Vår 79-flashning-utan-79keychip började fungera så fort "chefen/undertecknad" provade :-)
Viktigt meddelande
Collapse
No announcement yet.
"Soft Unlock For The 79, no screwdriver or soldering iron required"
Collapse
X
-
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
- Citat
- Flag
-
Fel.Original inlägg av Pendragon Visa InläggJapp, du öppnar spelarens Mode-B med chippet, sen är det bara dumpa, patcha o flasha
Du kan få den i Mode-B utan chippet.
Chippet är dock låst och det är där du behövde chippet.Last edited by tOPO; 2008-08-08, 14:06.
- Citat
- Flag
Comment
-
Frågan var om man måste flasha en DVD spelare efter lödning o det var det jag svarade ja på o sen förklarade förfarandetOriginal inlägg av tOPO Visa InläggFel.
Du kan få den i Mode-B utan chippet.
Chippet är dock låst och det är där du behövde chippet.
/ Pendragon
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...
Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!
- Citat
- Flag
Comment
-
Första länken i första tråden ser man detta i:Original inlägg av jimmy64 Visa InläggKan inte någon som har flashat sin Hitatchi V79 skriva en guide om hur man gör det vore tacksamt.
Good News!!!!!
Not quiet a soft unlock but close enough
http://rs117.rapidshare.com/files/13.../79_Unlock.rar
Turorial:
1. Unrar the file
2. Burn the CD Image (use the .CUE File), I used ImgBurn....
3. Put 79 in Mode B With Slax 2.1
3. Insert the CD in the 79 and play the track, wait for it to finish...
4. Then press play again and straight away pause it, you should hear some noise
5. Eject the disk, using the eject button not the PC ( it does something different)
6. Run the the command in a command window
79Unlock h
// where h is the drive letter of the 79
7. If all went well bit 4 of (0x5BD) should be set and the drive should be unlocked
8. Drive will dump and flash with Toolbox...
This is a tempory unlock, (0x5BD) is in RAM and would need to be done each time you power the drive, although I've posted how to by pass this with the drive unlocked with a passkey...../ Pendragon
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...
- Citat
- Flag
Comment
-
Original inlägg av Drexon Visa Inlägg*Smackar till pannan irl så det bara ekar i lägenheten* SMACK! Man ska sätta in skivan i XBOXENS DVD-läsare, inte datorns, friggen d'oh! Inte undra på att det inte funkade. XD
Jag satt o sov själv o kastade in ett 360 lir innan 79unlock steget ist. för efter
/ Pendragon
- Citat
- Flag
Comment
-
Hejsan! Jag har kommit till de steget däe man ska läsa ur firmwaren men funkar inte när ja väljer raw dump??? står att den inte kan läsa? Sen startar spelet som en film??
Någon lösning? den är i mode B öppnas om ja trycker reset 2 gånger och har kört 79unlock e och fått ett done på de.
tacksam för hjälp
- Citat
- Flag
Comment
-
Original inlägg av dr_fredrik Visa InläggHejsan! Jag har kommit till de steget däe man ska läsa ur firmwaren men funkar inte när ja väljer raw dump??? står att den inte kan läsa? Sen startar spelet som en film??
Någon lösning? den är i mode B öppnas om ja trycker reset 2 gånger och har kört 79unlock e och fått ett done på de.
tacksam för hjälp
de löste sig, glömde visst å ta ut ljudskivan innan ja skrev 79unlock e
- Citat
- Flag
Comment
-
Det kan du göra om du inte behöver använda datorns spelare under tiden. Jag tog dock en sata sladd som jag hade liggandes och kopplade in eftersom jag behövde boota från min dvd med Slax för mode B.Original inlägg av jimmy64 Visa InläggSka man ta sata kabeln som går till Datorns Dvd läsare och plugga in i Xboxens Dvd läsare??
- Citat
- Flag
Comment
-
Det står så här i beskrivningen.
"This is a tempory unlock, (0x5BD) is in RAM and would need to be done each time you power the drive, although I've posted how to by pass this with the drive unlocked with a passkey..... "
Innebär detta att man måste göra om hela proceduren varje gång man startar upp Xboxen?
- Citat
- Flag
Comment
-
Varje gång du flashar.Original inlägg av jimmy64 Visa InläggDet står så här i beskrivningen.
"This is a tempory unlock, (0x5BD) is in RAM and would need to be done each time you power the drive, although I've posted how to by pass this with the drive unlocked with a passkey..... "
Innebär detta att man måste göra om hela proceduren varje gång man startar upp Xboxen?1 x Trinity RGH, 250GB. 1 x Trinity original, 4GB + 250GB HD.
- Citat
- Flag
Comment
-
Så detta är inte flashningOriginal inlägg av N!klas Visa InläggVarje gång du flashar.
Vad ska man göra för att flasha då så man kan spela backup spel.
- Citat
- Flag
Comment

Comment