Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Konto på fler konsoler....

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Konto på fler konsoler....

Hello!

Min fråga är lika viktig som den är dum... Kan man ha samma gamertag inlagd på två konsoler? Kan man så att säga vara hemma och spela live och sedan stänga av konsolen och gå över till grannen och fortsätta spela med samma konto?

I så fall så skulle man i teorin kunna dela på ett live konto om man spelar ganska lite va?

Tack ska ni ha för svar

/Mats

Nope,

Om du "laddar ner" din gamertag till en annan xbox slutar din första "installation" att fungera. Jag provade detta själv och tappade runt 2000 i gamerscore som jag låst upp men inte laddat upp genom att gå online först.

Lösningen är att du köper ett minnsekort och lögger din gamertag-profil på det. Så gjorde jag då jag har 3 Xboxar hemma som jag flyttar emellan samt att den e enkelt o ta med sig o plugga in hos en polare.

Comment

verkar sjukt... hade precis tänkt köra live med mitt live konto på polarens 360 :@

Comment

Visst funkar det, men kom ihåg att så fort du ska köra live hemma igen (o inte har med dig din profil på hdd eller mc) slutar din profil på din polares xbox att fungera över live.

Som sagt.. skaffa ett minneskort. Klockren lösning!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
        Auto-Saved
        Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
        x
        Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
        x
        x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
        Working...
        X