Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lågt "klickljud" när jag spelar brännt spel

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Lågt "klickljud" när jag spelar brännt spel

Tja, har en flashad m28 drive med Iextreme 1.4...när jag t.ex. spelar Assassin´s Creed så hör man ett lågt klick ljud typ 5 ggr/sek, inte direkt så man stör sig på det men jag undrar bara varför det låter så, för när jag spelar original spel så låter det helt normalt. Skivan i sig får INGA repor eller nåt sådant pga det...

Obs: Läsaren har inga svårigheter att läsa skivan.

/Dark

Original inlägg av darkshine91 Visa Inlägg
    Tja, har en flashad m28 drive med Iextreme 1.4...när jag t.ex. spelar Assassin´s Creed så hör man ett lågt klick ljud typ 5 ggr/sek, inte direkt så man stör sig på det men jag undrar bara varför det låter så, för när jag spelar original spel så låter det helt normalt. Skivan i sig får INGA repor eller nåt sådant pga det...

Obs: Läsaren har inga svårigheter att läsa skivan.

/Dark
    kan du inte spela in ljudet och lägga upp det som en mp3.. "klick" ljud är rätt olika från person till person.. jag upplever inget "klick" ljud från assassins creed på min ms28..

Comment

Ok, men jag får inte bifoga några filer på forumet, hur fixar jag tillåtelse till de?

Comment

rapidshare, megashare eller liknande..

Comment

Det klickljudet får jag när skivan sätts in i DVD:n och den läses första gången ....efter uppvarvning och läsning av discinfo & säkerhetsektorer så försvinner det.

Du kan prova att flasha med 8x firmware. Kanske försvinner helt då.

Comment

Prova andra skivor, verbatim om det inte är redan det du kör.

Klicket = linsen till dvdläsaren kämpar hårdare än den borde behöva göra för att hitta focus på skivan.
            Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Ok, jag bränner med 4x, verbatim ofc=)
              /dark

EDIT: läsaren är 8x flashad
              Last edited by darkshine91; 2008-02-22, 17:09.

Comment

Någon som upplever samma som jag?

Comment

Hade samma på min sammy läsare förut.
                  Den läste skivor dock utan problem jag körde även med verbatim skivor

Comment

vi vet ju inte hur dina "klick" låter.. spela in dom tack..

Comment

Lås tråden tack, fått den info jag behöver

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                      Auto-Saved
                      Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                      x
                      Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                      x
                      x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                      Working...
                      X