Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ny DVD-läsare, Philips & Lite-on DG-16D2S "unhackable"

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Original inlägg av codo Visa Inlägg
    Hallå! Någon som vet om de finns någon bra utförlig guide till att göra en egen liten omvandlare/Key dumper? Samt den nya solderless saken? Har letat runt en del på nätet men ej funnit något bra. Man ser fram imot att få flasha några lite-on's efter jul
    Jag är veldigt emot Solderless men efter man sett hur vissa människor lött sönder Lite-ons o verkligen gått loss med lödkolven på kretskorten är jag skeptisk att de ens kan hantera en prob...
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

• Flascha Lite-On

Hej!

Ska försöka med detta inlägg få så många svar som möjligt.

1. De enda som fattas för att kunna flascha en lite-on drive är programvaran?

2. Vad behöver man för att flascha den? Bara en sata kabel och koppla den som man gjorde med tex. hitachin? Gärna länk till ev. produkter som behövs, tack!

3. Om man nu inte har kunskapen att flascha lite-onen, vad tar ni psx-care för att göra de sen?

4. Sen när driven är flaschad, bara att spela på som förut, med live etc?

Var nog allt

Tack på förhand!!

Comment

• Original inlägg av FettAnka Visa Inlägg
        1. De enda som fattas för att kunna flascha en lite-on drive är programvaran?
        Ja, den kommer att komma till jul

Original inlägg av FettAnka Visa Inlägg
        2. Vad behöver man för att flascha den? Bara en sata kabel och koppla den som man gjorde med tex. hitachin? Gärna länk till ev. produkter som behövs, tack!
        Köp en Connectivity Kit V3 med liteon probe så slipper du löda.

3. Om man nu inte har kunskapen att flascha lite-onen, vad tar ni psx-care för att göra de sen?
        Inte bestämt men mellan 500-700 beroende på hur mkt meck det är (hansi/pendragon får bekräfta eller dementera)

4. Sen när driven är flaschad, bara att spela på som förut, med live etc?
        Ja, liteon *bör* vara livesäker
        iPhone 3G:
        Svart 16GB
        Telia Max 25
        PSP:

Custom firmware - 5.00 M33-6
        SanDisc MS Pro Duo Ultra II
        4GB
        Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Comment

• Rent teoretiskt behöver man inte köpa probe eller löda ihop TX och RX, utan det räcker att man kortsluter dom med ett gem eller dylikt :P
          Dock inte praktiskt :P

Comment

• Nu förstår jag inte riktigt, är det inte meningen att man ska slippa löda när man flashar?
            Så med andra ord finns det ingen annan metod än att löda för att flasha dvd-driven på lite on? Hur mkt kostar Connectivity Kit V3 då?
            Hur kommer det sig att man slipper löda på de äldre xbox dvd drive? Bara byta formwire på dem....

Hur är det med philipsen , 'är den också hackad nu?

Comment

• som sagt du behöver inte löda... det är relativt enkelt om du har datavana.
              CK3 kostar omkring 400kr beroende på vart du köper den. För de äldre boxarna hade inte detta skydd som lite-on har... en miss från microsoft/benq/hitachi/samsung och även nu liteon

Comment

• För att flasha enheten behöver man inte löda någonting då det kan göras genom Sata. Men det är att läsa ut dvd-nyckeln som kräver att man löder, alternativt använda ett av de lödfria alternativen när man läser ut den. För saken är den att du måste deleta hela firmwaret för att kunna skriva dit en ny hackad firmware vilket betyder att din dvd-nyckel försvinner så länge du inte redan läst ur den och därför gör din xbox till en väldigt dyr dvd spelare.

Detta beror som sagt på att man inte kan läsa ur firmwaren ur chippet och därigenom att få sin dvd-nyckel utan behöver få tag i den genom alternativa vägar, för att sedan lägga in den på en hackad firmware.

Comment

• Det är ju knappast värt att flasha Lite-On själv om det kräver att man skaffar dyr extrautrustning. Bättre att låta PSXcare eller någon annan firma göra det åt en. Det blir ungefär lika dyrt hursomhelst.

Comment

• Original inlägg av Ratchet Visa Inlägg
                    Det är ju knappast värt att flasha Lite-On själv om det kräver att man skaffar dyr extrautrustning. Bättre att låta PSXcare eller någon annan firma göra det åt en. Det blir ungefär lika dyrt hursomhelst.
                    Du kan bygga utrustningen själv om du vill. Då blir det riktigt billigt.
                    Jag skulle nog hellre lämna in min dock.
                    1 x Trinity RGH, 250GB. 1 x Trinity original, 4GB + 250GB HD.

Comment

• Jag skulle "Alltid" bygla
                      Probar är för mesar och folk somvill krotsluta saker mer än de gör genom att löda sönder saker

Jag skulle inte vilja att någon "probade mig"
                      / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Comment

• Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
                        Jaha, så du vill hellre bli byglad... se där :P
                        iPhone 3G:
                        Svart 16GB
                        Telia Max 25
                        PSP:

Custom firmware - 5.00 M33-6
                        SanDisc MS Pro Duo Ultra II
                        4GB
                        Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Comment

• Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
                          Jag skulle "Alltid" bygla
                          Probar är för mesar och folk somvill krotsluta saker mer än de gör genom att löda sönder saker

Från och med måndag kommer vi ha som psxcare policy att enbart köra probe på lite-on. HA!
                          Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

• I will still use Dark force and Bygel teh lite-ons ^v^
                            Probez iz for zizziez *löl*
                            / Pendragon

Comment

• men guys, va tar ni sen för att flascha lite-onen..

500:- tänk på finanskrisen nu

bra tack hej!

Comment

• http://www.youtube.com/watch?v=a1ZPnjgabAE

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X