Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

hdmi + toslink...

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• hdmi + toslink...

vet att folk har pratat om det här tidigare, men fick det inte helt klart för mig, därför tar jag upp det igen.

optiskt ljud (toslink) kan man ju bara få ut genom att använda A/V kabeln, och den är så fet så då får man inte in en HDMI-kabel. Kan man köpa Microsoft Officiella HDMI-kabel och samtidigt kunna använda toslink? Anledningen till att jag frågar är för att det står så här "Optical/RCA Audio adapter included for non-HDMI supported stereo systems", men sen när jag har letat bilder så har jag inte hittat något som verkar se ut som en sådan lösning.

Det jag vill är: HDMI till tvn och toslink till förstärkaren, utan att banta kablar på plast :P

tacksam för svar

Med Microsofts HDMI-kabel så följer mycket riktigt en audio-adapter med.
    Den sätter du i vanliga A/V-kontakten och kan sedan plocka ljudet via RCA eller optiskt.

Halva adaptern syns på förpackningen:
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

Comment

Original inlägg av Enlund Visa Inlägg
      Med Microsofts HDMI-kabel så följer mycket riktigt en audio-adapter med.
      16min sedan, ojdå. så går det när man tar upp alla nya topics i flikar och kör tråd för tråd.

Comment

tack så mycket för svaren

Comment

För Helvete Helvete
          Sök med Sökfunktionen för Helvete Helvete

Osar mycket ironi här *För helvete*
          / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
            För Helvete Helvete
            Sök med Sökfunktionen för Helvete Helvete

Osar mycket ironi här *För helvete*
            Tourette's syndrom?
            haha
            » Xbox360 FAQ

Comment

hade redan använt sökfunktionen som det står högst upp i mitt första inlägg.

Comment

Original inlägg av Enlund Visa Inlägg
                Tourette's syndrom?
                haha
                Ironi i all ära ibland måste man få ha lite roligt med ju

Original inlägg av helvete Visa Inlägg
                hade redan använt sökfunktionen som det står högst upp i mitt första inlägg.
                MEn då så nu fick du lite exempellänkar och vi hoppas det hjälpte
                / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

nopes det hjälpte inte :P det som hjälpte var att köpa den officiella hdmi-kabeln. Ja, då får man plats med AV-kabel OCH HDMI-kabeln bredvid varandra, och på AV-kabeln sitter det ett toslink uttag.

så nu har jag svart på min egen fråga.

Comment

Samma svar som du fick för 5 dagar sedan.... grattis
                    » Xbox360 FAQ

Comment

Monster har ju en version också.
                      Last edited by Miessi; 2008-10-31, 21:19.

Comment

Original inlägg av Miessi Visa Inlägg
                        Monster har ju en version också.
                        Var kan man inhandla denna? Och vad heter den?

Comment

Googla på Monster HDMI +XBOX360 så ska du nog hitta.

Comment

Den heter " Monster GameLink? 360 HDMI Digital Video/Audio Cable"
                            Finns hos flera olika svenska webbshoppar som man inte få länka till härifrån....

Men det är att kasta pengar i sjön. Det går inte att se nån kvalitetsskillnad på varken bild eller ljud alls om man jämför med MS-originalkabel. Å Monsterkabeln är betydligt dyrare. MS kabel kostar typ 350 kr. Monsters kabel har jag för mig låg närmare tusenlappen.
                            » Xbox360 FAQ

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                            Auto-Saved
                            Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes:
                            x
                            Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                            x
                            x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                            Working...
                            X