Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ny layout till xbox 360 Menyn

Collapse
X
  •  
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Original inlägg av Andreas_Ace Visa Inlägg
    Dl skivor får man för ca 4.30kr/st.
    Beror ju inköpställe.
    Dem skivor jag kört ger iaf 92 I Quality Score.
    antar du syftar på arita? ritekd01 är heller inga kvalitets skivor.. dessa skivor finns också under andra märken med samma mediakod.. de är rätt känsliga vid lagerbytet och det gäller att ha "rätt" uppsättning av brännare / program om du vill ha dem pålitliga.. de är bra med vissa uppsättningar men är knappt läsbara med andra, speciellt vid lagerbytet. visst fungerar de bra med rätt uppsättning och en vettig läsare, men med daglig användning / slitage och en känslig läsare så märker man varför de är billiga. det är inga skivor att lagra backuper på iaf

det är skivor man får prova sig fram med.. har man fått dem att fungera på "sitt" eget system med sin "egen" hårdvara så är det inte säkert de fungerar hos någon annan. detta tycker jag är en viktig aspekt, att kunna lita på skivor att de fungerar på många system och har lång livslängd.

många billiga DL skivor kan hantera DVD9 filmer rätt okej, men fyller du dem med enbart data i form av filer eller massa små filmer i xvid formatet tex.. så märks det rätt tydligt vad det är för skivor.. orkar man inte leta skivor för "varje" område så håller man sig till lite dyrare och pålitliga märken.

Comment

Original inlägg av int21 Visa Inlägg
      antar du syftar på arita? ritekd01 är heller inga kvalitets skivor.. dessa skivor finns också under andra märken med samma mediakod.. de är rätt känsliga vid lagerbytet och det gäller att ha "rätt" uppsättning av brännare / program om du vill ha dem pålitliga.. de är bra med vissa uppsättningar men är knappt läsbara med andra, speciellt vid lagerbytet. visst fungerar de bra med rätt uppsättning och en vettig läsare, men med daglig användning / slitage och en känslig läsare så märker man varför de är billiga. det är inga skivor att lagra backuper på iaf

det är skivor man får prova sig fram med.. har man fått dem att fungera på "sitt" eget system med sin "egen" hårdvara så är det inte säkert de fungerar hos någon annan. detta tycker jag är en viktig aspekt, att kunna lita på skivor att de fungerar på många system och har lång livslängd.

många billiga DL skivor kan hantera DVD9 filmer rätt okej, men fyller du dem med enbart data i form av filer eller massa små filmer i xvid formatet tex.. så märks det rätt tydligt vad det är för skivor.. orkar man inte leta skivor för "varje" område så håller man sig till lite dyrare och pålitliga märken.
      Nej.
      Jag menar inte arita, då var varit testare till dessa skivor och gjort flertalet olika moment där jag utsätter skivor för olika besvärligheter.
      visserligen fungerar även dessa och det är deras printable skivor som verkar strula lite, inte dem "röda" logo skivorna. dock så är det test programmet som visar problemet. Inga spel jag provat.
      Skivorna testas sedan på 5 olika konsoler.

Dem skivor jag anv fick quality score 94 med Samsung SH-S223Q
      och Verbatim fick 93.

Comment

Nej.
        Jag menar inte arita, då var varit testare till dessa skivor och gjort flertalet olika moment där jag utsätter skivor för olika besvärligheter.
        visserligen fungerar även dessa och det är deras printable skivor som verkar strula lite, inte dem "röda" logo skivorna. dock så är det test programmet som visar problemet. Inga spel jag provat.
        Skivorna testas sedan på 5 olika konsoler.

Dem skivor jag anv fick quality score 94 med Samsung SH-S223Q
        och Verbatim fick 93.
        vore kul om du angav märke och mediakod till dem finns säkert folk som har nytta av det...

Comment

vore kul om du angav märke och mediakod till dem finns säkert folk som har nytta av det...

Märket heter Aone. Media kod: RICOHJPND01

Ex på andra brännares resultat.
          NEC/Optiarc AD-7170A@2.4x-1.O3 = Utmärkt (Quality: ca 88%)
          BenQ DW1640@2.4x-BSRB = Utmärkt (Quality: ca 90%)
          Samsung SH-S182D@4x-SB04 = Utmärkt (Quality: ca 85%)
          Pioneer DVR-112D@4x-1.22 = Utmärkt (Quality ca 85%)
          Pioneer DVR-115D@4x-1.18 = Utmärkt (Quality ca 85%

Comment

Märket heter Aone. Media kod: RICOHJPND01

Ex på andra brännares resultat.
            NEC/Optiarc AD-7170A@2.4x-1.O3 = Utmärkt (Quality: ca 88%)
            BenQ DW1640@2.4x-BSRB = Utmärkt (Quality: ca 90%)
            Samsung SH-S182D@4x-SB04 = Utmärkt (Quality: ca 85%)
            Pioneer DVR-112D@4x-1.22 = Utmärkt (Quality ca 85%)
            Pioneer DVR-115D@4x-1.18 = Utmärkt (Quality ca 85%
            Har inte Aone varit ett riktigt budgetmärke oavsett vad dom gjort? Får kolla på club.cdfreaks.com. Dom brukar väl ha rätt tajt koll på grejer.

Edit:

Hehe ja dom lät ju lovande =)
            http://club.cdfreaks.com/f33/ricohjp...pnd01c-238365/

Den tråden sa väl det mesta..
            Last edited by pemani; 2008-09-29, 22:35.
            PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
            PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
            PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

360 JTAG With 500 GB USB External Drive
            360 JTAG Backup Console
            360 JTAGable Console

Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

Comment

Original inlägg av pemani Visa Inlägg
              Har inte Aone varit ett riktigt budgetmärke oavsett vad dom gjort? Får kolla på club.cdfreaks.com. Dom brukar väl ha rätt tajt koll på grejer.

Edit:

Pioneer DVR-111D@2.4x-8.29 = Hyggligt (Quality: ca 50%, ej rekommenderat men funkar att spela på)

Tom min Nec 3500 ger 73%. Pioneer 111 är en riktigt sug brännare som bara verkar ha problem med allt annat än Verbatim när det kommer till udda DL format.
              Och det är just denna brännare som nämns i länken.
              Last edited by Andreas_Ace; 2008-09-29, 22:58.

Comment

Original inlägg av pemani Visa Inlägg

Edit:

de skivorna är värdelösa till data iaf.. har ett gäng sådana skivor där andra laget blir värdelöst.. 100% ok blir bränningarna och inga errors enligt imgburn och nero.. men precis i lagerbytet så läser den inte ca 50mb eller nåt.. så det är inga skivor att lägga serier på iaf.. har testat med samsung brännare (olika firmwares 4-6)och äldre pioneer. har aldrig testat att bränna rena isos / dvd9 på dem.. kommer inte göra det heller

de verkar vara väldigt kinkiga på firmware i brännare mm.. äldre firmware har jag fått bättre resultat med.. jag litar inte ett dugg på dessa iaf.. det är min erfarenhet..

en del lyckas med dem.. bara att gratulera..

Comment

Maken till off topic har jag sällan skådat =)

Tror det kommer funka galant att installera brända. Bra grej, då kanske vi med benq äntligen kan spela GTA piratat, yay! Fast har ju köpt det nu ändå. Vem vet? Fler spel kanske kommer med samma problem och då kan man ju inte annat än tacka microsoft för hjälpen. Hehe

Comment

Fyy faan vad fult.

Ser ut som en Mediacenter PC krockat med en Wii o alla Wiimis är på rymmen *Suck*

Lite som en Sims 1 till Sims 2 uppgradering av Wiimis, de har blivit mer vuxna o fått bättre former *skratt*

Last edited by Pendragon; 2008-09-30, 11:10.
                    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
                      Fyy faan vad fult.

Ser ut som en Mediacenter PC krockat med en Wii o alla Wiimis är på rymmen *Suck*

*fula bilder*
                      man gråter nästan när man ser vad som händer med SPEL-konsolerna...

Comment

man gråter nästan när man ser vad som händer med SPEL-konsolerna...
                        Kan du inte spela på dem längre?

Comment

Original inlägg av whad Visa Inlägg
                          Kan du inte spela på dem längre?
                          de övergår mer från att vara SPEL-konsoler till bling bling och multimedia konsoler.. snart krävs det att varje spelare har en gullig avatar och bla.. bla.. bla.. varför slänger de inte in sånthär i dvd-spelare.. är väl jättemånga som vill ha gulliga skins till dem och varför inte slänga in stöd för poker där med när de ändå är igång.. du kanske fattar min poäng..

Comment

de övergår mer från att vara SPEL-konsoler till bling bling och multimedia konsoler.. snart krävs det att varje spelare har en gullig avatar och bla.. bla.. bla.. varför slänger de inte in sånthär i dvd-spelare.. är väl jättemånga som vill ha gulliga skins till dem och varför inte slänga in stöd för poker där med när de ändå är igång.. du kanske fattar min poäng..
                            Nu får du väll änå ge dig! Det är väll ganska frivilligt att använda consollen till mer än att spela. Varför de blev så här har vi väll de som skapade dashboarden till xboxen att tacka och mig veteligen var de ingen som klagade då! Nja tycker du har rätt till en åsikt men ack så fel du har"min åsikt" Tex de är fanimej roligare att få mer poäng till sin profil än glädjen att spela spelet. I skrivandet stund ca 19 000 poäng gamer tag jeppe 93

tack och hej

Comment

Original inlägg av gubben100 Visa Inlägg
                              Nu får du väll änå ge dig! Det är väll ganska frivilligt att använda consollen till mer än att spela. Varför de blev så här har vi väll de som skapade dashboarden till xboxen att tacka och mig veteligen var de ingen som klagade då! Nja tycker du har rätt till en åsikt men ack så fel du har"min åsikt" Tex de är fanimej roligare att få mer poäng till sin profil än glädjen att spela spelet. I skrivandet stund ca 19 000 poäng gamer tag jeppe 93

tack och hej
                              du kanske skulle ta och tänka steget längre än enbart xbox och profiler... vad jag menar är att allt blir mer och mer komplicerat och själva basfunktionen är bara en i mängden... du kan gärna kommentera vidare och inte bara plocka det som gällde ditt poängsamlande.. har inte ens nämnt nåt negativt om "points" systemet och livetjänsten...

Comment

360 - spelkonsol? nee, aldrig hört på maken, den köper man ju för att kunna visa filmer, bilder och leka med avatars. NOT!

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                                Auto-Saved
                                Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                                x
                                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                                x
                                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                                Working...
                                X