Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Komponent eller HDMI?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av Heenok Visa Inlägg
    aja, tror inte ni riktigt förstod vad jag menade men ok, jag installerar ffdshow och köper en hdmi-kabel
    jo jag förstår.. men du får hd-kvalite från datorn med hdmi som alla påpekat oavsett det är från dator eller inte sålänge du har rätt codecs osv i pc'n osv.. varför nöjer du dig inte med det svaret?

Comment

Original inlägg av s-p-d Visa Inlägg
      du får bättre bildkvalitet med ffdshow istället för cccp (antar de använder coreavc fortfarande)
      CoreAVC > alles imo

Edit: Har mig att jag läst nånstans att CoreAVC är det som hd-dvd och/eller bluray-spelare använder (KAN vara fel ute där).

Och iaf med nyare versioner av det så blir det märkbart mindre stress på datorn,
      det vet jag av personlig erfarenhet.

Det jag dock inte vet är hur det påverkar kvalitet m.m
      Last edited by Landslide; 2008-02-25, 17:39.

Comment

ok

Comment

Föressten, ska man ladda ner ngt särskilt uppspelningsprogram eller funkar vlc?

Comment

Original inlägg av Landslide Visa Inlägg
            CoreAVC > alles imo

Edit: Har mig att jag läst nånstans att CoreAVC är det som hd-dvd och/eller bluray-spelare använder (KAN vara fel ute där).

Och iaf med nyare versioner av det så blir det märkbart mindre stress på datorn,
            det vet jag av personlig erfarenhet.

Det jag dock inte vet är hur det påverkar kvalitet m.m
            Mindre stress på slöa burkar ja, kvalitet nej.. jämför själv

lite gammal test men kan säga ffdshow blivit ännu bättre, bäst att köra med tryouts (absolut senaste)
            http://sourceforge.net/project/showf...kage_id=199416
            Innan du ställer en fråga: dokumentera exakt VAD som är problemet och vilken utrustning du har, dvd-läsare, firmware, brännare, skivmärke, release namn etc. så slipper du mellansteget med följdfrågor! OCH läs FAQ!

Comment

Men spelar man upp med ffdshow eller ska jag använda vlc eller ngt annat program?

Comment

Original inlägg av Heenok Visa Inlägg
                Men spelar man upp med ffdshow eller ska jag använda vlc eller ngt annat program?
                ffdshow är ju codec, spela upp med vad du vill i princip.. vlc eller media player classic (mpc) är ju att föredra.

Comment

vlc använder egna inbyggda codecs så kör man den spelar installerade codecs ingen roll alls, mpc går bättre..
                  Innan du ställer en fråga: dokumentera exakt VAD som är problemet och vilken utrustning du har, dvd-läsare, firmware, brännare, skivmärke, release namn etc. så slipper du mellansteget med följdfrågor! OCH läs FAQ!

Comment

ok, tack för svaret

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                    Auto-Saved
                    EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :)
                    x
                    Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                    x
                    x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                    Working...
                    X