Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Xbox360 HDMI med Onkyo TX SR606EB

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Xbox360 HDMI med Onkyo TX SR606EB

Hej.

Jag behöver veta ifall det går att få ut surround ljud via HDMI på de första HDMI Arcade boxarna eller behöver man de senare varianterna med 1.3? Jag vill helst undvika optiskt.

Receivern jag har inköpt är Onkyo TX SR606EB men har inte kommit än.

Att det går att få ut ljud vet jag då jag får ut ljud ur tv:n med bara hdmi sladd ansluten men det är givetvis stereo och jag undrar mer angående surround. 5.1 duger trots att jag kör 7.1.

Har provat nu och Dolby digital lampan lyser när Xbox:en är på. När PS3an är på lyser PCM multi channel alltså okomprimerat surroundljud. Surroundljud verkar det även vara på 360:n efter att ha spelat Farcry 2.

Annars är bild och ljud långt över förväntan. Enda problemet är att när jag startar upp 360n innan jag sätter på förstärkaren och switchar över HDMI kanalen till 360n så är hela bilden väldigt grönaktig men det är bara att starta om förstärkaren.

Bra skit helt enkelt.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
    Auto-Saved
    Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
    x
    Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
    x
    x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
    Working...
    X