Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Halo_3_XBOX360-CCCLX - crc check fail?!

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Halo_3_XBOX360-CCCLX - crc check fail?!

Halo_3_XBOX360-CCCLX

När jag gör en crc check av denna så får jag upp följande:

http://www.speedyshare.com/499620597.html

Skulle någon kunna vara lite bussig och ge mig lite vägledning, vad ska jag göra?

Kör AutoFix först.
    1 x Trinity RGH, 250GB. 1 x Trinity original, 4GB + 250GB HD.

Comment

Joo, jag provade det. Men då fick jag bara detta:

http://www.speedyshare.com/346484895.html

Comment

Den kan knappast verifiera CRC mot en CRC som inte finns i databasen heller. ;-)

Hur som helst så ska den vara ok.
        http://www.abgx.net/filename/?ch=6&b...ults=0&x=0&y=0

Kolla filen med "abgx360 GUI" istället.
        Last edited by N!klas; 2008-10-26, 03:36.

Comment

Aa, okej! Hur får jag in den CRC:en i databasen då? (Har redan bränt den nu eftersom att du visade att den var ok, men till nästa gång tänkte jag.)

abgx360 GUI?

Comment

Original inlägg av Gatubarn Visa Inlägg
            Aa, okej! Hur får jag in den CRC:en i databasen då? (Har redan bränt den nu eftersom att du visade att den var ok, men till nästa gång tänkte jag.)

abgx360 GUI?
            Finns den inte i databasen så finns den ju inte
            Kolla med abgx-programmet istället... tycker jag då.

Comment

1. Är det bättre än Mulleter?

2. Vad är det man kollar egentligen när man CRC checkar?

3. Använder abgx programmet en online databas eller?

Comment

1. Är det bättre än Mulleter?
                beror på användningsområde, det har inte lika många funktioner men kan fixa sådant xdvdmulleter har problem med tex 359 vinkeln. (läs om den i abgx360)

2. Vad är det man kollar egentligen när man CRC checkar?
                oftast kollar man värdena av spel binär, pfi, ss, dmi, videodata och speldata och matchar dessa mot de värden som är retail release.

3. Använder abgx programmet en online databas eller?
                ja och nej. den använder sig av den databas som xdvdmulleter en gång hade, vad jag vet så tog de den offline och därför finns inte nya spel med. själva databasen för de spel som stödjs finns i "StealthFiles" katalogen precis som i xdvdmulleter. kikar du i abgx360.ini så finner du lite url:er till databasen.

Comment

Original inlägg av int21

ja och nej. den använder sig av den databas som xdvdmulleter en gång hade, vad jag vet så tog de den offline och därför finns inte nya spel med. själva databasen för de spel som stödjs finns i "StealthFiles" katalogen precis som i xdvdmulleter. kikar du i abgx360.ini så finner du lite url:er till databasen.
                  Databasen uppdateras fortfarande och nya spel finns med, t.ex. finns Far Cry 2 med i DB nu och många fler.

http://www.devilsps3.centelia.net/360/?page_id=34

Comment

Original inlägg av p_son77 Visa Inlägg
                    Databasen uppdateras fortfarande och nya spel finns med, t.ex. finns Far Cry 2 med i DB nu och många fler.

http://www.devilsps3.centelia.net/360/?page_id=34
                    kommer man verkligen åt den via xdvdmulleter.. NBA Live 09 finns med där men den hittas inte när du köra online db, den verkar bara söka lokalt på hdd.

Comment

Original inlägg av int21 Visa Inlägg
                      kommer man verkligen åt den via xdvdmulleter.. NBA Live 09 finns med där men den hittas inte när du köra online db, den verkar bara söka lokalt på hdd.
                      Monopol funkar med Autofix i Mulleter

Comment

hm.. konstigt.. vad heter ini filen till monopol? det räcker du postar raw ss och xex checksum annars..

Comment

Original inlägg av int21 Visa Inlägg
                          hm.. konstigt.. vad heter ini filen till monopol? det räcker du postar raw ss och xex checksum annars..
                          [9B28EED2BDA716B6]
                          SS=9B28EED2
                          RawSS=E9A0C30E
                          PFI=A4CFB59C
                          DMI=730DE8B8
                          RegionFlags=FFFFFFFF
                          V0=81DF6964
                          V1=E47F6A94
                          Video=91410773
                          Game=0536CCB9
                          XexHash=BDA716B6
                          MediaID=140D22665442CDFEC0740D79-42781C49
                          DiscSource=Retail
                          GameName=Monopoly

Comment

Jag crc checkade precis Monopoly_XBOX360-CCCLX. Mulleter (Beta 10) sa något om att det inte fanns att hitta i data basen. Fan tänkte jag.

Sedan såg jag detta du hade skrivit om att det funkade i autofix, så jag prövade.

X DVD sa då något om att det var något invalid och frågade om jag ville rätta till det vilket jag svarade ja på varpå det fixades.

Sedan CRC checkade jag skiten igen efter autofixen och då gick det helt plötsligt igenom.

Det som förvirrar mig:

Hur kan ett spel, som vid en crc check sägs inte finnas i databasen, ändå fixas till vid en autofix?

Jag får inte ihop det! Använder XDVD en online databas eller den lokala? Jag fattar inte, hehe. Är det någon som kan få mig att fatta hur det kunde gå som det gick?

Comment

Halo_3_XBOX360-CCCLX

När jag gör en crc check av denna så får jag upp följande:

http://www.speedyshare.com/499620597.html

Skulle någon kunna vara lite bussig och ge mig lite vägledning, vad ska jag göra?
                              När det gäller denna release så är filerna som är med Mulleter fel, så ta och ta bort alla filer i Stealth Katalogen och kör sedan autofix, så ska den vara OK.

Mulleter använder sig av en online-databas som uppdateras dagligen (nästan i alla fall) för att fixa filerna, t.ex. så blev GHWT precis autofixable .

Edit:

Såg precis att du hade brännt spelet, men för att vara på den säkra sidan, ta bort alla stealth filer och sedan använder du knappen "CRC Details" bredvid "autofix", bockar i de två rutorna och kollar skivan.
                              Last edited by p_son77; 2008-10-26, 23:08.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :)
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X