Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Antagligen fel på läsare...

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Antagligen fel på läsare...

Jag har en av d första xbox360 som kom ut o jag har en Hitachi läsare i min men nu börjar den uppföra sig lite märkligt. Jag kan stoppa i ett spel o då står det "unplayable disc",då startar jag om boxen o då funkar det fint...den kan även hänga vissa spel men absolut inte ofta.

Vad tror ni/du d kan vara?Kan d vara läsaren som e på upphällningen så jag blir tvungen att inskaffa en ny eller e det nåt annat? Min box e flashad.

Om det nu e läsaren...kan man sätta i den själv då eller måste man lämna iväg den?

inget svar...

har en polare som har ungefär samma prob.
    ixtreme 1.4
    verbatim skivor
    bara slutade funkade helt plötsligt...
    låter ju konstigt att flashningen "lossnat" eftersom andra brända spel funkar!
    nån som har en lösning så vore jag tacksam!!

Comment

att flashningen "bara" slutar att fungera är det inte iaf, då hade inget fungerat. skulle tippa på att de behöver laser justeras lite (pot tweaking). finns massa info om det om man googlar..

ett axplock:

http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=517961
      http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=538225
      http://forums.afterdawn.com/thread_view.cfm/409908

annars kan man i värsta fall byta dvd-läsaren. för att göra detta krävs det att man läser ur dvd-nyckeln ur den. men eftersom ni flashat dem är detta inget problem, det är dock ett problem på de nya dvd-läsarna som börjat dyka upp i butiker nuförtiden, de kan man inte göra ett skit med i dagsläget.

Comment

Ok jag tackar för infon! Men iom att man inte här så händig på den tekniska biten som tex xbox360 då så blir det väl antagligen att införskaffa en ny läsare...ifs har bara Guitar Hero 2 börjat att jäklas än så länge..vet ifs inte om det e stealth patchat heller,men det fungerade förr iaf o jag har bränt om det. Men eftersom att boxen fungerar felfritt annars förutom att man blev bannad så ser jag nog ingen anledning att köpa en ny 360...utan då få en ny läsare o flashning....

Comment

om det funkade förr så är det stealth

Comment

Ok det var ju bra att veta...nä jag ska lämna in min box idag för linsbyte,det borde räcka tycker jag....

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
            Auto-Saved
            Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o
            x
            Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
            x
            x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
            Working...
            X