Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

sänka fläktljud?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Vad kostade kalaset då?

Jag är inntreserad av att fixa samma grej
    Det kostade för mycket egentligen.

Reserator 1 v2 ca: 2200:-
    Reserator fläkt(kådisen) ca: 249:- reservfläkt på sommaren.
    Xbox 360 vattenblock ca: 1000:-
    snabbkopplingar ca: 100:- st
    2L batterivatten ca: 30:- har jag för mig
    Ljuddämpande matta ca: 195:-
    Xbox 360 ELITE ca: 4200:-
    Summa total: ca: 7974:-

Ja i runda slängar en konsol för 8000 pengar

Comment

Original inlägg av pezze Visa Inlägg
      Det kostade för mycket egentligen.

Reserator 1 v2 ca: 2200:-
      Reserator fläkt(kådisen) ca: 249:- reservfläkt på sommaren.
      Xbox 360 vattenblock ca: 1000:-
      snabbkopplingar ca: 100:- st
      2L batterivatten ca: 30:- har jag för mig
      Ljuddämpande matta ca: 195:-
      Xbox 360 ELITE ca: 4200:-
      Summa total: ca: 7974:-

Ja i runda slängar en konsol för 8000 pengar
      Men erfarenheten och credsen på nätet går inte att mäta i pengar :-)

Och jag tror nog jag kan hitta en och annan kund som betalar 5-6000 för att få sina konsoller helt ljudlösa...
      Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
        Men erfarenheten och credsen på nätet går inte att mäta i pengar :-)

Och jag tror nog jag kan hitta en och annan kund som betalar 5-6000 för att få sina konsoller helt ljudlösa...
        När jag byggde denna vattenkylning för ett års sen tänkte jag att, det får kosta vad det kostar helt enkelt. Jag hatar fläkt och vad allt vad fläkt ljud är. Och kostade det gjorde det. För det första så hade jag en gammal Xbox 360 premieum. Vad hände när jag skulle montera bort X-clampen då. Jo! jag slant med verktyget och ruinerade min premieum modell, flög små chip omkring mig Så då köpte jag en ELITE istället. Hade lite otur med det, men så kan det gå ibland iaf. Nu sitter man inne med lite reservdelar iaf som kan komma tillhands senare kanske.
        Nästa projekt med min ELITE är att sätta passive kylning på PSU'n vet inte än hur jag ska göra bara. Det har legat på is ett tag, den låter ju alltså skit mycket den med efter ett tag. Benq'en är det 8x hastigheten som gäller nu. Funderar på att sänka hastigheten ett steg ner, 4x eller är det 5x nu?
        Jovisst Hansi så betalar man för ljudlöshet när det gäller detta helt klart

Comment

När jag byggde denna vattenkylning för ett års sen tänkte jag att, det får kosta vad det kostar helt enkelt. Jag hatar fläkt och vad allt vad fläkt ljud är. Och kostade det gjorde det.
          Tuffa grejer!

Tror du det är möjligt för dig att sätta ihop en steg-för-steg beskrivning? Det kanske finns länkar redan i detta ämne?

Blir det så pass ljudlöst att man kan ha den som mediastreamer?

Comment

Original inlägg av pscrumb Visa Inlägg
            Tuffa grejer!

Tror du det är möjligt för dig att sätta ihop en steg-för-steg beskrivning? Det kanske finns länkar redan i detta ämne?

Blir det så pass ljudlöst att man kan ha den som mediastreamer?
            Det enda som kommer att låta är ju PSU fläkten. Den kan låta mycket på vissa xbox 360. Kör man utan skiva i 360'n låter inte ett skit
            Tror inte innovatek tillverkar detta vattenblock längre, hittar det inte på deras hemsida. Göra en steg för steg beskrivning har jag tyvärr inte tid med (finns inte ******* att få tag på, är det ju inte så nödvändigt med en guide).
            Mediastreamer kan jag säga bara att. Skaffa en Tvix och streama film med.

Comment

Det enda som kommer att låta är ju PSU fläkten. Den kan låta mycket på vissa xbox 360. Kör man utan skiva i 360'n låter inte ett skit
              Tror inte innovatek tillverkar detta vattenblock längre, hittar det inte på deras hemsida. Göra en steg för steg beskrivning har jag tyvärr inte tid med (finns inte ******* att få tag på, är det ju inte så nödvändigt med en guide).
              Mediastreamer kan jag säga bara att. Skaffa en Tvix och streama film med.
              ok tack för info!

Comment

Funderar på att sänka hastigheten ett steg ner, 4x eller är det 5x nu?
                Jovisst Hansi så betalar man för ljudlöshet när det gäller detta helt klart
                Vet inte när det här inlägget e gjort :P men du behöver ju inte sänka hastigheten... installera bara spelet på HDD'n så snurrar ju inte ens läsaren ?

Comment

Original inlägg av 4everapple1 Visa Inlägg
                  Vet inte när det här inlägget e gjort :P men du behöver ju inte sänka hastigheten... installera bara spelet på HDD'n så snurrar ju inte ens läsaren ?
                  Ju längre ned i forumet, ju äldre
                  Tråden är jättegammal men tricket med att installera spl med nya NXE uppdateringen och höja volymen på TV´n fungerar kanon.

Kortare laddtider, mindre surr.
                  / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Ursäkta OT här, men vad alla ska klanka ner på Pendragons attityd hela tiden. . . . Jag tycker han har en vettig attityd och är trevlig och hjälper till på det bästa sätt om man behöver hjälp med något!

Ställ frågan?
                    DU får svaret!
                    Done
                    Last edited by Greim; 2009-06-09, 18:05.
                    // Greim

Solus lupus - Ensam varg
                    -Hellre en natt som varg, än 1000år som får!

Comment

Brukar ofta kunna ge raka svar, kan jag inte så gissar jag inte eller så skriver jag att jag spekulerar. Står något i FAQ ber jag folk läsa den *ler*

ja jag är lite dålig ibland med att missbruka smileys o inte skriva <ironi> taggar alltid

Min teori:
                      Folk är avundsjuka på min utrustning "Farbror barbro dialekt."
                      http://www.youtube.com/watch?v=clHfc-WsM_g
                      Last edited by Pendragon; 2009-06-09, 18:12.
                      / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
                        Ju längre ned i forumet, ju äldre
                        Tråden är jättegammal men tricket med att installera spl med nya NXE uppdateringen och höja volymen på TV´n fungerar kanon.

Kortare laddtider, mindre surr.
                        det blir inte kortare laddtider för alla spelen, vissa spel som halo 3 ska man absolut inte lägga in på hdd'n då det kan ha motsatt effekt, inget jag testat dock men har hört att Bungy (företaget som ligger bakom Halo serien) sagt så... men man vet aldrig, information kan förvrängas
                        Google is your friend!

Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Comment

Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
                          det blir inte kortare laddtider för alla spelen, vissa spel som halo 3 ska man absolut inte lägga in på hdd'n då det kan ha motsatt effekt, inget jag testat dock men har hört att Bungy (företaget som ligger bakom Halo serien) sagt så... men man vet aldrig, information kan förvrängas
                          Antagligen då Bungie har varit smarta och lagt all info som behövs ofta nära varandra samt långt från mitten av skivan, skulle gissa på att det faktiskt kan gå snabbare att läsa från kanten av en DVD än på en godtycklig plats på en HDD.
                          iPhone 3G:
                          Svart 16GB
                          Telia Max 25
                          PSP:

Custom firmware - 5.00 M33-6
                          SanDisc MS Pro Duo Ultra II
                          4GB
                          Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                          Auto-Saved
                          Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                          x
                          Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                          x
                          x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                          Working...
                          X