Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Trubbel med XBOX360 (RROD & Support)

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Trubbel med XBOX360 (RROD & Support)

Tjena.

Nu är det så att mitt xbox360 har fått RROD. Först gick bara läsaren sönder, så jag ringde microsoft och kom till någon tjej som svarade. Hon frågade om namn, nummer bla bla. Sen efter jag lämnat all information så säger hon "Din xbox är modifierad vi kan inte hjälpa dig". Jag blir helt chockad och tänkte hur kan dom veta det utan att ens har tittat på den?

Det ledde mig till PSXCARE som kunde byta ut läsaren och flasha för kring 1000 kronor inkl. frakt. Så jag gjorde det, kändes som en bra deal. Men nu två veckor senare efter att jag fått tillbaka den så har jag fått RROD. JAg har absolut ingen aning vad jag ska göra nu. Så hjälp mig snälla.

Mvh / Pazman.

Original inlägg av PAZMAN Visa Inlägg
    Sen efter jag lämnat all information så säger hon "Din xbox är modifierad vi kan inte hjälpa dig". Jag blir helt chockad och tänkte hur kan dom veta det utan att ens har tittat på den?
    Låter skrämmande helt klart. Vad lämnade du för information och vad körde du för mods?

Comment

Jag har bara haft en ixtreme flashning, har knappt spenderat någon tid alls på xbox-live så jag tyckte det var lite konstigt. Jag fick uppge namn, nummer, adress, konsollens serienummer etc.

Comment

men du är väl inte bannad?
        Psxcare lämnar ingen garanti på utbytta dvd-läsaren då?

Comment

Jag vet faktiskt inte om jag är bannad, Jag antog att jag var det. Sedan vet ajg inte om PSXCARE har någon form av ångersrätt gällande sånahär fall. Har inte kollat upp det direkt, eftersom att RRODn inträffade idag. Så jag har i princip letat runt på internet efter lösningar.

Comment

Du får ring apsxcare o höra med de eller ring aMS support och stå på dig och säga att du inte har mixtrat med din xbox. Har du int emärkt om du varit bannad? När spelade du över live senast och vad hade du för Ixtreme version? Inte hört någon än som blivit bannad med 1.4.

Comment

Får försöka att stå på mig helt enkelt, Senast jag var inne och faktiskt spelade var nog för två år sedan när jag först köpte GoW och spelade över live under gratismånaden. Sen jag flashade har jag aldrig spelat ett spel över live, och jag använde en gammal verson av iextreme .. En riktigt gammal. Flashade boxen för kanske 1 ½ år sedan och läsaren gick sönder innan nyår.

Comment

Jag vet faktiskt inte om jag är bannad, Jag antog att jag var det. Sedan vet ajg inte om PSXCARE har någon form av ångersrätt gällande sånahär fall. Har inte kollat upp det direkt, eftersom att RRODn inträffade idag. Så jag har i princip letat runt på internet efter lösningar.
                det här är intressant. ms säger du har modifierat din box. alltså är du flaggad, men du kan spela på live, alltså inte bannad? om detta är fallet ska du ringa ms och fråga varför du inte är bannad från live om du har en modifierad box. fråga också om en felaktig dvd-spelare kan läsa fel och få dig "flaggad" för modifierad box? det är ju därför du ringer.. heh..

jag tror helt klart att detta har med deras delay för ban att göra eller så har de helt enkelt fel.

har du enbart kört ixtreme i din box?
                har du haft extreme i den?
                vilka versioner av firmware har du haft?

Comment

ja flashade du den för 1,5 år sedan så lär du nog vara bannad....

Comment

Grejen är den att jag aldrig har spelat på LIVE förutom direkt efter jag köpte den, dock så har jag varit inne och tankat demos etc. till och från.

Ska jag vara ärlig, så kommer jag inte ihåg vilken firmwire jag hade innan. Men ska försöka gräva runt i det lite, kommer med en update.

Comment

Grejen är den att jag aldrig har spelat på LIVE förutom direkt efter jag köpte den, dock så har jag varit inne och tankat demos etc. till och från.
                      spelar ingen roll om du tankar demos.. är du uppkopplad mot live så är du...

Ska jag vara ärlig, så kommer jag inte ihåg vilken firmwire jag hade innan. Men ska försöka gräva runt i det lite, kommer med en update.
                      för 1.5år sen fanns inte ixtreme. du hade alltså xtreme i den.. xtreme startar all möjlig skit.. dvs spel som inte är säkra. boxen kan ha loggat dem direkt. för 1.5år sen var många spel inte "backupade" på rätt sätt.. detta förklarar faktiskt varför de säger du är flaggad/bannad...

Comment

Så har du något förslag på vad jag ska göra? Ska jag bara försöka stå på mig och ringa MS?

Comment

Reparation av din box kommer kosta c:a 700:-

Bytet av dvdläsaren har ingenting med detta att göra.
                          Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Vänta nu, Reparation av RROD?

Comment

Vänta nu, Reparation av RROD?
                              http://forum.psxcare.com/support/sho...6&postcount=11 precis

http://forum.psxcare.com/support/sho...d.php?p=181719

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X