Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

För er Arcade ägare som inte har någon HD

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• För er Arcade ägare som inte har någon HD

För dom som köpt en Arcade eller Core och saknar HD.
    Iom lanseringen av den nya dashboarden så kommer det att behövas en hårddisk för att ta del av alla godsaker, MS är hyggliga nog att hjälpa oss HD lösa på traven lite och erbjuder nu en minnesuppgradering i form av antingen gratis 512Mb minneskort eller en 20Gb HD för drygt en hundring eller för de som inte har något aktivt MS Live en 20GB HD + 3 mån Live gold för 200:-

Gå in här och mata in ditt serienummer samt konsoll ID och se vad du är berättigad till.
    Själv får jag en 20GB och 3 mån Live Guld för 200:-

Jag tror jag har en core (köpt begagnat) eftersom den har vit lucka till cd-läsaren. Men den har en HDD. Provade skriva in min serienr osv men det står att jag har tillräckligt med HDD-utrymme osv. Kan man plocka bort HDDen från boxen och på så sätt få ta del av erbjudandet?

Comment

Ja, en polare har en core men han har hårddisk... så det stod "enligt våra anteckningar så..." så de ser att man har någon form av lagringsutrymme.
      1 x Trinity RGH, 250GB. 1 x Trinity original, 4GB + 250GB HD.

Comment

Därför jag menar att om man tar bort HDDen några dar och sen provar igen så kanske den registrerat att HDD saknas?

Comment

Hmmmm det är ju en "begagnad" renoverad HD man får.... för 209,99 SEK
          Ska man köpa eller skita i det..... inte så att jag behöver den. Har redan 2 hårddiskar. Kanske går att sälja den på nån annonssajt...
          Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
          » Xbox360 FAQ

Comment

Risk?

Är det helt riskfritt att skriva in serienr:et o sånt då? asså jag ahr ju min flashad som de flesta här nog har och har en arcade! har spelat på live men det var innan jag flashade den! sen dess har jag aldrig spelat live. vill liksom inte riskera att bli bannad :O så är det helt safe eller kan MS se att man är flashad?

Comment

Original inlägg av Enlund Visa Inlägg
              Hmmmm det är ju en "begagnad" renoverad HD man får.... för 209,99 SEK
              Ska man köpa eller skita i det..... inte så att jag behöver den. Har redan 2 hårddiskar. Kanske går att sälja den på nån annonssajt...
              Jo visst är det en renoverad, men 200 för en beg 20gb disk och 3 mån live gold tycker inte jag är dyrt.

Det är ju bra för de som inte har varken hd eller live, då tycker inte jag det är dyrt iaf, en ny 20GB kostar ju dock nästan 1000:-

Comment

Original inlägg av lexs Visa Inlägg
                Därför jag menar att om man tar bort HDDen några dar och sen provar igen så kanske den registrerat att HDD saknas?
                det kommer garanterat inte att fungera. de har nog koll på vad som medföljer ett specifikt serienummer.

Comment

hallå är det ingen som har ett svar?

Comment

Original inlägg av Rostad360 Visa Inlägg
                    hallå är det ingen som har ett svar?
                    ja, det är det. *tänk lite* om de inte kan se de på live, hur ska de då se det på ett serienummer.

Comment

Original inlägg av int21 Visa Inlägg
                      ja, det är det. *tänk lite* om de inte kan se de på live, hur ska de då se det på ett serienummer.
                      Ja men hur blir det då när uppdateringen kommer ut? kommer den att flagga boxen eller?

Comment

Original inlägg av Rostad360 Visa Inlägg
                        Ja men hur blir det då när uppdateringen kommer ut? kommer den att flagga boxen eller?
                        vad vill du ha för svar?

troligtvis inte.

Comment

Original inlägg av int21 Visa Inlägg
                          det kommer garanterat inte att fungera. de har nog koll på vad som medföljer ett specifikt serienummer.
                          Men om du läste mitt första inlägg så hade du sett att jag har en core. Men att jag har en HDD.

Comment

Original inlägg av lexs Visa Inlägg
                            Men om du läste mitt första inlägg så hade du sett att jag har en core. Men att jag har en HDD.
                            ta ur den.. spela på live och prova igen då? jag är skeptisk till att de fungerar... annars ringer du dem och frågar om du är berättigad till en, hdd'n har du lånat då ägaren fick rrod eller whatever.

Comment

Dum fråga kanske, men har uppdateringen kommit ut än? Och om inte, när kommer den ut?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused:
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X