Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ny DVD-läsare, Philips & Lite-on DG-16D2S "unhackable"

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

finns en quote som dyker upp lite här och där nu... intressant...

[6:37am]«+ ef~c4eva » i have found some things that are not yet known about the lite-on, it will be done!
    [6:37am]« ef~Al_lee » they're progressing with liteon?
    [6:37am]«+ ef~DeViLs360 » c4eva is that 100%
    [6:37am]«+ ef~c4eva » almost there!

Comment

Ja, C4eva menar att om man får en särskild achievement i GOW så hamnar boxen i flashbart mode. Låter aningen långsökt?

Sedan såg jag på xboxscene att dom har "pinout for the MTK controller of the Lite-on drive".
      Vad betyder det egentligen?

http://forums.xbox-scene.com/index.p...=648236&st=720

Comment

Den som vet hur man läser ut nycklar ur Moderkorten kan nog bli lite kompenserad om han lär oss trolla fram nycklarna från moderkorten med
        Jag har då en hel del reservdrivar på lager jag kan kasta in en Spoofad nyckel i o sälja istället för Lite-On skräpet

Tror att Farbror Hansi kanske tänkt i samma bana som mig
        / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Original inlägg av ljungkullen Visa Inlägg
          Ja, C4eva menar att om man får en särskild achievement i GOW så hamnar boxen i flashbart mode. Låter aningen långsökt?

Sedan såg jag på xboxscene att dom har "pinout for the MTK controller of the Lite-on drive".
          Vad betyder det egentligen?

http://forums.xbox-scene.com/index.p...=648236&st=720
          det menar han verkligen inte! det var inte han som skrev den raden om gow och för det andra var det ett skämt. framkommer i tråden.

ang. pinout schemat så är det ju hur chippet ser ut och vad de olika ledarna gör.

Comment

hmm, nån som vet något ställe där dessa "gamla" konsoller finns att köpa, dvs med dvdläsare som går att flasha?
            Har kollat runt en del på butikerna här i stan och alla dessa konsoler är för nya om jag tolkat det rätt.
            //Magnus

Comment

Original inlägg av Balzary Visa Inlägg
              hmm, nån som vet något ställe där dessa "gamla" konsoller finns att köpa, dvs med dvdläsare som går att flasha?
              Har kollat runt en del på butikerna här i stan och alla dessa konsoler är för nya om jag tolkat det rätt.
              //Magnus
              Det är 99% lite-on i alla butiker nu tyvärr.
              Jag tog de säkra före de osäkra och beställde en flashad Elite idag.

Comment

Jag köpte en beggad med garanti från butik.
                1 x Trinity RGH, 250GB. 1 x Trinity original, 4GB + 250GB HD.

Comment

Benq eller lite-on (philips)

Jag fick min från tyskland med men om man läser om flashning på psx care *******s och chip n play blir man bara mer snurrig.
                  Vad jag fattat benq har vita kablar och lite-on (philips) gula kablar fast båda släde ser likadana ut.
                  Men där börjar problemet...ena ställe säger att benq(vita kablar) går flasha annan säger att det har kommit nya benq som inte går flasha men samtidigt nämner inte ens om lite-on(philips).
                  Lite-on(philips) går inte glasha/chippa.
                  Så ny när jag jämnför enlig beskrivningar har jag en benq läsare (med vita kablar) men kan jag flasha eller inte!!!!???

Comment

Då kan du flasha! Det är bara till att köra på!
                    X-Box 1.4
                    Xenium *ICE*Pin-Head
                    120GB HDD EVO-X och MS Dashbord
                    Xbox 360 Premium, Samsung ixtreme 1.51
                    Wii Wiikey 1.9g
                    Sen vet jag inte vad jag ska skriva mer

Comment

Original inlägg av Elwood Visa Inlägg
                      Jag fick min från tyskland med men om man läser om flashning på psx care *******s och chip n play blir man bara mer snurrig.
                      Vad jag fattat benq har vita kablar och lite-on (philips) gula kablar fast båda släde ser likadana ut.
                      Men där börjar problemet...ena ställe säger att benq(vita kablar) går flasha annan säger att det har kommit nya benq som inte går flasha men samtidigt nämner inte ens om lite-on(philips).
                      Lite-on(philips) går inte glasha/chippa.
                      Så ny när jag jämnför enlig beskrivningar har jag en benq läsare (med vita kablar) men kan jag flasha eller inte!!!!???
                      "Nya BenQ" är Lite-On som inte går att flasha. Har du vita kablar bör du ha en "vanlig" BenQ som går att flasha som codo sa.
                      PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
                      PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
                      PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

360 JTAG With 500 GB USB External Drive
                      360 JTAG Backup Console
                      360 JTAGable Console

Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

Comment

"<c4eva> dvdkey extraction successful on liteon, key update/write to any drive successful(liteon included), work continues to dump/write fw"

Ser ut som de kommer framåt iaf. :-)
                        1 x Trinity RGH, 250GB. 1 x Trinity original, 4GB + 250GB HD.

Comment

haha MS måste bara HATA c4eva.... :-)
                          Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
                          » Xbox360 FAQ

Comment

Original inlägg av N!klas Visa Inlägg
                            "<c4eva> dvdkey extraction successful on liteon, key update/write to any drive successful(liteon included), work continues to dump/write fw"

Ser ut som de kommer framåt iaf. :-)
                            trevligt, trevligt. det går undan...

Comment

c4eva kan sina saker!
                              X-Box 1.4
                              Xenium *ICE*Pin-Head
                              120GB HDD EVO-X och MS Dashbord
                              Xbox 360 Premium, Samsung ixtreme 1.51
                              Wii Wiikey 1.9g
                              Sen vet jag inte vad jag ska skriva mer

Comment

En bild också:http://img253.imageshack.us/img253/6992/23082008hg0.jpg
                                Vet inte om den är äkta. Kommer ifrån Xbox-scene forum.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek:
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X