Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Samsung ms28 iPrep problem

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Samsung ms28 iPrep problem

Hej! Försöker just nu flasha min kompis xbox, han har en Samsung ms28, allt har funkat bra hittills, har bootat upp mitt usbminne etc på min gamla dator, den är VIA-kompatibel etc, funkade med min xbox, Hitach 78fk iaf...

Aja, men nu när jag gör dSam 1234567 12345 etc och stänger av xboxen, väljer port, väntar 10 sekunder, har provat 2 sek, 40 sek etc utan att det funkat, nu när jag valt den så händer inget efter "port e400" nånting och jag har satt på Xboxen igen, har gjort allt rätt, har kollat igenom ca 5 guider sammanlagt så det SKA funka, men det gör det ej.

När man trycker på Escape när det inte händer nåt så säger den att backup\6426\426246246246\adgadg.ogf eller nåt inte finns, men har kollat på fickminnet å det gör den...

Hjälp nån?

Edit: Har sökt och grejjat i flera timmar, och finns inget!!!
    Last edited by JonatanJJ; 2008-05-23, 21:20.

prova denna lite äldre iprep.. den verkar vara stabilare. http://forum.psxcare.com/support/sho...2&postcount=55

antar du knappat in för långt serienummer (katalog).. därför den inte hittar den.. håll det under 8 tecken... tex 1234 12345 inte 426246246246
    Last edited by int21; 2008-05-23, 21:30.

Comment

Original inlägg av int21 Visa Inlägg
      prova denna lite äldre iprep.. den verkar vara stabilare. http://forum.psxcare.com/support/sho...2&postcount=55
      Tackar! Ska prova nuuu

Edi: Funkade inte!!!!!!! AAAHHH BLIR GALEEEEENNNNNN...........önskar det var lika lätt som på Hitachi...bara stoppa i Slax å pang! klart...nästan

Det verkar som om den inte kan skriva på fickminnet eller något sådant, provade Escape igen, då säger den att den inte kunde hitta orig.bin!
      Last edited by JonatanJJ; 2008-05-23, 21:44.

Comment

Original inlägg av JonatanJJ Visa Inlägg
        Tackar! Ska prova nuuu

Edi: Funkade inte!!!!!!! AAAHHH BLIR GALEEEEENNNNNN...........önskar det var lika lätt som på Hitachi...bara stoppa i Slax å pang! klart...nästan

Det verkar som om den inte kan skriva på fickminnet eller något sådant, provade Escape igen, då säger den att den inte kunde hitta orig.bin!
        har du kortart ner ditt serienummer? dumpa med idump 12345 1234567 och flasha med iflash 12345 1234567

använd inte serienummer som har mer än 8 tecken. alltså inte 12345 123456789

Comment

har du kortart ner ditt serienummer? dumpa med idump 12345 1234567 och flasha med iflash 12345 1234567

använd inte serienummer som har mer än 8 tecken. alltså inte 12345 123456789
          Det var bara ett exempel! Har provat idump 14 14 idump 1234567 12345 etc men inget funkar......nu provade jag idump bla bla c:\dump men funkade inte heller...

Comment

skit i .bat filerna då..

idump

@echo off
            if "%1" == "" goto usage
            if "%2" == "" goto usage
            md Backups\%1
            md Backups\%1\%2
            if not exist Backups\%1\%2\orig.bin goto step1
            echo You have already made a backup for %1 %2
            echo ABORTING
            goto end
            :step1
            MTKFlash r /m /sata Backups\%1\%2\orig.bin
            copy ixtreme.bin Backups\%1\%2\hacked.bin
            SamTool Backups\%1\%2\orig.bin Backups\%1\%2\hacked.bin
            goto end
            :usage
            echo Usage: iDump 7-digit serial 5-digit serial
            :end
            alltså kan du skriva för att dumpa...

MTKFlash r /m /sata orig.bin
            copy ixtreme.bin hacked.bin
            SamTool orig.bin hacked.bin

iflash

@echo off
            if "%1" == "" goto usage
            if "%2" == "" goto usage
            if exist Backups\%1\%2\hacked.bin goto step1
            echo hacked.bin for %1 %2 doesn't exist
            echo ABORTING
            goto end
            :step1
            MTKFlash w /m /sata Backups\%1\%2\hacked.bin
            goto end
            echo Usage: xFlash 7-digit serial 5-digit serial
            och detta för att flasha..

MTKFlash w /m /sata hacked.bin

hoppas du hänger med...

Comment

skit i .bat filerna då..

idump

alltså kan du skriva för att dumpa...

iflash

och detta för att flasha..

hoppas du hänger med...
              Nej och orkar inte bråka med det mer...ger upp snart, iaf, det finns .bin filer nu i backupmappen, men dem heter HACKED.BIN och inte orig.bin som den klagar på??? dem är 256 kb stora, kan den ha dumpat ändå???

Edit: Jag har 2 st ICP nånting och 2 st XTREME...om det är till någon hjälp.
              Last edited by JonatanJJ; 2008-05-23, 22:08.

Comment

Nej och orkar inte bråka med det mer...ger upp snart, iaf, det finns .bin filer nu i backupmappen, men dem heter HACKED.BIN och inte orig.bin som den klagar på??? dem är 256 kb stora, kan den ha dumpat ändå???
                hur ska jag veta det?

orkar inte hålla på? skriva 4 rader eller klistra in 3 rader i en egen .bat fil å sen skriva flash kommandot manuellt är ju så jobbigt med..

ta bort backup-katalogerna och kör idump / iflash igen då om det är enklare.

dumpa.bat

flasha.bat

tadaahh.. då vet du den hittar filerna iaf.

Edit: Jag har 2 st ICP nånting och 2 st XTREME...om det är till någon hjälp.
                koppla ur andra sata saker i din dator innan du startar upp den med usb-stickan.

Comment

hur ska jag veta det?

orkar inte hålla på? skriva 4 rader eller klistra in 3 rader i en egen .bat fil å sen skriva flash kommandot manuellt är ju så jobbigt med..

ta bort backup-katalogerna och kör idump / iflash igen då om det är enklare.

dumpa.bat

flasha.bat

tadaahh.. då vet du den hittar filerna iaf.

koppla ur andra sata saker i din dator innan du startar upp den med usb-stickan.
                  Jag har inget ikopplat, bara xboxen, har haft det från början...

Min idump.bat ser ut så här:

@echo off
                  goto end

Men funkar ändå inte, kommer inget välja mapp nu iaf, men det gjorde ej saken bättre.........

Comment

Jag har inget ikopplat, bara xboxen, har haft det från början...

Min idump.bat ser ut så här:

@echo off
                    goto end

Men funkar ändå inte, kommer inget välja mapp nu iaf, men det gjorde ej saken bättre.........
                    1. skriva dump kommandot.
                    2. stänga av boxen.
                    3. välja extreme port.
                    4. starta boxen efter ca 10 sek.

dumpar den inte nu?

använder du lägsta porten på ditt via kort? (om det finns fler portar).

Comment

1. skriva dump kommandot.
                      2. stänga av boxen.
                      3. välja extreme port.
                      4. starta boxen efter ca 10 sek.

dumpar den inte nu?

använder du lägsta porten på ditt via kort? (om det finns fler portar).
                      Nej den dumpar inte, har försökt nu ca 20 gånger i ungefär 6 timmar!

Har inget kort, har ett kompatibelt moderkort, iaf så funkade det på Hitach 78fk, min dvddrive..

Comment

Nej den dumpar inte, har försökt nu ca 20 gånger i ungefär 6 timmar!

Har inget kort, har ett kompatibelt moderkort, iaf så funkade det på Hitach 78fk, min dvddrive..
                        aha.. du skrev innan "den är VIA-kompatibel etc" alltså trodde jag du hade ett via kort... köp ett via kort så är dina problem lösta, ingen ide du försöker flasha den utan.

Comment

aha.. du skrev innan "den är VIA-kompatibel etc" alltså trodde jag du hade ett via kort... köp ett via kort så är dina problem lösta, ingen ide du försöker flasha den utan.
                          Hur kommer det sig att det funkade innan då? På MIN drive? Att sätta den i ModeB gick helt utmärkt.......varför skulle det inte funka med samsung???

Comment

Hur kommer det sig att det funkade innan då? På MIN drive? Att sätta den i ModeB gick helt utmärkt.......varför skulle det inte funka med samsung???
                            för det är två skilda dvd'er. samsung använder man via-kort till.

Comment

för det är två skilda dvd'er. samsung använder man via-kort till.
                              Ja, Hitachi med ju.... Folk rekommenderar samma viakort till båda....

Edit: Funkar inte på min nya burk, köpt för nån månad sen eller nåt, ingen utav DVDerna, så nej, båda kräver VIAkort, å funkade på Hitachi = borde funka för Samsung.......

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X