Original inlägg av Heenok
Visa Inlägg
Viktigt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Komponent eller HDMI?
Collapse
X
-
CoreAVC > alles imoOriginal inlägg av s-p-d Visa Inläggdu får bättre bildkvalitet med ffdshow istället för cccp (antar de använder coreavc fortfarande)
Edit: Har mig att jag läst nånstans att CoreAVC är det som hd-dvd och/eller bluray-spelare använder (KAN vara fel ute där).
Och iaf med nyare versioner av det så blir det märkbart mindre stress på datorn,
det vet jag av personlig erfarenhet.
Det jag dock inte vet är hur det påverkar kvalitet m.mLast edited by Landslide; 2008-02-25, 17:39.
- Citat
- Flag
Comment
-
Mindre stress på slöa burkar ja, kvalitet nej.. jämför självOriginal inlägg av Landslide Visa InläggCoreAVC > alles imo
Edit: Har mig att jag läst nånstans att CoreAVC är det som hd-dvd och/eller bluray-spelare använder (KAN vara fel ute där).
Och iaf med nyare versioner av det så blir det märkbart mindre stress på datorn,
det vet jag av personlig erfarenhet.
Det jag dock inte vet är hur det påverkar kvalitet m.m

lite gammal test men kan säga ffdshow blivit ännu bättre, bäst att köra med tryouts (absolut senaste)
http://sourceforge.net/project/showf...kage_id=199416Innan du ställer en fråga: dokumentera exakt VAD som är problemet och vilken utrustning du har, dvd-läsare, firmware, brännare, skivmärke, release namn etc. så slipper du mellansteget med följdfrågor!
OCH läs FAQ!
- Citat
- Flag
Comment
-
ffdshow är ju codec, spela upp med vad du vill i princip.. vlc eller media player classic (mpc) är ju att föredra.Original inlägg av Heenok Visa InläggMen spelar man upp med ffdshow eller ska jag använda vlc eller ngt annat program?
- Citat
- Flag
Comment
-
vlc använder egna inbyggda codecs så kör man den spelar installerade codecs ingen roll alls, mpc går bättre..Innan du ställer en fråga: dokumentera exakt VAD som är problemet och vilken utrustning du har, dvd-läsare, firmware, brännare, skivmärke, release namn etc. så slipper du mellansteget med följdfrågor!
OCH läs FAQ!
- Citat
- Flag
Comment

Comment