Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Trubbel med XBOX360 (RROD & Support)

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Okej av vad jag har förstått kan jag inte göra något för att få en ersättning det är fine, Men hur vet man att det kommer funka om man skickar in det? Jag menar, om det nu inte skulle funka, är det bara att skicka tillbaka det då?

Comment

Original inlägg av int21 Visa Inlägg
      spelar ingen roll om du tankar demos.. är du uppkopplad mot live så är du...
      Stämmer det till 100%?

Min förra box som jag skickade in för reperation har haft både Xtreme och Ixtreme FW (senaste var 1.3). Grejen är den att jag bara haft silvermedlemskap och tankat hem demon osv under två år. Men jag hade alltså riskerat lika mycket om jag hade haft ett guldmedlemskap och lirat spelen online som att vara uppkopplad med silvermedlemskap och tanka demon?

Mama mia vad jag har missat många online-timmar isf i tron om att jag var säker så länge jag inte spelade spelen online.

Comment

Original inlägg av Chsandberg Visa Inlägg
        Stämmer det till 100%?

Min förra box som jag skickade in för reperation har haft både Xtreme och Ixtreme FW (senaste var 1.3). Grejen är den att jag bara haft silvermedlemskap och tankat hem demon osv under två år. Men jag hade alltså riskerat lika mycket om jag hade haft ett guldmedlemskap och lirat spelen online som att vara uppkopplad med silvermedlemskap och tanka demon?

Mama mia vad jag har missat många online-timmar isf i tron om att jag var säker så länge jag inte spelade spelen online.
        du har väl haft extrem tur eller enbart schyssta releaser. hade du varit bannad så är det ju från hela live. som jag har förstått de så inkluderar det demos och den biten med, iaf om man får tro folk på diverse forum. letade upp en liten tråd.. kanske du finner något som kan ge dig ett bättre svar...

as you connect to Live you take a chance at being banned just having a modified console.
        http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=639160

Comment

Original inlägg av PAZMAN Visa Inlägg
          Okej av vad jag har förstått kan jag inte göra något för att få en ersättning det är fine, Men hur vet man att det kommer funka om man skickar in det? Jag menar, om det nu inte skulle funka, är det bara att skicka tillbaka det då?
          Vi tar bara betalt om det fungerar, 6 mån garanti. Kolla vilken felkod du har genom att hålla in SYNC, och samtidigt som du håller in den trycka 4ggr på eject. Räkna hur många lampor som lyser/blinkar varje gång du tryckt på eject och svara här sedan :-)
          Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Jag hade samma fel bara att jag var 100% bannad från live.
            När jag ringde in efter att jag fått rrod så sa dem vi ser att du modiferat din xbox. För att vi ska ta emot den måste vi få 75? av dig, visar det sig att vi har rätt så får du tillbaks pengarna och din trasiga xbox oreparerad. Visar det sig att den inte e modiferad så lagar vi den och du får tillbaks pengarna. Så jag åkte till psxcare o bad dem lägga tillbaks orginal firmware och byta kliserlappen sen så skickade jag in den och tillbaks kom den lagad. Sen ville jag ha pengarna tillbaks och det var världens strul. Men fick det tillslut också!
            Lycka till!
            Playstation 1, 3, PSP
            Xbox, 360
            Nintendo Wii

Comment

Original inlägg av PhR34k Visa Inlägg
              För att vi ska ta emot den måste vi få 75? av dig, visar det sig att vi har rätt så får du tillbaks pengarna och din trasiga xbox oreparerad.
              tror det smög in sig ett fel här... man får givetvis INTE tillbaka pengarna här. annars är ju själva 75? saken värdelös

Comment

Du jag vet vad jag skriver. När jag prata med dem så sa dem att jag skulle få pengarna tillbaks! För de kan inte bevisa nåt att den är modiferad tills de tar emot den. Men skulle det visa sig att den inte är modiferad då har du ju garanti kvar varför ska du då betala klart du ska ha stashen tillbaks! Men sen fick jag inte stålarna och då ringde jag och klaga (för jag spelade faktis in samtalet då säger att jag får tillbaks pengarna) och då sa de att jag skulle få pengarna, men fick de aldrig så ringde igen och då sa dem att jag inte skulle få pengarna då lacka jag och bad att få prata med en ansvarig och jag fick dröja sen kom de tillbaks o sa "självklart ska du få tillbaks pengarna!" och så fick jag dem!
                Playstation 1, 3, PSP
                Xbox, 360
                Nintendo Wii

Comment

Lånar tråden lite halvt..
                  har fått 3rrod på min och den är bannad från live så dom vägrar ta emot den.
                  har testat xclamp tricket och baking utan framgång..
                  felkoden jag får är 0020
                  några bra förslag? :/

Comment

Du jag vet vad jag skriver.
                    jag kommenterade om den hade varit MODIFIERAD, då hade du ju inte fått pengarna tillbaka. jag skrev att det måste flugit in ett fel där för du skrev att du skulle få tillbaka pengar då med. jag bara rättade till det... säger du att man får tillbaka pengar i båda fallen så är det väl så :wink:

Comment

Kan förstå det men jag fick de ändå.
                      Playstation 1, 3, PSP
                      Xbox, 360
                      Nintendo Wii

Comment

Kan förstå det men jag fick de ändå.
                        självklart... jag menar i de fallen där de kan bevisa att den varit modifierat... då får man inte tillbaka pengarna... men de var kanske det du menade från början...

Comment

Precis.
                          Playstation 1, 3, PSP
                          Xbox, 360
                          Nintendo Wii

Comment

Original inlägg av The_Ghost_001 Visa Inlägg
                            Lånar tråden lite halvt..
                            har fått 3rrod på min och den är bannad från live så dom vägrar ta emot den.
                            har testat xclamp tricket och baking utan framgång..
                            felkoden jag får är 0020
                            några bra förslag? :/
                            Anyone?

Comment

Original inlägg av The_Ghost_001 Visa Inlägg
                              Anyone?
                              från scenyx forum

error 0020 is caused by a gpu power connection error , some times x clamp replacement fix it , but the most cases is not solved this way ,reflaw , or heat gun if you know where and how to heat , i dont recommend this for newbies at all
                              kanske detta kan fixa det.. står i början av tråden..

http://forum.psxcare.com/support/sho...3&postcount=15

Comment

Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
                                Vi tar bara betalt om det fungerar, 6 mån garanti. Kolla vilken felkod du har genom att hålla in SYNC, och samtidigt som du håller in den trycka 4ggr på eject. Räkna hur många lampor som lyser/blinkar varje gång du tryckt på eject och svara här sedan :-)
                                Första ejecttrycket så lyser alla 4, Andra trycket bara 1, tredje 4, fjärde 2.
                                Last edited by PAZMAN; 2008-04-10, 14:19.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X