller då.
        Du kommer få 3RRoD snart.
        Ring microsoft och be de plocka upp maskinen. Allt är gratis.
        Flasha tillbaka till original först dock.

Comment

Killen jag flasha hos, sa att jag kunde skicka in den utan o flasha tillbaks. Ska jag chansa på det? Han sa att det är värme problem, och att dom bara byter ut den ifall dem skulle märka det av någon anledning.

Comment

Du kan, men han snålar på sin tid.
            Tar 20min att flasha om inte mindre.
            Om de skulle sticktesta din maskin för att kolla om den är flashad så får du den inte fixad.
            Enkelt.

Om du vill chansa så gör det, men snubben som flashade borde erbjuda gratis flashning till original.

Comment

Han sa att filen han hade till min skrivare är förlorad, jag vet inte så mkt om hur det fungerar, men hans hårddisk hade fått problem, så den kan vara förlorad, skulle ringa o kolla, men om den är det, finns det något annat man kan göra då för o unflasha den?

Comment

Du kan även ha problem med chipet som skickar ut bilden till TV:n (ANA/HANA-chipet). Så länge du har garanti så ska MS fixa det.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                Auto-Saved
                Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
                x
                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                x
                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                Working...
                X