Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Jag har ett par frågor angående XDVD Mulleter! Extremt tacksam för svar!

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

filnamnen har ingen betydelse, det är innehållet som räknas.. heter filen tex gears.dmi så är det mest för att visa att det är DMI infon i den filen. i xdvdmulleters katalog har de annat system och kallad filerna DMI_"ID".BIN istället vilket är samma sak. det är rätt basic igentligen. det är inte namnet som räknas utan innehållet. tex en bildfil kan du visa i ett bild program om du döper den till hejsan.wow istället för .jpg.
    Nice, då döper jag filerna till "gearsofwar_dmi.bin", "gearsofwar_pfi.bin" & "gearsofwar_ss.bin" och fortsätter i samma mönster med framtida stealth filer.

ja, men gears of war finns redan inlagt där. iaf till den xdvdmulleter med stealths jag länkade till några inlägg upp.
    Aa, jag kunde inte ladda från Rapidshare igår kväll så jag har inte den databasen. Men jag har laddat ned den du länkade här på jobbet nu, så jag för över alla Stealth filer från den till stealth mappen hemma sen när jag kommit hem.

då får du göra en egen sådan .INI fil så mulleter kan matcha dina värden mot dina filer.
    Nu blev jag HELT förvirrad! Vad är det för skillnad mellan SS.bin, PFI.bin och DMI.bin filerna gentemot .INI filen? Jag har förstått det som att SS.bin, PFI.bin och DMI.bin är information om en förhoppningsvis originalskiva som man kollar sin ISO mot? Om något inte stämmer där så kör man en autofix då XDVDMulleter använder dessa filer även för att fixa ison. Jag antar att jag är helt lost i den sammanfattningen? Var kommer .INI filen in i bilden?

Jag måste verkligen förstå det här programmet för att få ro i själen. Jag klarar inte av att bara följa en guide och klicka som det står utan att verkligen förstå vad det är jag gör. Speciellt inte eftersom att jag verkligen inte vill bli bannad från LIVE igen med min nyköpta 360 och vill ha gjort ALLT för att spelen ska vara så säkra osm möjligt.

Tack för svar och tålamod!

Comment

Original inlägg av Gatubarn Visa Inlägg
      Nu blev jag HELT förvirrad! Vad är det för skillnad mellan SS.bin, PFI.bin och DMI.bin filerna gentemot .INI filen? Jag har förstått det som att SS.bin, PFI.bin och DMI.bin är information om en förhoppningsvis originalskiva som man kollar sin ISO mot? Om något inte stämmer där så kör man en autofix då XDVDMulleter använder dessa filer även för att fixa ison. Jag antar att jag är helt lost i den sammanfattningen? Var kommer .INI filen in i bilden?)
      alltså.. ini filen innehåller "information" om filer som ska användas, den innehåller också information om vad orginal spelet har för checksums så det är rätt filer den vill lägga in. se den som en genväg till filer om övrig information som är i den matchar ditt spel.

skillnaden på pfi, ss och dmi är informationen i dem. ungefär som du har en text fil med en novell i och en annan text fil med en annan novell i.

det är svårt att förklara om du inte förstår grunden med filer, filtillägg, data och hur det fungerar. jag tycker jag förklarar väldigt ingående.

de flesta spelen finns faktiskt med i den xdvdmulleter versionen jag länkade till så du behöver inte pilla med ini filer. och vill du använda separata stealths, använda då den manuella funktionen i xdvdmulleter för att sätta in dem separat.

Comment

Original inlägg av int21 Visa Inlägg
        alltså.. ini filen innehåller "information" om filer som ska användas, den innehåller också information om vad orginal spelet har för checksums så det är rätt filer den vill lägga in. se den som en genväg till filer om övrig information som är i den matchar ditt spel.

skillnaden på pfi, ss och dmi är informationen i dem. ungefär som du har en text fil med en novell i och en annan text fil med en annan novell i.

det är svårt att förklara om du inte förstår grunden med filer, filtillägg, data och hur det fungerar. jag tycker jag förklarar väldigt ingående.

de flesta spelen finns faktiskt med i den xdvdmulleter versionen jag länkade till så du behöver inte pilla med ini filer. och vill du använda separata stealths, använda då den manuella funktionen i xdvdmulleter för att sätta in dem separat.

Hehe jag framhäver mig nu säkert som att jag aldrig suttit vid en dator innan. Men jag är rätt haj på datorer och allt däromkring annars, det är just det här XDVDMulleter och CRC Checking som jag bara inte får in i huvet hur det fungerar. Jag vet tack vare guider ungefär hur jag ska gå tillväga och så, men jag fattar inte vad det är jag gör och vad vissa meddelanden innebär.

Du int21, skulle jag inte kunna få snacka med dig på MSN ett par minuter bara? Lite senare ikväll eller nåt? Det skulle vara skit skyst om du orkade och du verkar ju kunna det här. Jag tror att det skulle klarna för mig då om du bara "hängde med" på MSN under processen en gång. Ge mig din MSN så addar jag eller så addar du mig på danish@dp-sound.se. Tack!
        Last edited by Gatubarn; 2008-06-25, 17:43.

Comment

Hehe jag framhäver mig nu säkert som att jag aldrig suttit vid en dator innan. Men jag är rätt haj på datorer och allt däromkring annars, det är just det här XDVDMulleter och CRC Checking som jag bara inte får in i huvet hur det fungerar. Jag vet tack vare guider ungefär hur jag ska gå tillväga och så, men jag fattar inte vad det är jag gör och vad vissa meddelanden innebär.
          man vet aldrig, men är man haj på datorer så ser jag inte det svåra med xdvdmulleter som faktiskt är rätt lätt, iaf med guiden. jag tycker sakerna förklaras rätt bra i den. i den klistrade faq'en finns det också ledtrådar.

jag tror du blandar ihop sakerna. hänger upp dig för mycket på checksums och sånt. crc (checksums) metoden är samma princip som när du kollar filer via .sfv eller andra saker. endera stämmer det, annars inte. stämmer det inte > autofix. på sidan 5 i guiden framgår det tex hur du enkelt kollar ett spel med crc. kryssa inte i "game data" utan allt annat. endera stämmer det, eller inte. stämmer det inte > autofix. sätter du in stealth manuellt, kolla sen med crc som jag beskrev innan. är du osäker > autofix.

gears of war kommer inte vara något problem, den versionen jag länkade till har en massa spel inlagda redan.

Du int21, skulle jag inte kunna få snacka med dig på MSN ett par minuter bara? Lite senare ikväll eller nåt? Det skulle vara skit skyst om du orkade och du verkar ju kunna det här. Jag tror att det skulle klarna för mig då om du bara hängde med på MSN under processen en gång. Ge mig din MSN så addar jag eller så addar du mig på danish@dp-sound.se. Tack!
          jag är inte mycket för msn, tyvärr.

Comment

Aa, okej men jag ska fan ta och få in det här i hjärnan nu. Ska lägga in alla de filer från XDVDMulleter du länkade till och se hur det går. Tack som fan för dina svar hur som helst!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
            Auto-Saved
            Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
            x
            Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
            x
            x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
            Working...
            X