Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ny 360 och garanti, fråga

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

  • Ny 360 och garanti, fråga

    Hallå på er alla,

    En kort fråga:

    Jag funderar på att köpa mig en ny 360, och i så fall givetvis flasha den. Nu verkar det ju som om det är mer regel än undantag att boxen går sönder inom ett år, så föurtsatt att detta händer kan man (och måste man?) då lämna in den till exempelvis PSXCare för att återställa den till originalfirmware så att man kan skicka den på reparation/få den utbytt av Microsoft inom de 3 år som garantin gäller? Som jag har förstått av FAQ'en så är detta fullt möjligt, men kan man göra det även om boxen är död? Slutligen, är det detta som kräver ett nytt MS-klistermärke som jag sett att det finns att köpa i shoppen?

    Tack på förhand!

  • #2
    Vet inte hur det ser ut om 1år men jag har skicka den på reparation 4 gånger utan klistermärke och flashad och fått den ut bytt nu senast fick jag en ny elite box för att den gått så många gånger på service

    Comment


    • #3
      Ok, då vet jag. Tackar!

      Det verkar - efter vad jag läst här på forumet - som att det kan bli problem med service om man lyckats bli bannad från Live, snarare än om man flashat och saknar klistermärke.

      Comment


      • #4
        Precis, blir din konsol bannad så kommer dom definitivt inte att röra den.

        Comment

        Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
        Auto-Saved
        Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
        x
        Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
        x
        x

        Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

        Registration Image Refresh Image
        Working...
        X