Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Byta Ut Hitachi Mot Samsung

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Byta Ut Hitachi Mot Samsung

Jag har en 360 med trasig Hitatchi v59 läsare, jag har köpt en Samsung ms28 läsare försöker att läsa ur nyckel ur Hitatchin men jag får den inte i mod-B, Jag har testat tusen gånger med Slax2.0 skivan, startat pcn och 360 samtidigt, lite efter varandra och även tvärt om men det vill sig inte! Kan det vara mitt Via 6421 som inte är kompatibelt? Läsaren är mekaniskt trasig inte sönderflashad!

Jag har nu lyckats att få läsaren i modB och läst ur den unika nyckel, är det nu bara till att använda denna nyckel tillsammans med iextrem för samsung och sedan flascha in den?
    Last edited by stvikt; 2008-04-29, 11:22.

Du måste "spoofa" din samsungfirmware också, enklast med fw toolbox, så boxen tror det är en Hitachi v59. Annars får du felkod.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Tack för svaret! Det är alltså nödvändigt att spoofa den även fast det är MS28?

Comment

Ja
        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Jag klantade mig riktigt ordentligt, spofade min Samsung åt fel håll, nu bara mitten lampan blinkar och får larm E65. Modig som jag var så köpte jag en ny spelare och spofade mitt samsungfirmware, lade in nyckel och då fungerade det! Är min andra samsungläsare ms28 förevigt förlorad???

Comment

Går din samsung att flasha så är det ju bara att flasha den rätt igen...

Comment

Tyvärr så reagerar den inte när jag försöker att flasha den med iprep, det går inte ens att öppna luckan! Finns det kanske något annat sätt att flasha den?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
              Auto-Saved
              Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
              x
              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
              x
              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
              Working...
              X