Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

unreadable disc

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• unreadable disc

hej får upp felmeddelandet "unreadable disc" samt uppmaning att rengöra skivan på vissa brända spel ( inte alla) boxen är flashad med iexreme 1.4 jag bränner med imgburner skivorna är av märket EMTEC dvd+r DL tacksam om någon med mer kunskap ärn jag ville hjälpa mej

p
    Last edited by emersson; 2008-03-23, 15:12.

byt skivor.
    verbatim dvd+r dl

fixat

Comment

hade köpt samma skivor som du fick samma problem att min 360 inte kunde läsa mina skivor och att dom behövdes rengöras .. mycket irriterande men funderar på köpa dom här vertabim som alla snackar om jag hoppas att det funkar

Comment

Original inlägg av tOPO Visa Inlägg
        byt skivor.
        verbatim dvd+r dl

fixat
        ska dvdn ha den rätta layerbraken till 360n också eller? eller är det bara spelen?

Comment

Hej, jag brände precis mitt första spel. Jag har verbatim skivor och brände efter angivelser. får samma problem som ovanstående. Står att jag ska rengöra skivan.

Vad fan kan det vara?

Comment

http://img353.imageshack.us/my.php?image=namnlsav6.png

Så där har jag. Sedan så trycker jag på den väsntra filen och kommer automatiskt in på imgburn och bränner där.

Comment

Original inlägg av Xbox_360 Visa Inlägg
              http://img353.imageshack.us/my.php?image=namnlsav6.png

Så där har jag. Sedan så trycker jag på den väsntra filen och kommer automatiskt in på imgburn och bränner där.
              har du fyllt i layerbreak under tools/settings/"write" i imgburn? du väljer "User Specified:" och skriver in 1913760

detta behöver du inte göra med clonecd, men vissa får problem om inte detta görs med imgburn.

Comment

Är det bara att slänga den gamla skivan då?

När jag stoppar in skivan i datorn för att kolla så att den inte var tom så fanns det vå mappar.
                "Audio_TS" och "Video_TS". Audio var tom, Video innehöll filer som var på 4.6mb sammanlagt.

int21. Tror du att det funakr då efter jag skriver in den där Layerbreak grejen? Vill inte försöra fler skivor, är dyra.
                Last edited by Xbox_360; 2008-03-24, 21:10.

Comment

Är det bara att slänga den gamla skivan då?

När jag stoppar in skivan i datorn för att kolla så att den inte var tom så fanns det vå mappar.
                  "Audio_TS" och "Video_TS". Audio var tom, Video innehöll filer som var på 4.6mb sammanlagt.
                  det stämmer. testa igen, fast denna gång med rätt layerbreak. klicka på .dvd filen som du gjort innan. med stor sannolikhet fungerar det om du bara petar in dessa siffror innan. återkom med resultat.

Comment

Men vad kan det berott på att det fanns filer som endast var 4.6 mb på skivan?

Comment

Men vad kan det berott på att det fanns filer som endast var 4.6 mb på skivan?
                      det gör det inte. bara "utforskaren" som är missvisande. kollar du använd data på skivan får du ett annat besked.

*edit*
                      för att förtydliga... det har med dvd'ns filstruktur att göra. väljer du tex göra en iso av den så kommer all data med.
                      Last edited by int21; 2008-03-24, 21:26.

Comment

OKej, tackar för hjälpen. Vill inte vara jobbig men en sista grej bara.

När jag öppnar en av rar. filerna till Pro Evolution så är det en sådan här fil där inne som jag sedan drar ut och fixar en .dvd till genom ditt program.

http://img291.imageshack.us/my.php?image=namnlstf1.png

Vill vara säker som du kanske förstår.

Tack än en gång!

Comment

OKej, tackar för hjälpen. Vill inte vara jobbig men en sista grej bara.

När jag öppnar en av rar. filerna till Pro Evolution så är det en sådan här fil där inne som jag sedan drar ut och fixar en .dvd till genom ditt program.

http://img291.imageshack.us/my.php?image=namnlstf1.png

Vill vara säker som du kanske förstår.

Tack än en gång!
                          japp.. precis.. får du inte med någon .dvd fil eller tappat bort den så funkar detta sätt. se bara till att ställa in layerbreak i imgburn, innan du bränner så är det inget fel på kopian iaf.

.dvd filen är inte nödvändig om du ställer in layerbreak "manuellt" i imgburn. men nu tänker ja inte "göra" detta svårare än det är. skapa .dvd fil. ordna layerbreak i imgburn. så har du gjort allt korrekt.

Comment

Men sen på ditt program, efter att jag skapat dvd. filen. Behöver jag trycka på "No layerbreak" i den där fliken i programet? Det gjorde jag förra gången.
                            http://img257.imageshack.us/my.php?i...atorv04mc2.png

Alltså det där längst ner.

Men menar du att jag inte behöver använda mig av ditt program och bara ta iso.filen som om jag skulle bräna en dvd-r film men sen skriva in layerbreak numret...?

Comment

Men sen på ditt program, efter att jag skapat dvd. filen. Behöver jag trycka på "No layerbreak" i den där fliken i programet? Det gjorde jag förra gången.
                              den ska stå på 360, sedan släpper du filen, då skapas en 360 .dvd fil. enkelt. vad du gör efter spelar ingen roll. ställer du däremot på "no layerbreak" och släpper filen blir det fel.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X