Tråkigt att höra men jag tror något inte stämmer riktigt. Vad har du för operatör? Giganews kan tyvärr inte ha perfekt peering mot alla operatörer. Har du ens läst på Slyck eller Flashback? Att gå in och dra ner alla headers på en grupp är inte det smidigaste. Bäst är att gå till exempelvis binsearch och söka på det du vill ha, skapa .nzb fil och sen öppna i exempelvis Newsleecher.
Saken är oftast endast nytt kommer upp på Usenet om det inte gäller requests. Tyvärr verkar ingen ha requestat de spelen. 2 av de finns iallafall uppe till Windows.
Det passar inte alla givetvis. Det är just därför man kan prova i 3 dagar och inom den tiden avbryta. Sen drar de ca 120kr första gången inte 180. Dock måste jag säga att gamla spel jag tankat på trackers har gått väldigt slött. Hellre requestar jag en release eller hemmaripp i gruppens irc kanal och tankar i full hastighet än tankar i 100kBps eller mindre.
Jag hittade faktiskt alla Star Wars filmerna i 720P WMV-VC1. Dock med nlsubs men det gör inte så mycket eftersom filmerna är på engelska.
Hoppas det löser sig!
edit:
I värsta fall är det traffic shaping på nntp men det tror jag inte är fallet.
Saken är oftast endast nytt kommer upp på Usenet om det inte gäller requests. Tyvärr verkar ingen ha requestat de spelen. 2 av de finns iallafall uppe till Windows.
Det passar inte alla givetvis. Det är just därför man kan prova i 3 dagar och inom den tiden avbryta. Sen drar de ca 120kr första gången inte 180. Dock måste jag säga att gamla spel jag tankat på trackers har gått väldigt slött. Hellre requestar jag en release eller hemmaripp i gruppens irc kanal och tankar i full hastighet än tankar i 100kBps eller mindre.
Jag hittade faktiskt alla Star Wars filmerna i 720P WMV-VC1. Dock med nlsubs men det gör inte så mycket eftersom filmerna är på engelska.
Hoppas det löser sig!
edit:
I värsta fall är det traffic shaping på nntp men det tror jag inte är fallet.

I stort sätt är det ju samma filer du drar ner från en torrent, bara att friheten med Usenet är större.
Comment