Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

"Riktigt" gröna DVD (XBox 360) fodral!?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• "Riktigt" gröna DVD (XBox 360) fodral!?

PSXcares gröna fodral är slut, och färgen på dessa ser på deras produktbild inte alls ut att likna den "riktiga" gröna färgen som fodralen på 360-spel har.

Web hallens gröna fodral hade förut en ganska exakt ton och de var dessutom lagom transparanta. När jag skulle gå in och handla ytterligare ett par fodral för andra gången så hade de fått en ny leverans av dessa och de var inte alls likadana. Dessa nya inte alls likadana fodral kör de fortfarande på än idag.

Det jag undrar är nu:

Var kan jag köpa gröna DVD fodral idag som verkligen liknar originalfodralen till 360-spel (gärna fysisk butik i Sthlm City)?

Tack på förhand!

Snyggt citat från en okänd sida

Vi har slut på dem för tillfället o vi hade förut två olika varianter, lite mörkare grön o ljusgröna likt orginal360fodralen.

De dyker väl in när de dyker in igen
    Tills dess ligger nog dina orginalspel du krossat fodralen till säkert i en Cakebox eller så
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
      Snyggt citat från en okänd sida

Vi har slut på dem för tillfället o vi hade förut två olika varianter, lite mörkare grön o ljusgröna likt orginal360fodralen.

De dyker väl in när de dyker in igen
      Tills dess ligger nog dina orginalspel du krossat fodralen till säkert i en Cakebox eller så
      Hehe vado? Menar du det kursiva? Det var inte menat som ett citat, utan bara som en förklaring till varför jag frågar om andra ställen att köpa gröna fodral på.

Hehe snarare så ligger det en hög med varannan verbatim-skiva och utprintat och skuret cover på fotopapper i hyllan.

Jag begär inte att DU ska tipsa mig om ett annat ställe att handla fodral på, men kanske KAN NÅGON ANNAN GÖRA DET?

Comment

Original inlägg av Gatubarn Visa Inlägg
        Hehe vado? Menar du det kursiva? Det var inte menat som ett citat, utan bara som en förklaring till varför jag frågar om andra ställen att köpa gröna fodral på.

Hehe snarare så ligger det en hög med varannan verbatim-skiva och utprintat och skuret cover på fotopapper i hyllan.

Jag begär inte att DU ska tipsa mig om ett annat ställe att handla fodral på, men kanske KAN NÅGON ANNAN GÖRA DET?
        MEd risk för att de får Cencurfilter eller varningar så
        Googla annars, det brukar hjälpa, annars så får vi in en ny leverans om en vecka eller två

Våra Vita DVD case är slut de med.
        / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Comment

Och vad är det för fel med svarta fodral?? känns skivan mer äkta för att fodralet är grönt?

Comment

Original inlägg av artifaction Visa Inlägg
            Och vad är det för fel med svarta fodral?? känns skivan mer äkta för att fodralet är grönt?
            inget fel på svarta fodral, har så själv, fast i en låda.. men de ser bättre ut med fodral som liknar orginalen om man vill ha spelen i en hylla.

Comment

Original inlägg av int21 Visa Inlägg
              inget fel på svarta fodral, har så själv, fast i en låda.. men de ser bättre ut med fodral som liknar orginalen om man vill ha spelen i en hylla.
              Sant, men orka köpa nya hyllor hela tiden
              Jag gick över till Slimcase ett tag men ruttnade på det o skaffade en CD-Mapp för 98 skivor eller så

Claes ohlsson har ett case som ser ut som en gammal XBox, dom var rätt poppis att lägga sina Orginalspel i o kasta fodralen till spelen på vinden
              / Pendragon

Comment

Är det inte bra om man kan urskilja sina "backuper" från sina original i spelhyllan?
                PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
                PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
                PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

360 JTAG With 500 GB USB External Drive
                360 JTAG Backup Console
                360 JTAGable Console

Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

Comment

Original inlägg av pemani Visa Inlägg
                  Är det inte bra om man kan urskilja sina "backuper" från sina original i spelhyllan?
                  Orginalen ligger i kassaskåpet i tryggt förvar o backupperna sliter man på istället
                  / Pendragon

Comment

Får jag använda tråden till att fråga er vad ni gör med spelet på hårddisken efter att ni bränt ut det? Sparar ni eller slänger ni? Hur motiverar ni er handling?

Comment

Får jag använda tråden till att fråga er vad ni gör med spelet på hårddisken efter att ni bränt ut det? Sparar ni eller slänger ni? Hur motiverar ni er handling?
                      personligen tycker jag om att spara saker, man kan behöva dem igen. saker som är svåra att finna brukar arkiveras, resten finner man lätt igen.

Comment

Joo, jobbigt bara när varje spel är på så många gig att spara det om inte skivan krajjar, vilket är den enda anledningen till att jag själv sparar dem på disken.

Det sägs ju dock att alla brända skivor självförstörs förr eller senare.

Comment

Det sägs ju dock att alla brända skivor självförstörs förr eller senare.
                          som buskar, tomater, människor, papper och allt annat då. dagligt slitage, erosion och ljus etc kan ställa till med mycket. sen beror det mycket på kvalitén av media och hur den förvaras. det är bättre att säga att brända skivor är känsligare för slitage än pressade skivor.

http://www.idg.se/2.1085/1.72224

Comment

En annan brukar samla en stor och en liten release och på så sätt försöka fördela ut rar-filerna på 3 st skivor :P

Förenklat:

Skiva #1: Part 1 av något spel (4,28 GB)
                            Skiva #2: Part 1 av ytterligare ett spel (4,28 GB)
                            Skiva #3: Part 2 av båda spelen (runt 4,00 GB tillsammans)

:P
                            PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
                            PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
                            PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

360 JTAG With 500 GB USB External Drive
                            360 JTAG Backup Console
                            360 JTAGable Console

Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

Comment

Original inlägg av pemani Visa Inlägg
                              En annan brukar samla en stor och en liten release och på så sätt försöka fördela ut rar-filerna på 3 st skivor :P

Förenklat:

Skiva #1: Part 1 av något spel (4,28 GB)
                              Skiva #2: Part 1 av ytterligare ett spel (4,28 GB)
                              Skiva #3: Part 2 av båda spelen (runt 4,00 GB tillsammans)

:P
                              hahaha.. du har aldrig funderat på en extern hdd? detta verkar vara väldigt osmidigt.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X