Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

bannad box och nedladdingsbara exp.

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• bannad box och nedladdingsbara exp.

Hallå!

jag funderar på att chippa min box. Jag är egentligen inte rädd för att bli bannad eller ej, då jag sällan/aldrig spelar på live. Men, jag vill ju kunna ladda ner typ expantioner till spel (oblivion, GTA 4, fallout 3). Om man får sin box bannad, så är inte ens konto bannat som jag har förstått det, utan bara ens xbox? Betyder det att jag kan plocka ur min hårddisk, sätta in den i en kompis box, logga in på mitt live-konto, köpa och ladda ner expantionen till min hårddisk, sätta in hårddisken i min bannade xbox igen, och på så sätt ha expantionen? Hängde ni med?

Mvh,

Simon

jao

det borde fungera utan problem

Comment

Nej, det skulle jag inte vara så säker på... DLC kan användas antingen på konsolen det köpts på (offline eller online) eller på en annan konsol inloggad med kontot man köpte med (enbart online)

Comment

Men, då borde det ju gå att logga in med sitt konto på någon annas box, med sin egen hårddisk. För visst är det inte ens konto som blir bannat, utan bara själva boxen?

Comment

Original inlägg av zhilmoen Visa Inlägg
          Men, då borde det ju gå att logga in med sitt konto på någon annas box, med sin egen hårddisk. För visst är det inte ens konto som blir bannat, utan bara själva boxen?
          det är bara boxen.

Comment

Fett, då kan man ju flasha boxen i lugn och ro då!

Comment

Du måste vara inloggad på live för att kunna spela på annan konsol än den du köpt på.

Comment

Original inlägg av zhilmoen Visa Inlägg
                Fett, då kan man ju flasha boxen i lugn och ro då!
                Jag och en kompis har lirat live i snart en månad, varje dag och vi har inte blivit bannade.. Tror inte att någon har blivit bannad än (med iXtreme v1.4 flash). Så det är ganska säkert ändå

Comment

jag har spelat nu LIVE i ca 4 månader varje dag i 3-4 timmar ,
                  har Extreme 5.2.
                  Och ej bannad.

Jag tror inte nån har blivit bannat, det är bara snick snack....

Comment

klart som fan folk har blivit bannade...jag blev det första vändan men har spelat kanske 6 månader med Ixtreme 1.2 och inte blivit bannad.

Comment

Det är dåliga kopior på spelen som gör att du blir bannad (vad jag vet). Om du inte har en exakt kopia av original spelet så ser microsoft det vilket resulteras med ban..

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                      Auto-Saved
                      Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
                      x
                      Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                      x
                      x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                      Working...
                      X