Om detta är ditt första besök, se till och kika på vår
FAQ genom att klicka på
länken ovanför. För att kunna skriva inlägg måste du registrera
dig, klicka på länken för att fortsätta. För att börja läsa diskussioner välj det forum du är intresserad av i listan.
nej den behövs inte. formatera usb stickan till FAT/FAT32 i windows och göra startdiskett fungerar med. om du är osäker så följer du guiden.
Okej..
14. Ni skall då ovan till höger se "Dev IO:" och sedan en sträng med bokstäver och siffror. De fyra första är er SATA portadress (SKRIV NER DETTA!! VIKTIGT!!).
Jag får inte upp nån sata portadress? kommer inte upp nåt när jag valt kontrollerkort?!
Okej..
14. Ni skall då ovan till höger se "Dev IO:" och sedan en sträng med bokstäver och siffror. De fyra första är er SATA portadress (SKRIV NER DETTA!! VIKTIGT!!).
Jag får inte upp nån sata portadress? kommer inte upp nåt när jag valt kontrollerkort?!
du kryssar i "force device list" och "custom serial ata" och trycker sen på list "IDE based controllers" (nForce) då ska det komma upp på någon där iaf... du borde få något värde på någon controller tycker jag.
jag var nyfiken och kollade snabbt nu...
IDE controllers är det bara den första som ger mig IO värde. Det är en Intel controller... de andra ger mig inget värde alls.
SCSI controllers har jag bara mitt VIA VT6421 kort.. det är det jag använder.
Comment