Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vad är fel? Ett flashat 360, men spelen fungerar inte..

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Vad är fel? Ett flashat 360, men spelen fungerar inte..

Nu vet jag att de finns fler trådar som liknar denna väldigt mycke..
    Men jag hittar då bannemej inte något svar på varför det inte funkar, för enligt alla trådar så ska jag ha gjort rätt.. så jag hoppas ändå på att ni är vänliga nog och svarar eller skickar mig en tråd där svaret finns..

Jag har ett Xbox360 med en Hitachi 46D.
    Har flashat med iXtreme 1.4
    Jag har flashat den själv, och enligt flashnings programet så var allt 100% riktigt gjort.
    Jag har Verbatim DVD+R DL 8.5Gb skivor.
    Jag har kollat upp IMG-filerna i XDVDMulleter Beta 10 innan jag brännt dom..
    Jag bränner i CloneCD 5.3.0.1, har sett till så layerbreaken står på 1913760, och brännt på 2.4x speed, alltså så att bränningen ska bli riktigt gjord så de inte ska kunna bli nå tok..
    Jag har en LG "HL-DT-ST DVDRAM GSA-4163B" DVD-Brännare med nyaste firmwaren på.
    Och jag har självklart följt guiderna hur man ska flasha och bränna.

Jag har provat bränna ut dessa releaser..

Call.Of.Duty.4.Modern.Warface.PAL.XBOX360-GAC
    Guitar.Hero.III.PAL.MULTI5.XBOX360-RoME
    Medal_of_Honor_Airborne_PAL_XBOX360-PREDoMiNANT

Och enligt info filen så ska Call.Of.Duty.4.Modern.Warface.PAL.XBOX360-GAC va :Stealth patched,iXtreme compatible,Region free

Men inte funkar det för de... Xboxen står och tuggar och sen efter en 20sec står det helt enkelt bara Unplayable Disc. Vad finns de för alternativ? Skulle spelen fungera om jag chippade den istället? Eller har det något med min LG-brännare att göra? eller har jag helt enkelt gjort något jävligt fel?
    Last edited by DREAMS; 2008-04-08, 23:07.

prövat IMGBURN istället?

Comment

Original inlägg av mickys Visa Inlägg
      prövat IMGBURN istället?
      Nej, de har jag inte, skulle väll kunna pröva.. har väll inget annat än en skiva att förlora.. tror du att de skulle kunna vara de då? är de sån skillnad på dom programen då att inte xboxen ska kunna läsa av skivan?

Comment

Har du testat med nån kompis utbrända spel så att din flashning verkligen är ok?

Du kan även testa att gå upp från 2.4X till 4X när du bränner.

Inget felmeddelande i CloneCD? Den säger att allt är ok?
        Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
        » Xbox360 FAQ

Comment

Original inlägg av Enlund Visa Inlägg
          Har du testat med nån kompis utbrända spel så att din flashning verkligen är ok?

Du kan även testa att gå upp från 2.4X till 4X när du bränner.

Inget felmeddelande i CloneCD? Den säger att allt är ok?
          Tanken har slagit mig att testa någon annans spel, men jag känner ingen som har chipat eller flashat sitt, så jag vet ingen som kör brända spel.. så på den fronten blir de svårt.. Men jag är ganska säker på att den vart ok, enligt de som stog i guiden så stämde allt över hur de skulle va/bli.

I stort sätt så kopplar man ju bara i xboxens dvd i datan och startar upp med slax cdn för att få den i Mode B, sen så startar man om datan och tar ut cdn och kommer in i windows där du hittar Hitachi DVDn som ska flashat, åsså går man in i iXtreme 1.4 mappen och väljer vilken hastighet man vill ha, vilket jag valde 2X, och där inne trycker man på FLASHIX och sedan få man ju välja enheten.. sen så sköter den ju sig själv och allt stog de DONE på.. så de va inget fel meddelande eller så.. så jag vet inte vad som skulle kunna gått snett.

Och de blir inget fel meddelande i CloneCD heller, allt är ok där.

Är de någon skillnad på 2.4X och 4X? om man bortser från att de går fortare att bränna?
          Last edited by DREAMS; 2008-04-09, 00:29.

Comment

Ja, kopiorna ska tydligen bli bättre om man bränner i 4X. Jag kan inte ge dig nån förklaring tekniskt varför det är så.
            Men du kan ju googla "xbox 360 burn 2.4X or 4X" så kommer du hitta massa sidor med folk som haft problem med spel de bränt i 2.4X men som sen fungerat utmärkt i 4X

DOCK är det inte säkert att det är det som är felet i ditt fall. Alla mina tidigaste spel brände jag i 2.4X å de fungerar hur bra som helst.
            Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
            » Xbox360 FAQ

Comment

Original inlägg av Enlund Visa Inlägg
              Ja, kopiorna ska tydligen bli bättre om man bränner i 4X. Jag kan inte ge dig nån förklaring tekniskt varför det är så.
              Men du kan ju googla "xbox 360 burn 2.4X or 4X" så kommer du hitta massa sidor med folk som haft problem med spel de bränt i 2.4X men som sen fungerat utmärkt i 4X

DOCK är det inte säkert att det är det som är felet i ditt fall. Alla mina tidigaste spel brände jag i 2.4X å de fungerar hur bra som helst.
              Jahaja.. där ser man.. de visste jag inte om, men jag ska googla på de.

Comment

Låter som din läsare är kvar i "mode b".
                Jag hade själv samma problem när jag just flashat min Hitachi v79 med passkey.
                Enligt instruktionerna skulle man inte behöva inaktivera / ta bort chippet utan det skulle sköta sig själv, men det funkade inte och det tog ett antals timmar innan jag insåg det och tog bort det.

Efter det spelade den snällt brända spel, men innan det lirade den bara orginal. Vet inte om din kan vara kvar i mode b på något sätt?

Comment

Original inlägg av Buckner Visa Inlägg
                  Låter som din läsare är kvar i "mode b".
                  Jag hade själv samma problem när jag just flashat min Hitachi v79 med passkey.
                  Enligt instruktionerna skulle man inte behöva inaktivera / ta bort chippet utan det skulle sköta sig själv, men det funkade inte och det tog ett antals timmar innan jag insåg det och tog bort det.

Efter det spelade den snällt brända spel, men innan det lirade den bara orginal. Vet inte om din kan vara kvar i mode b på något sätt?
                  Jag vet inte, men jag tror förståss inte att den är det, för när den är i Mode B så läre man trycka 2 gånger på eject knappen för att den ska öppna sig och stänga sig, men så fort flashningen är klar så återställer den sig till det vanliga.. så jag är tveksam på att den är kvar i Mode B..

Comment

Original inlägg av mickys Visa Inlägg
                    prövat IMGBURN istället?
                    Testade iaf att bränna i IMGBURN, Det står "Failed To Set L0 Data Zone Capacity!" "Reason: Invalid Field In Parameter List" äre någon som vet varför detta fel meddelande kommer upp? Jag förstår ju att de har med Laybreaken att göra, men varför när den är rätt inställd?
                    Last edited by DREAMS; 2008-04-09, 11:45.

Comment

Byt brännare innan du ger upp :-)
                      Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
                        Byt brännare innan du ger upp :-)
                        Jag har någon känlsa av att de har med min LG brännare att göra, men de skulle vara kanon att få prova en annans backup skiva och se om den funkar så jag kan konstatera att de är brännaren.. vart köper man annars en brännare? och vilken är den bästa att köra med för att bänna till Hitachi 46D? spelar det ens någon roll?

Men du som är kunnig, man skulle väll kunna konstatera att allt är i sin ordning annars? och att det troligtvis är LG brännaren som det är dags att byta ut? jag tycker att jag testat allt utom de..

Comment

När brännprogrammen får upp "failed" nånting så brukar jag börja med att byta brännare istället för att ägna timmar åt att felsöka annat...
                          Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
                            När brännprogrammen får upp "failed" nånting så brukar jag börja med att byta brännare istället för att ägna timmar åt att felsöka annat...
                            Jaha ja så kan man ju göra.. Men jag tyckte de verkar knepigt att de fungerar att bränna i CloneCD men inte i IMGBurn..

Men då provar jag byta brännaren, har sett nånstans att de är Pioneer man ska ha, någon speciell Pioneer?

Comment

Intern IDE: Pioneer 115D
                              Intern SATA: Pioneer 215D

Bokstäver som DBK osv brukar bara betyda vilken färg det är på fronten.

Extern USB brukar LiteON göra bra.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;)
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X