Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gjorde sönder v79:a. Vad Kan jag göra nu?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Gjorde sönder v79:a. Vad Kan jag göra nu?

Sönder och sönder, den får E65 trots att jag lött dit och av chippet utan problem. Trodde först det var nån lödning som korsat varandra, men de såg helt felfria ut. Tog sen bort chippet och drog en avlödningsfläta över hela området, ändå får jag E65.

En sak jag misstänker kan vara boven är flussmedlet jag använt. Kan det på något sätt påverka om jag inte tvättat bort det?

Annars, vad har jag för alternativ? Det verkar inte gå att få igång DVD-läsaren alls, dvs. den ejektar inte och dyker inte upp på datorn när man kopplar in den.

Jag har hört att det går att löda av chippet och sätta in det i en programmerare för att sen dumpa firmware:t och sätta in det i en annan Hitachi-läsare. Stämmer detta?

Behöver fixa det här så snart som möjligt. Tack på förhand.

Njä flussen ska inte påverka. Du har nog haft en brygga .. kan tom vara så illa att du fick kortis någon stans och firmware chippet och eller styrkretsen är paj och har du inte läst ut firmware så kan det vara kört. Tyvärr. Kolla med förstoringsglas så det inte finns något som korsar och kolla även banorna så dom är okej (dubbelkolla benen på chipet som du lödde på har kontakt mot banan under).

Har du din firmware med din unika nyckel kan du alltid ersätta spelaren med en annan (helst av samma typ/modell).

Comment

Mina alternativ är tydligen:

1: Låta nån löda bort chippet, köpa ny läsare och flasha in nyckeln etc. 1000kr.

2: Byta 360n i butik, hålla på att tjafsa med konsumentlagar m.m. då den bara är 7 veckor gammal (klistermärket är fortfarande intakt).

3: Skicka in till MS, vänta x antal veckor.

Nån som vet vad väntetiden är numera? Den var nämligen en månad sist jag kollade. ¬_¬

Comment

Jag skulle testat alternativ 2 om jag vore du.
        Du kan ha tur och få en ny maskin direkt i butik.

Comment

De hade självklart inte inne nån Halo 3 edition, som Dessutom inte producerades längre, så det blev att skicka in. Nån som vet hur lång tid det tar numera?

Comment

Tog 2½ vecka ungefär för mig och då skicka jag strax innan jul!
            Playstation 1, 3, PSP
            Xbox, 360
            Nintendo Wii

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
            Auto-Saved
            Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
            x
            Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
            x
            x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
            Working...
            X