Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Xbox 360 Ip problem

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Xbox 360 Ip problem

Tjena, jag har köpt ett Xbox 360 och försöker komma åt Live/Stream men det går inte för att jag får Ip failed i dashboarden, jag har bytt internetsladd osv från switchen och testat massa olika ip-adresser(även dom som jag inte fått från internet leverantören). Jag har alltså fasta ip-adresser från min ISP, så jag kör in allt manuellt men det vägrar att funka. Jag har som sagt testat det mesta men jag fattar inte, jag skriver inte helt rätt IP-adresser men det vägrar verkligen att funka. När jag kör på automatiskt så får jag ju 169 adressen så det betyder ju att nätverkskortet i min xbox360 funkar iallafall.

Är det någon som har något förslag till mig vad jag ska göra? Utan att köpa något. Det borde ju funka med fast ip.

MVH Robin

Stoppa boxen i en router och kör på automatiska inställningar. Funkar 100. Om du inte har nån router så kan du dela internet från datorn, fast då måste du ha den igång jämt när du ska lira live. Annars har jag ingen aning. Aldrig varit med om att ISPn ger fasta IPn.

Comment

Original inlägg av Lulebo Visa Inlägg
      Aldrig varit med om att ISPn ger fasta IPn.
      Jag har haft Bonet, BBB, Riksnet och har alltid haft fast IP ...
      Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
      Auto-Saved
      Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
      x
      Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
      x
      x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
      Working...
      X