Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bränna xbox 360 spel hur?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Som Swizzy säger så har pioneer slutat tillverka brännare men vilken kvalite dom har.

Har brännaren DVR-115 och har köpt den Februari 2008. Fungerar lika fint idag två år senare och ett par hundra skivor brända.

Tidigare har man ju ägt så kallade engångsbrännare som bara fungerat ett par månader... Max.

Comment

Hej. Är i stort behov av hjälp om inte datorn ska flyga ut genom fönstret :P

Har problem när jag ska bränna ut ett spel. Har en Samsung external 22x DVD writer som kan bränna dual layer. Har Verbatim dvd+dl skrivor. Följer guiden helt och hållet och när jag väl startar bränningen så bränner den i 4x speed. 5+++k bytes/second. Har andrat till de rekomenderade hastigheterna (1x,2x,2,4x. Men det händer ingenting. Den bränner fortfarande i 4x.. för snabbt helt enkelt..

Har prövat spelen i xboxen men jag kommer bara in till spelmenyn och där kommer det upp en ruta som säger ungefär: Disken är repig eller trasig.
      Så själva bränningen fungerar och spelen borde ju fungera också om de inte bränndes så jävla snabbt.

Har testat med både IMGburner och CloneCD men det är samma skit även där.. Har updaterat mjukvaran också men ingen skillnad. Kan det vara så jävligt att den inte kan bränna så sakta ? (Trodde personligen att det brukar vara max hastigheten som brukar vara ett problem med brännare. Inte den söligaste hastigheten..)

Detta står inne i programmet:
      TSSTcorp CDDVDW SE-S224Q TS02 (USB)
      Current Profile: DVD+R DL

Supported Write Speeds: 4x; 6x; 8x; 10x--------------------------------------------------------------------------------------------------------
      Upptäckte precis att jag redan hade en DL brännare i datorn sen tidigare.. Också den en Samsung.
      Närmare bestämmt SH-S202H... Kopplade ur den externa brännaren helt och hållet och updaterade även den med den senaste firmwaren som finns ute. Samma problem där... Stod fortfarande Supported Write Speeds: 4x; 6x; 8x; 10x men jag tänkte att det kanske fungerade ändå. Typ att mitt imageburn är för nytt eller någonting så jag prövade och då kom detta upp när jag läste noga:

W 20:38:12 Write Speed Miscompare! - Wanted: 3*324 KB/s (2,4x), Got: 5*540 KB/s (4x)

Den som är i datorn (SH-S202H har några år på nacken men den externa är splitterny)
      Ska det inte fungera att bränna söligare med SAMSUNG brännare eller vad ? snälla vore jättetacksam för ett svar. Håller på att bli galen!

Comment

det kan vara så enkelt att du fått tag på en dålig Samsung brännare, jag har själv en sådan, jag brände i 8x och ibland även 10x tidigare, numera kör jag 4x, det är inte alls för snabbt att köra i 4x, det snarare bra att köra i den hastigheten, dock kan det vara så att den brännaren du fått tag på inte är så bra, det har hänt mig också, min far och jag har 2 likadana brännare, hans fungerar inte att bränna 360 spel med, min gör det... det är exakt samma modell, och samma mjukvara i dom, men dom är tillverkade/köpta vid olika tillfällen... (jag testade med min externa brännare på hans dator och det fungerade)

så åk tillbaka till butiken du köpte brännaren från (eller skicka tillbaka den) och säg att den är defekt, för det är den beviserligen, säg bara att skivorna inte kan läsas av din Xbox... men att din kompis skivor som är brända med en likadan brännare fungerar, och du har testat med flera olika skivor...
        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

tack för svaret!

http://www.samsung.com/my/consumer/p...ype=prd_detail <... den externa... splitterny.

http://www.samsung.com/au/consumer/p...ype=prd_detail
          den som följde med datorn..

Så 4x speed är inte alls för snabbt ? xboxen har den senaste versionen av iXtreme (LiteTouch)

Blir min första xbox 360 så jag är en nybörjare. Vet inte vad iXtreme eller liteTouch är. Vet inte ens om spelen fungerar på min xbox (borde få den imorgon). Tror du/ni att det kommer fungera?

testade spelet jag hade brännt på en polares xbox. Kom bara in till menyn i spelet och sen stod det att disken var repig eller trasig...

Comment

Original inlägg av krauken Visa Inlägg
            testade spelet jag hade brännt på en polares xbox. Kom bara in till menyn i spelet och sen stod det att disken var repig eller trasig...
            vad har han för läsare i sin? det kan vara så enkelt att hans läsare inte klarar av skivorna, har han hitachi kan det förklara fenomenet ganska bra, samma med samsung... dom kan ha läs problme med skivor ibland, BenQ eller Liteon brukar inte ha några större läsprobilm alls... det är typ dom bästa spelarna på marknaden
            Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Comment

vet inte... Den hade några år på nacken dock.. Har ingen aning om vilken läsare som kommer vara i min xbox. Den kommer nog idag eller imorgon hursomhelst. LiteTouch stod det så det borde väl vara liteon ? som sagt jag är dålig på detta är så tacksam för alla svar jag får..

så 4x speed borde alltså inte vara för fort. har hört från de flesta att det är för snabbt

Comment

Jag har gjort som ovan enligt guiden men mina spel funkar fortfarande inte. När jag stoppar dom i Xboxen så står det bara "Disc is unreadable".

Jag har en Xbox360 flashad
                Verbatim DVD+R DL x8 skivor
                Gjort rätt i IMGburn vad gäller layerbreak etc.

Varför funkar det inte?

Comment

Original inlägg av Gubben Storm Visa Inlägg
                  Jag har gjort som ovan enligt guiden men mina spel funkar fortfarande inte. När jag stoppar dom i Xboxen så står det bara "Disc is unreadable".

Jag har en Xbox360 flashad
                  Verbatim DVD+R DL x8 skivor
                  Gjort rätt i IMGburn vad gäller layerbreak etc.

Varför funkar det inte?
                  dålig laser i din läsare kanske? eller dålig brännare?

Vad har du för läsare i din 360?
                  Vad har du för brännare i din dator?
                  Google is your friend!

Comment

Original inlägg av razor1394 Visa Inlägg
                    Jag har redan nämnt detta sätt i en av mina trådar. Jag anser dock att imgburn under Wine är bättre då man får mer info och programmet även verifierar.
                    Jag undrar om det har kommit ngn bättre lösning på att bränna spel om man kör ubuntu?
                    Har testat att installera imgburn under wine, men får det inte att funka, hittar inte dvd-enheten.
                    Ngn som kan hjälpa mig? Antingen med en annan lösning än imgburn, eller ngn annan programvara.

Mvh
                    //Jeppe

Comment

Original inlägg av zlazk Visa Inlägg
                      Jag undrar om det har kommit ngn bättre lösning på att bränna spel om man kör ubuntu?
                      Har testat att installera imgburn under wine, men får det inte att funka, hittar inte dvd-enheten.
                      Ngn som kan hjälpa mig? Antingen med en annan lösning än imgburn, eller ngn annan programvara.

Mvh
                      //Jeppe
                      Kör du *nix på en dator o inte kan Wina så får du helt enkelt prova kasta i en ny HDD i burken o installera ett gammalt hederligt Win-os ( XP Pro är ju finemang ) o via den bränna med Imgburn
                      Du kan även fundera på en DualBoot o hoppa in i Win när du rostar dina 360 spel.

Fungerar inte det är det väl en för slö häck du sitter o tuffar pingvin-os på
                      / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Cannot set the layer break position when burning dvd-r dl media

Vad för fel?

Comment

Kan de ha att göra med att jag försökt att bränna med dl- ?

Comment

Original inlägg av Peos Visa Inlägg
                            Cannot set the layer break position when burning dvd-r dl media

Vad för fel?
                            Original inlägg av Peos Visa Inlägg
                            Kan de ha att göra med att jag försökt att bränna med dl- ?
                            DVD-R DL skivor kan du inte sätta custom layerbreak på

För Xbox 360 spel ska du bränna på DVD+R DL
                            Google is your friend!

Comment

Okej tackar. Då ska jag in till den fan som sålde mig skivorna o kräva pengarna tillbaka,

Comment

Behöver man göra något nytt när man bränner spel "nu för tiden"?
                                Har nyligen uppdaterat från 1.4 till 1.2LT; alla gamla backups fungerar fortfarande perfekt, men inga av de "nyare" spelen jag nu försökt bränna fungerar.

Har en nyare Macbook, använder Verbatim. Provat med iBurn 360, OSX360, iOSX360, med OCH utan Autofix i ABGX.
                                När jag stoppar skivan i datorn känns den igen som en 360 skiva och motsvarande meddelande kommer upp. Men i Xboxen så spinner den upp, och sedan står det bara Open Tray.

Help?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :)
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X