Original inlägg av Chsandberg
Visa Inlägg
Viktigt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Ny DVD-läsare, Philips & Lite-on DG-16D2S "unhackable"
Collapse
X
-
ok min fråga är, hur säkert är det med att gå ut med den spoofade boxen på live,har en lite-on men har hört att man kan bli bannad om man bytar dvd, att ms kan känna av vilken drive det sitter i och att den är spoofad, så nu blir man lite förvirrad några säger att de är lungt medans andra säger att det finns en risk att bli bannad, är det så då väntar ja med att byta drive,vill inte riskera att bli bannad..Last edited by jebiga; 2008-12-02, 21:34.
- Citat
- Flag
Comment
-
Det börjar se bra ut för Lite-on läsarna![00:14] <c4eva> 1.5 - open tray power on support for windows inquiry/fw unlock mode
[00:14] <c4eva> 1.5 - enhanced "bad angle" support
[00:15] <c4eva> 1.5 - single speed only (12x)
[00:15] <c4eva> 1.5 - enhanced SS support for spoofing
[00:16] <c4eva> 1.5 - more secure firmguard - benq only
[00:18] <c4eva> 1.5 - Benq 6039 (1319L) version!
[00:20] <c4eva> 1.5 for liteon will come soon, work on fw continues by the team!
[00:22] <c4eva> liteon fw is complicated, but im optimistic the team will solve it soon!
2008-11-30 (in #fw):
[03:42] <c4eva> flashing liteon is easy, all software,all this has already been done!
[03:43] <c4eva> the team is working on the fw, patience!
[03:47] <c4eva> The team has several liteon dumps and flash back to any liteon perfectly! Patience!
http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=668547
Flyttade detta inlägg från spooftråden då det passar bättre här.
- Citat
- Flag
Comment
-
jippi hoppas att dom löser det snart, vill gärna ut på live men vågar inte gå ut med en box som man har bytat drive på, hoppas att dom löser det snart..Original inlägg av p_son77 Visa InläggDet börjar se bra ut för Lite-on läsarna!
Flyttade detta inlägg från spooftråden då det passar bättre här.
- Citat
- Flag
Comment
-
Som sagt, bara dom har FW till liteon så äre chill. Vi kan skriva till liteon utan problem, vet inte vad vi ska skriva dock xD
Det där verkar ju lovande iaf.iPhone 3G:
Svart 16GB
Telia Max 25
PSP:
Custom firmware - 5.00 M33-6
SanDisc MS Pro Duo Ultra II 4GB
Xbox 360:
CFW - ix 1.51
- Citat
- Flag
Comment
-
gött som faen! dum fråga nu men hur länge tror ni de tar? kommer d sen va lätt att flascha den eller måste man köpa typ 108 tillbehör så man kan flascha den..Original inlägg av Xager Visa InläggSom sagt, bara dom har FW till liteon så äre chill. Vi kan skriva till liteon utan problem, vet inte vad vi ska skriva dock xD
Det där verkar ju lovande iaf.
eller när man kan flascha den är de då bara att göra som med typ samsugen och hitachin?
- Citat
- Flag
Comment
-
Du kommer fortfarande behöva löda i driven då man inte kan läsa ur nyckeln annars.Original inlägg av FettAnka Visa Inlägggött som faen! dum fråga nu men hur länge tror ni de tar? kommer d sen va lätt att flascha den eller måste man köpa typ 108 tillbehör så man kan flascha den..
eller när man kan flascha den är de då bara att göra som med typ samsugen och hitachin?iPhone 3G:
Svart 16GB
Telia Max 25
PSP:
Xbox 360:
CFW - ix 1.51
- Citat
- Flag
Comment
-
Nja.. det är väl inte sant.. går väl att göra solderless genom att köpa ngt kitt eller så tillverka ett själv.. finns flertalet trådar om det på forumet länkat tidigare.Original inlägg av Xager Visa InläggDu kommer fortfarande behöva löda i driven då man inte kan läsa ur nyckeln annars.
Fick själv tillbaka en BENQ när jag skickade in min nyss (vilket jag skrev en tråd om med 0 svar, tack btw)
- Citat
- Flag
Comment
-
Grattis?Original inlägg av S2Andreas Visa InläggFick själv tillbaka en BENQ när jag skickade in min nyss (vilket jag skrev en tråd om med 0 svar, tack btw)
Edit: Vart är din tråd förresten?1 x Trinity RGH, 250GB. 1 x Trinity original, 4GB + 250GB HD.
- Citat
- Flag
Comment
-
Oh, my bad. Hade inte sett dom nya.Original inlägg av S2Andreas Visa InläggNja.. det är väl inte sant.. går väl att göra solderless genom att köpa ngt kitt eller så tillverka ett själv.. finns flertalet trådar om det på forumet länkat tidigare.iPhone 3G:
Svart 16GB
Telia Max 25
PSP:
Xbox 360:
CFW - ix 1.51
- Citat
- Flag
Comment
-
jo.. jag blev väldigt glad.. hade redan hunnit köpa en ny (beggad) elite som jag flashat.. hade tänkt dumpa iväg den som de skickade tillbaka ist (räknade med en lite-on tillbaka så klart..) men det blev en ganska bra vinst på det hela ist (:Original inlägg av N!klas Visa InläggGrattis?
Edit: Vart är din tråd förresten?
tråden finns väl om man söker på trådar jag skrivit.. blir bara 3 totalt, detta inlägg + det förra + tråden (: skitsamma.. det löste sig galant.
- Citat
- Flag
Comment
-
Skulle du kunna länka till dom guiderna, finner inga själv.Original inlägg av S2Andreas Visa InläggNja.. det är väl inte sant.. går väl att göra solderless genom att köpa ngt kitt eller så tillverka ett själv.. finns flertalet trådar om det på forumet länkat tidigare.X-Box 1.4
Xenium *ICE*Pin-Head
120GB HDD EVO-X och MS Dashbord
Xbox 360 Premium, Samsung ixtreme 1.51
Wii Wiikey 1.9g
Sen vet jag inte vad jag ska skriva mer

- Citat
- Flag
Comment

Comment