Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ny DVD-läsare, Philips & Lite-on DG-16D2S "unhackable"

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Enligt c4eva så kan dom redan flasha Lite-On via serieporten, det som återstår nu är att modifiera fw så att allt blir rätt...

Så det är bara att vänta några veckor till , ta det lugnt allihopa och låt hansi dyka och rida lite till i lugn och ro !

[13:07] <+c4eva> dvdkey extraction successful on liteon, key update/write to any drive successful(liteon included), work continues to dump/write fw

Comment

Original inlägg av olofd Visa Inlägg
      Hej!
      Hansi, skulle höra.
      jag har en Lite-on xbox arcade plus att jag har en samsung drive från en annan 360 liggandes. När tror du att ni kan hjälpa mig spoofa?
      Vad skulle det kosta.. har som sagt läsaren, vill bara ha hjälp med spoofningen.

//Olof
      Svarar å Hansis vägnar då jag jobbar istället för att rida o dyka
      När vi har testat o utvärderat sätter vi ett pris o meddelar alla detta genom information på hemsidan.
      Innan vi testat själva o sett hur mycket arbete det ligger bakom så är det svårt att sätta ett pris eller hur

Original inlägg av Gemet Visa Inlägg
      Enligt c4eva så kan dom redan flasha Lite-On via serieporten, det som återstår nu är att modifiera fw så att allt blir rätt...

Så det är bara att vänta några veckor till , ta det lugnt allihopa och låt hansi dyka och rida lite till i lugn och ro !

[13:07] <+c4eva> dvdkey extraction successful on liteon, key update/write to any drive successful(liteon included), work continues to dump/write fw
      Sant sant, så slipper vi få knasiga effekter av att han hör att det går o sen tror att det går på alla då vissa kan strula o ändrar info i shoppen som ställer till det för oss andra *ler sött*
      Ja vi har ibland med vissa Hitatchi79or lite strul beroende på kvalitet på lasrar och läsare med mera... Men efter en tid löser vi det och om inte o vi ruttnar kastar vi in chipp i dem med.
      / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

haha.. underbart.. lite krångligare väg, men det gick..

Comment

Tror ni dessa skulle funka?

http://www.electrokit.se/item_show.php?code_no=41002889

http://www.lawicel-shop.se/shop/defa...=58228&lng=SWE

Comment

Kan man? Har bara sett information om att de kan läsa ur nyckeln.

Edit:
            Alltså, firmware har de väl inte lyckats med än?
            Last edited by N!klas; 2008-08-27, 00:22.
            1 x Trinity RGH, 250GB. 1 x Trinity original, 4GB + 250GB HD.

Comment

Kan säkert säga att det fungerar , lödde ihop en rs232 läsare enligt skissen som finns , inget snyggbygge men den fungerar. Har nu läst ur nyckeln ur min lite-on UTAN connectivity kit.
              Funderar på att lägga upp filmen som beskriver hur jag gör

Comment

Snälla lägg ut en detaljerad film.

Vad hade du för ersättnings-DVDspelare?

Vart fick du rs232 ifrån?

//Olof

Comment

"work continues to dump/write fw"

Måste väl innebära att dom inte är färdiga med att knäcka firmware...

Hade dom varit det hade det väl inte behövt spoofas!

Comment

Original inlägg av madwien2 Visa Inlägg
                    "work continues to dump/write fw"

Måste väl innebära att dom inte är färdiga med att knäcka firmware...

Hade dom varit det hade det väl inte behövt spoofas!
                    Exakt min tanke. Vad jag vet så har de alltså INTE lyckats läsa ur firmware än.
                    1 x Trinity RGH, 250GB. 1 x Trinity original, 4GB + 250GB HD.

Comment

Tror ni dom lyckas med det då?

Frågan är om man skall satsa på en replacement-drive eller vänta tills den är knäckt..

Comment

Orkar inte vänta tills lite-on går å flasha, så jag sålde mitt xbox idag för 2300:-
                        Blir inte nytt xbox för min del. Helt missnöjd med det hela.

Imorgon köper jag ett PS3 80GB så får vi testa den uppfinningen.

Hare

Comment

Original inlägg av Ramses Visa Inlägg
                          Orkar inte vänta tills lite-on går å flasha, så jag sålde mitt xbox idag för 2300:-
                          Blir inte nytt xbox för min del. Helt missnöjd med det hela.
                          Har 30 spel som jag kan skänka till den som vill.

Imorgon köper jag ett PS3 80GB så får vi testa den uppfinningen.

Hare
                          är det orginal så tar jag dem direkt. är det backuper så är jag inte intresserad...

Comment

Original inlägg av int21 Visa Inlägg
                            är det orginal så tar jag dem direkt. är det backuper så är jag inte intresserad...
                            du tror det är originala. hade sålt med dom då... det är backuper på "mina originala" inget vinstdrivande här bara om ngn skulle vilja ha, haha

Comment

Original inlägg av Ramses
                              Såg det också men palla betala 1400 lixom.. Det kommer nog en fin lösning snart för er som inte tappar lusten
                              Lösning kan inte vara långt bort.

Comment

Original inlägg av Ramses Visa Inlägg
                                du tror det är originala. hade sålt med dom då... det är backuper på "mina originala" inget vinstdrivande här bara om ngn skulle vilja ha, haha
                                klart jag hängde med.. men vissa folk är mer givmilda än andra.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X