Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fel vid Live-inloggning

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Fel vid Live-inloggning

Hej!
    Jag har försökt ett tag nu att koppla upp mig till Xbox Live via datorn, men som ni kanske misstänker så funkar det ju ej. Jag har provat att manuellt skriva in datorns ip-adress på Xbox'n , ändrat dns-inställningarna men jag kan fortfarande inte logga in. När jag testar Xbox Live-uppkopplingen så failar alltid ip-adressen. Vad ska jag göra?? :/

Original inlägg av leenzo Visa Inlägg
    Hej!
    Jag har försökt ett tag nu att koppla upp mig till Xbox Live via datorn, men som ni kanske misstänker så funkar det ju ej. Jag har provat att manuellt skriva in datorns ip-adress på Xbox'n , ändrat dns-inställningarna men jag kan fortfarande inte logga in. När jag testar Xbox Live-uppkopplingen så failar alltid ip-adressen. Vad ska jag göra?? :/
    provat delad internet-anslutning?

http://support.microsoft.com/kb/908885/sv#4

Comment

Original inlägg av int21 Visa Inlägg
      provat delad internet-anslutning?

http://support.microsoft.com/kb/908885/sv#4
      Tack för svar. Provade detta och ip-adressen är som den ska, men nu fungerar inte dns-servern istället.

Comment

Tack för svar. Provade detta och ip-adressen är som den ska, men nu fungerar inte dns-servern istället.
        om du har tillgång till router så kan du ju dra boxen direkt dit istället för via datorn. du har fyllt i dns och sådant också eller? tex 192.168.0.1 om det nu är den du har.

Comment

om du har tillgång till router så kan du ju dra boxen direkt dit istället för via datorn. du har fyllt i dns och sådant också eller? tex 192.168.0.1 om det nu är den du har.
          nja, alltså grejen är att jag vill koppla den till datorn för att min ethernet-kabel är för kort. och ja, jag fyllt i allt.

Comment

nja, alltså grejen är att jag vill koppla den till datorn för att min ethernet-kabel är för kort. och ja, jag fyllt i allt.
            kan du skriva den exakta error koden du får...

Comment

kan du skriva den exakta error koden du får...
              är det dom här du menar?

W: 0000 - 000B

X: 0000 - 000D

Y: 0000 - 0000

Z: 8015 - 1904

Comment

är det dom här du menar?

W: 0000 - 000B

X: 0000 - 000D

Y: 0000 - 0000

Z: 8015 - 1904
                japp, tänkte man skulle hitta något bra med hjälp om det. att det är dns får man iaf upp... http://www.google.se/search?q=Z%3A+8015+-+1904 läs de första trådarna och se om det hjälper dig. kan tyvärr inte komma på nåt annat än sidan till ms där de gav olika tips och inställningar. kan kika vidare sedan och se om man finner något.

Z: 8015 = failed connection, Reason: 190D = Banned, 1904 = No DNS, 1007 = Update Required

Comment

Varför inte bara köpa en lång kabel??

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                  Auto-Saved
                  Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
                  x
                  Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                  x
                  x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                  Working...
                  X