Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Litet problem när jag flashar min 360!

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Litet problem när jag flashar min 360!

Hejsan! Har försökt att flasha mitt 360 med hjälp av denna guiden: http://www.***********/forum/showthread.php?t=10984

Har alltså en samsung m28. Men när jag kommer till delen när man ska skriva in lite olika saker i dosprompten så händer inget alls..Jag är säker på att jag kopplat rätt, men det kan kanske vara så att mitt moderkort inte funkar för detta? Vad har jag för alternativ då? Är inte så sugen på att betälla ett http://www.psxcare.com/product.php?xProd=501 för har inga cash för tillfället..Därför lämnar jag helst inte in det, om det inte finns något billigt ställe? (Bor i Göteborg) Kan man lösa det här på något sätt utan att behöva spendera massa pengar?

Någon här som kanske bor i Göteborg som kan hjälpa mig?

du har inte så många alternativ än att fixa ett via kort, lämna in den eller att låta någon annan göra det åt dig. via kort kan du komma åt rätt billigt på auktioner, reparations ställen för datorer etc... det är inte mycket pengar man behöver skramla ihop för ett sådant kort.

Comment

int21, beställde ett kort några dagar efter jag skapade tråden..Fick det tidigare idag, imon blir det flashning som FUNKAR förhoppningsvis haha!

Comment

Original inlägg av ironhead Visa Inlägg
        int21, beställde ett kort några dagar efter jag skapade tråden..Fick det tidigare idag, imon blir det flashning som FUNKAR förhoppningsvis haha!
        ok. ang. ms28 guide så har piggelin skapat en här. min förenklade ms28 guide med iprep finner du här. lycka till.

Comment

Original inlägg av int21 Visa Inlägg
          ok. ang. ms28 guide så har piggelin skapat en här. min förenklade ms28 guide med iprep finner du här. lycka till.
          Gillar din förenklade guide, ska testa igen nu.

Comment

Ok, det funkar inte helt..Får fram "File backups\1234567\12345\orig.bin does not exist!" När jag skriver in idump 1234567 12345! Vad kan det vara för fel?

Comment

Gillar din förenklade guide, ska testa igen nu.
              okej, bara att hojta till om du kör fast men det borde inte bli några problem.

Comment

okej, bara att hojta till om du kör fast men det borde inte bli några problem.
                Läs inlägget över, vi skrev nog samtidigt..

Comment

Ok, det funkar inte helt..Får fram "File backups\1234567\12345\orig.bin does not exist!" När jag skriver in idump 1234567 12345! Vad kan det vara för fel?
                  hm, konstigt.. eftersom den ska läsa ner orig.bin i backups \ första delen av serie nummer \ andra delen \ orig.bin. ska kika in på det vad det kan vara. det är inte iflash du försöker med då och har vänt på serienumret tex 1234567 12345 istället för 12345 1234567?

*kikar vidare*

Comment

hm, konstigt.. eftersom den ska läsa ner orig.bin i backups \ första delen av serie nummer \ andra delen \ orig.bin. ska kika in på det vad det kan vara. det är inte iflash du försöker med då och har vänt på serienumret tex 1234567 12345 istället för 12345 1234567?

*kikar vidare*

Andvänder mig av iflsash, har testat både 1234567 12345 och 12345 1234567 , samma resultat..Dock hittar jag HACKED.BIN i min backup map nu..

Comment

Andvänder mig av iflsash, har testat både 1234567 12345 och 12345 1234567 , samma resultat..Dock hittar jag HACKED.BIN i min backup map nu..
                      googlade runt lite på detta... tror jag hittade lite av intresse...

http://www.360mods.net/Forums/viewtopic/t=2376/

annars kan du göra såhär och återkomma.. (för att undervika katalog krångel)

dump
                      1. MTKFlash r /m /sata orig.bin (för att läsa ur direkt i roten)
                      2. copy ixtreme.bin hacked.bin (kopiera ixtreme till hacked)
                      3. SamTool orig.bin hacked.bin (för att kopiera nyckel till hacked.bin)

flash
                      4. MTKFlash w /m /sata hacked.bin (för att flasha hacked.bin i roten)

*tillägg*
                      det där med serienummer är inget av intresse som behövs för flashning och inget du behöver skriva ditt riktiga etc. det är bara till för att om du flashar många maskiner så kommer de sorteras så du vet vad du flashat vad med.. ah, du fattar nog...
                      Last edited by int21; 2008-07-19, 13:23.

Comment

Om jag gör dom stegen, ska xboxen vara på hela tiden? Och funkar dom verkligen när jag andvänder mig av iprep och så?

Comment

Om jag gör dom stegen, ska xboxen vara på hela tiden? Och funkar dom verkligen när jag andvänder mig av iprep och så?
                          1. starta din pc med (tex usbstickan) isatt. den bootar upp och kommer visa en dosprompt.
                          2. starta din xbox.
                          3. skriv MTKFlash r /m /sata orig.bin
                          4. möjliga portar visas. stäng av din xbox. välj sedan xtreme porten.
                          5. vänta 10 sekunder, sätt på din xbox.
                          6. skriv copy ixtreme.bin hacked.bin
                          7. skriv SamTool orig.bin hacked.bin

(notera steg 6,7 och steg 3 är ändrat från guiden. steg 6,7 ska göras efter du läst ur firmware men innan du flashar. du kan göra den precis innan du gör steg 3 i flashnings delen också. det gör du som du vill.).

flashing:

1. stäng av xbox. (efter urläsning och nyckelkopiering.)
                          2. starta din xbox.
                          3. skriv MTKFlash w /m /sata hacked.bin
                          4. möjliga portar visas. stäng av din xbox. välj sedan xtreme porten.
                          5. vänta 10 sekunder, sätt på din xbox.
                          6. flashing påbörjas.
                          7. klart. stäng av xbox.

Efter 3. skriv MTKFlash r /m /sata orig.bin så står det "No drive detected" Inga portar visas.. :/ Vad tycker du jag ska testa?
                          prova sätt sata kontakten på den lägsta porten på sata kortet. brukar stå en 0'a på det. tex på mitt via kort finns det 3 portar och det är porten som pekar in i pc'n och inte de som går ut på utsidan.

jag skulle rekommendera att du formaterade om usb stickan, kör iprep och förbereder den. följ sedan denna guide i detta inlägg igen. så du inte få massa "udda" filer nu när det inte fungerar. passa på att byt kontakt på via kortet när du startat om datorn och återkom sedan hur det gått.
                          Last edited by int21; 2008-07-19, 13:21.

Comment

Efter 3. skriv MTKFlash r /m /sata orig.bin så står det "No drive detected" Inga portar visas.. :/ Vad tycker du jag ska testa?

Comment

se tidigare inlägg. gjorde en ändring i den "editerade guiden" och tillägg.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X