Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Microsoft fimpar HD-DVD'n

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av Enlund Visa Inlägg
    Jag tycker det är synd att Blu-Ray vann. HD-DVD är bättre ur många aspekter, bättre komprimeringsteknik och regionsfritt för att nämna två.
    Men,men... det är pengar som styr. De stora filmbolagen har sagt sitt....
    HD-DVD och Blu Ray klarar samma videoformat dvs. MPEG-2, VC-1 och MPEG-4 AVC även känt som H.264 däremot så använde vissa tidiga "dubbelsläpp" VC-1 på HD-DVD och MPEG-2 på Blu Ray. Ljudformatsmässigt så kan båda använda samma komprimeringsteknik, men till skillnad från Blu Ray måste alla HDDVD-spelare stödja Dolby Digital Plus och Dolby TrueHD, medan det är upp till tillverkaren om den vill stödja formatet på en Blu Ray-spelare. Det innebär att en Blu Ray-skiva inte kan ha ett ensamt Dolby Digital Plus eller TrueHD ljudspår. Det måste finnas ett alternativt ljudspår för spelare som inte stödjer formaten. (precis som alla dvd-skivor med DTS-ljud måste ha ett separat dolby digital-ljudspår för spelare utan DTS)

Original inlägg av pege63 Visa Inlägg
    MS dödade HD-DVD genom att inte ha den i 360 fr början utan bara som tillbehör ganska korkat drag.
    MS har åxå sagt att man kommer istället att ha en BLUE RAY spelare som TILLBEHÖR samma korkade drag igen
    Skulle MS ha inkluderat HD-DVD i konsolen skulle det dragit upp priset. Inte alla gamers som är beredda att betala mer för att se på HD-film. Men de visste att vissa skulle vilja använda konsolen även som HD-spelare, så de sålde HDDVD-enheten separat. En kompromiss helt enkelt.

Comment

ja men priset för det blir HALO 1, 2 , 3 till PS3.
      Det är synd för HD-DVD var mer kompatibel med vanlig DVD.
      HD-DVD var billigare att tillverka & skivorna var billigare likaså filmerna.
      Det använder samma filsystem som vanlig DVD & tillverkades i samma utrustning som till vanlig DVD, det gick INTE & går INTE & kommer ALDRIG att gå men BLU-Ray.
      Så förlorarna blir VI & den som tälljer guld blir ju SUN eftrsom man får betala roalty för javakoden BD-J som är en viktig del i BLU-RAY spelaren & används för att se på video.
      Last edited by pege63; 2008-03-08, 20:59.
      "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

har man en hd-dvd läsare liggandes så kan man bygga ett laservapen.

http://www.youtube.com/watch?v=vIwaMNab5pw

Comment

Det går att bygga sådant av massor av dvd spelare/brännares lasrar, skulle tippa på att brännarnas lasrar fungerar bäst
          Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
            Det går att bygga sådant av massor av dvd spelare/brännares lasrar, skulle tippa på att brännarnas lasrar fungerar bäst
            jo, självklart. men med tanke på att hd-dvd är utgående (redan dött) och vi hade en sådan tråd här, så passade det väl bra med box relaterade saker.

Comment

hehe ja, det e klart
              Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

jag vill också ha en superlaser!

Comment

Original inlägg av PiGGELiN Visa Inlägg
                  jag vill också ha en superlaser!
                  "Superlaser" lite likt Aftonbladets "Brästchock" löpsedlar
                  Jag har förvisso en NeHe laser hemma + en argonlaser men sen har jag labbat en del i skola med lasrar med

Laserlänk = Mumma *Modulerade signalvågor över långa avstånd*
                  / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

nu känner jag mig jättekorkad för jag förstod ingenting

Comment

du e inte ensam
                      Google is your friend!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                      Auto-Saved
                      Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                      x
                      Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                      x
                      x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                      Working...
                      X