Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lite-On Reversed "Spoofning av Lite-on"

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Skickar ett mail för att avbryta köpet. Men du kan inte skicka kablarna ändå? Kan sätta in 50kr på PSXCare's konto på nått sätt.

Min adress finns med på ordernummer 75126.

Comment

Original inlägg av Drexon Visa Inlägg
      Skickar ett mail för att avbryta köpet. Men du kan inte skicka kablarna ändå? Kan sätta in 50kr på PSXCare's konto på nått sätt.

Min adress finns med på ordernummer 75126.
      Kör all info via mailet ist
      Lättare att hålla historik så för oss då det är mer än ett par ögon som sitter med saker oftast
      / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

RS232/TTL nivåomvandlare
        Är det ok att länka? Ska inte länka till nått annat som har konkurrenter och projektet att göra. Denna funkar bra om någon tänkt göra det själv, det är en rs232 men det går bra och man slipper fixa kondensatorerna själv.
        http://www.electrokit.se/item_show.php?code_no=41002889

Comment

Posta gärna info om hur det fungerar

Vi körde labb mönsterkort + MAX3232 kretsar + kondningar själva + Serieportsanslutning

Men vi gillar o mecka saker.

Såg att sidan du länkat till hade 3232 kretsar med art: 40353232
          / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Comment

Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
            Posta gärna info om hur det fungerar

Vi körde labb mönsterkort + MAX3232 kretsar + kondningar själva + Serieportsanslutning

Men vi gillar o mecka saker.

Såg att sidan du länkat till hade 3232 kretsar med art: 40353232
            En grej som jag inte fattar med bilden längst upp är varför har ni använt både pcc v2 kittet och samtidigt lödit på själva driven, det är väll dubbelt jobb eller är det från två olika jobb?

-edit- jag svara på min egen fråga=)
            Last edited by giovani78; 2008-09-05, 18:23.

Comment

Original inlägg av giovani78 Visa Inlägg
              En grej som jag inte fattar med bilden längst upp är varför har ni använt både pcc v2 kittet och samtidigt lödit på själva driven, det är väll dubbelt jobb eller är det från två olika jobb?

-edit- jag svara på min egen fråga=)
              Connectivitykit för att ge ström och Ejecta drivern.
              RS3232 kit direktlött på moderkortet där +3.3volt, Jort, RxD + TxD är fastlödda.

Allt detta för att ens kunna läsa ut något.
              / Pendragon

Comment

Var ni tvungna göra några speciella inställningar på moderkortet (serieporten)?

Comment

Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
                  Connectivitykit för att ge ström och Ejecta drivern.
                  RS3232 kit direktlött på moderkortet där +3.3volt, Jort, RxD + TxD är fastlödda.

Allt detta för att ens kunna läsa ut något.
                  Jag fatta att det var för drive tricket att tänkt efter riktigt noga Men det går att få allt direkt från Connectivitykit? Då kan ni använda samma kit åter o åter igen och spara på delar? Jag gjorde som ni första gången för jag ville inte paja Connectivitykit då dom är slut på dom flesta ställen av förståeliga skäl Men andra gången när jag var hundra på att allt funka så fixa det sig direkt via kittet.

Comment

Pendragon> Ni hade inga problem med inställningarna på datorn alls? Har en crapass-dator till 1ghz:are som fortfarande har en serieport, men får det fawn inte att funka. :P

Comment

Original inlägg av Drexon Visa Inlägg
                      Pendragon> Ni hade inga problem med inställningarna på datorn alls? Har en crapass-dator till 1ghz:are som fortfarande har en serieport, men får det fawn inte att funka. :P
                      Nopp, men vi är vana att sätlla in saker så det fungerar
                      Kittet går till en av våra burkars serieportar och kopplades in direkt via Connectivitykitet senare då det fungerade för lättare access.

Sen är vi rätt duktiga på att bygga egna Rs232 kit med

TIPS! Dock måste du skjuta ut släden till hälften innan du ens kan läsa ur något.
                      / Pendragon

Comment

Tjo, är det någon som är lite sugen att göra en trevlig guide till denna flashningen
                        //
                        mvh
                        Andrew

Comment

Original inlägg av kardanaxeln Visa Inlägg
                          Tjo, är det någon som är lite sugen att göra en trevlig guide till denna flashningen
                          //
                          mvh
                          Andrew
                          1. Bygg ett Rs232 kit och koppla in Rx, Tx och Jord samt 3.3volt på de punkter enligt instruktioner du googlat fram
                          2. Följ anvisningarna
                          3. Bygla två punkter på Liteon moderkortet.
                          4. Läs ur nyckeln ur din Liteon.
                          5. Spoofa denna till en annan Drive ( Samsung/Hitatchi/Benq )
                          6. Testkör med en bränd skiva
                          / Pendragon

Comment

Ps. Jag kanske orkar ta lite bilder o lägga upp o göra en guide om någon orkar göra mig till Admin så jag kan inkludera bilder här utan att lägga upp dem på andra ställen som tar mer tid
                            / Pendragon

Comment

okej, ja lite bilder är aldrig fel

Comment

Ah, fick det äntligen att funka. Var serieporten det var fel på hela tiden. Hittade en modul-kontakt på mitt moderkort, köpte en modul med serieport på, BINGO!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X