Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

"To play this disc. put it in an Xbox 360 console"

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Hej!

jag har också problem med "To play this disc. put it in an Xbox 360 console"
    Jag har läst ut firmwiren och får en nyckel som "ser" korrekt ut.
    Nu kan jag varken läsa orginal eller brända spel men vanliga dvdfilmer funderar bra.

Jag har använt dosflash 1.3b och ixtreme 1.4 och 1.41 8x och 5x.

Har jag fått ut fel nyckel när jag läste ut firmwiren?
    Det går bra att läsa ut, erasa och flasha in ixtreme, inga errors där.

Kan det vara så att det blivit något problem med lasern när jag flyttat runt xboxen så den inte klarar dual layer längre?

Hemskt tacksam för hjälp!

Comment

Original inlägg av MetalCrash Visa Inlägg
      Hej!

jag har också problem med "To play this disc. put it in an Xbox 360 console"
      Jag har läst ut firmwiren och får en nyckel som "ser" korrekt ut.
      Nu kan jag varken läsa orginal eller brända spel men vanliga dvdfilmer funderar bra.

Jag har använt dosflash 1.3b och ixtreme 1.4 och 1.41 8x och 5x.

Har jag fått ut fel nyckel när jag läste ut firmwiren?
      Det går bra att läsa ut, erasa och flasha in ixtreme, inga errors där.

Kan det vara så att det blivit något problem med lasern när jag flyttat runt xboxen så den inte klarar dual layer längre?

Hemskt tacksam för hjälp!
      låter som du har fel eller ingen nyckel i din ixtreme firmware. ladda hem fw toolbox. ladda din orginal firmware, kopiera nyckeln. ladda din ixtreme firmware, klistra in nyckeln och spara. flasha sedan din box. nu är du säker på att du har rätt nyckel iaf.

återkom med resultat.

Comment

Tack för svar!

Jag kollade min orginalfil, ix14 och ix141 fil med iprep och alla har samma nyckel.

Kan man ha läst ut fel nyckel även om jag får ok på alla "Bank x" och får en Datasum?

Jag testade att flasha tillbaks min orginal fil men samma sak där, endast dvd filmer fungerar.

Om det är av intresse så är det en Benq vad6038.

jag ska testa fwtoolbox, vilken originalfil hör till benq i Orig_fw mappen?
        tänkte om jag skulle testa lägga in min nyckel i tillhörande orginal fw.

Comment

Tack för svar!

Jag kollade min orginalfil, ix14 och ix141 fil med iprep och alla har samma nyckel.

Kan man ha läst ut fel nyckel även om jag får ok på alla "Bank x" och får en Datasum?

Jag testade att flasha tillbaks min orginal fil men samma sak där, endast dvd filmer fungerar.

Om det är av intresse så är det en Benq vad6038.

jag ska testa fwtoolbox, vilken originalfil hör till benq i Orig_fw mappen?
          tänkte om jag skulle testa lägga in min nyckel i tillhörande orginal fw.
          bry dig inte om firmware filerna i mappen. öppna din dumpade orginal fw.. kika nyckel och jämför sedan med ixtreme fw nyckeln. nyckeln ska inte vara enbart 0 eller F i din orginal fw, då har något gått snett.

det är mycket konstigt du får detta problem om nyckeln stämmer. är alla banker ok vid urläsning ska nyckeln vara med och vara korrekt.

du kan se om du finner en lösning via google med.. en del folk får tydligen det felmeddelandet när deras dvd-läsare har gjort sitt...

Comment

Ja det är mycket konstigt, nyckeln är inte enbart av 0 eller F utan en mix av 0-9, A-F. tex c8735a.....662

Jag har läst om problemet på google men vad jag förstått där så tar inte dvdn någon skiva alls eller så klarar den bara orginal spel trots flash.
            Jag kan spela dvd filmer vilket jag tycker pekar på att det är fel med nyckeln.

Kan man skicka in xboxen på lagning? jag har garanti kvar.

Comment

ta med org. nyckeln och xboxet till psxcare och låt dom flasha den åt dig.

Comment

Ja det är mycket konstigt, nyckeln är inte enbart av 0 eller F utan en mix av 0-9, A-F. tex c8735a.....662

Jag har läst om problemet på google men vad jag förstått där så tar inte dvdn någon skiva alls eller så klarar den bara orginal spel trots flash.
                Jag kan spela dvd filmer vilket jag tycker pekar på att det är fel med nyckeln.

Kan man skicka in xboxen på lagning? jag har garanti kvar.
                nyckeln skall vara 32 tecken i den form du visar. det är mycket skumt att inte original fungerar.

laddade hem benq ixtreme 1.41 från xbins åt dig och lade den här.. ifall du fått tag på firmwaren från annat håll där man inte är 100% om den är ok.

Comment

Förlåt för att jag stjäl tråden lite men vad är det för skillnad på 1.4 och 1.41?
                  1 x Trinity RGH, 250GB. 1 x Trinity original, 4GB + 250GB HD.

Comment

skillnaden mellan 1.4 och 1.41 är några fixar, inget stort.
                    en grej är att den varvar ned skivan när man går in i dashboard.

Comment

Ja då var det min tur, flashade min samsung ms28 med ixtreme 1.4 för några dagar sen och har inte testat någon pirat spel förrän idag. Innan jag flashade min 360 funkade orginal spel utan problem. Stoppade in spelet som var bränt och fick "To play this disc bla bla bla" jag blev naturligtvis lack och stoppade in ett orginal spel vilket gav samma skiit. Jag har den orginala nyckeln till min dvdläsare, en orig.bin som fortfarande är i usbminnet la in den i fw toolbox och gav massa siffror och bokstäver så dt blev jag glad över. Ska följa det int21 skrev ovan och hoppas att det funkar.

kan dvd läsaren bli pajjad även om flashningen gick klockrent?

mvh
                      Last edited by AlSopranos; 2008-11-19, 02:52.

Comment

Int21

you're the man

Funkade haha. Jag måste ha väldigt tur

Tack

Comment

Original inlägg av AlSopranos Visa Inlägg
                          Int21

you're the man

Funkade haha. Jag måste ha väldigt tur

Tack
                          det var så lite.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                          Auto-Saved
                          Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                          x
                          Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                          x
                          x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                          Working...
                          X