Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bränna xbox 360 spel hur?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av andrekan Visa Inlägg
    Jaha ok vart hittar jag de då?
    http://www.psxcare.com/section.php?xSec=92 <--

Comment

tack och sen en sista fråga (A)

Kan jag bränna dvd:n med en skapligt ny vista dator? den ska ha dl brännare så....?

Och sen när jag läste hela tråden så blev jag osäker... ni får kalla mig för noobig om ni vill men behöver man chippat xbox för att spela brända skivor?

Tack på förhand
      Last edited by andrekan; 2009-01-29, 17:48.

Comment

tack och sen en sista fråga (A)

Kan jag bränna dvd:n med en skapligt ny vista dator? den ska ha dl brännare så....?

Och sen när jag läste hela tråden så blev jag osäker... ni får kalla mig för noobig om ni vill men behöver man chippat xbox för att spela brända skivor?

Tack på förhand
        ja, de flesta nya dvdbrännare klarar av DL. har du bärbar dator rekommenderar jag att köpa en extern samsung brännare då laptop brännare inte brukar vara mycket att hurra för när det gäller skriv/media kvalite. rekommenderar även samsung och pioneer brännare till stationära datorer då de ger väldigt bra resultat med verbatim skivor. du kan bränna DL skivor med vilket märke som helst, skrev bara märken som kommer fungera väldigt bra om du får problem.

ja du måste ha chippat/flashad box för att spela backuper. du ska inte chippa din box utan det är att flasha in en hackad firmware (ixtreme) i dvdläsaren som gäller, inget löda och ha sig. chipning är inte heller lika livesäkert och alla spel som släpps på nätet är gjorda för flashade boxar och du slipper konvertering med ixtreme fimware (flash).

Comment

ok men hur flashar man då?

Comment

ok men hur flashar man då?
            finns klistrade guider i detta forum för alla läsare utom hitachi.

http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=35327 vilken läsare?

http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=30237 samung

http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=32662 benq

http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=34466 lite-on

Comment

om du dessutom bara ska flasha en 360 är det bättre att komma in med den till oss här på PSXCare så fixar vi den åt dig för 500kr/700kr (500 för alla utom lite-on) om du kommer in med hela boxen, annars blir det billigare, som högst blir det dock 700kr
              Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Hejsan har en liten fråga som jag hoppas att nån kan svara på.. Jag har en Xbox 360 Elite flashat med IXtream 1.6 och frågan är jag kan bränna Xbox 360 spel på verbatim +DL men hur gör jag att få Xbox Orginal backuper att funka.. testat på verbatim + skivor (4.7 GB ) men får inte detta att funka tacksam för svar..

Comment

Original inlägg av huopna Visa Inlägg
                  Hejsan har en liten fråga som jag hoppas att nån kan svara på.. Jag har en Xbox 360 Elite flashat med IXtream 1.6 och frågan är jag kan bränna Xbox 360 spel på verbatim +DL men hur gör jag att få Xbox Orginal backuper att funka.. testat på verbatim + skivor (4.7 GB ) men får inte detta att funka tacksam för svar..
                  Finns en guide för det i något hörn av forumet, men det är knappt värt besväret, enklare köpa originalen begagnat, kostar väl inte mer än en DL skiva vilket är vad som krävs.
                  Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

okeyy tack för snabbt svar.. får leta lite i forumet om man hittar den guiden da. om inte du har länk till den kanske

Comment

För att svara på din fråga, du behöver dvd+r dl skivor som är 8.5gb stora och inte 4,7, omöjligt att bränna något som är ca 7gb stort på en 4,7gb.

Comment

Original inlägg av Shadow-child Visa Inlägg
                        För att svara på din fråga, du behöver dvd+r dl skivor som är 8.5gb stora och inte 4,7, omöjligt att bränna något som är ca 7gb stort på en 4,7gb.

Joo det är ju det,... men du tänkte jag hur jag ska göra för att bränna och få det att funka med Xbox Orginal ( Ej Xbox 360) tänkte då eftersom dom spelen rymms på en vanlig 4.7 GB skiva om det går att fixa på nått sätt. då det känns onödigt att bränna dom spelen på 8.5 GB Verbatim + DL.

Comment

http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=15447 här kan du t.ex. hitta guide om hur du gör

Comment

Original inlägg av Shadow-child Visa Inlägg
                            http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=15447 här kan du t.ex. hitta guide om hur du gör

tackar för länken. men just bränningen vet jag hur man går tillväga.. det jag ville veta hur jag ska göra för att få brännda xbox spel ( ej 360) att funka i mitt flashade Xbox 360 Elite..

Comment

Original inlägg av huopna Visa Inlägg
                              tackar för länken. men just bränningen vet jag hur man går tillväga.. det jag ville veta hur jag ska göra för att få brännda xbox spel ( ej 360) att funka i mitt flashade Xbox 360 Elite..
                              för att ett Xbox 1 spel ska fungera i huvudtaget på en 360 måste du har bakåtkompatibilitets uppdateringen, och när du väl har den fungerar INTE alla spelen med din 360, vare sig det är original eller backup...

bästa du kan göra om du vill spela Xbox 1 spel är att köpa dig en Xbox 1 och chippa, då behöver du inte ha spelen på skiva i huvudtaget, du kan lägga in dom direkt på Hårddisken och köra därifrån (OBS: vissa spel fungerar inte via den här metoden utan kräver att du kör dom från skiva...)
                              Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Kör man gammal samsung xtreme 5.3 nånting så kan man köra xboxspel på 4.7GB skiva, annars måste man få till en double layer med korrekt PFI/DMI och allt vad det heter...och spelen får inte vara patchade/ändrade alls. Och i praktiken brukar informationen man behöver inte finnas med om man kör något nerladdat spel, utan för att lyckas behöver man originalet och en dvdläsare med rippningsvänlig firmware...
                                Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :(
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X