Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Mitt xbox360 slutade funka igår?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Mitt xbox360 slutade funka igår?

Sista spelet jag spelade var Saints row 2 i tisdags...prov spelade bara spelet 10 minuter max...slog av som vanligt Sen igår ( torsdag )
    När jag skulle spela lite mer så startar ej mitt xbox360 det blinkar massa röda lampor runt startknappen? (Ring of death I guess )

Vad göra?
    Köpa ny arcade box och byta cd läsare från min döda xbox?
    Skicka in skiten till microsoft?
    Pröva köpa ett psxcare repair kit?

Tacksam för svar

om jag vore som du så skulle jag låta psxcare fixa den åt dig.
    har för mig att de tar 700 kr för det.

då slipper du dessutom riskera att få en ny dvd som du sedan måsta byta ut för dyra pengar....
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

Comment

Original inlägg av Enlund Visa Inlägg
      om jag vore som du så skulle jag låta psxcare fixa den åt dig.
      har för mig att de tar 700 kr för det.

då slipper du dessutom riskera att få en ny dvd som du sedan måsta byta ut för dyra pengar....

är det med garanti då? Stod det inte att dom tar 1000 kr?

Comment

Höjt till 1000:-, sorry :-/
        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
          Höjt till 1000:-, sorry :-/
          garanti då? när man läser på forumet om rep kittet verkar ju vissa fått samma problem bara efter ett par dagar?

Comment

Fast det är inte samma sak. Psxcare löder om den ordentligt, de kör inte med något kackigt kit.

Fick RROD på en av mina maskiner i somras. Den funkar hur bra som helst nu. Inga problem alls.....
            Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
            » Xbox360 FAQ

Comment

Är det tre eller frya röda lampor som lyser?
              Antar att du har kollat detta men utifall att det är fyra lampor som blinkar så är det endast problem med dina sladdar, testa i så fall att dra ut och sätta in dem igen.
              Last edited by Paddy; 2008-11-01, 01:05.

Comment

1000:-

Ny XBOX360 (HDMI) på "Media Markt" Barkaby - 1290:-

Det ska väl inte vara några probs för dig att sälja DVD, faceplate, nätdel. m.m för ca: 500-700:-

Comment

Original inlägg av Paddy Visa Inlägg
                  Är det tre eller frya röda lampor som lyser?
                  Antar att du har kollat detta men yttefall att det är fyra lampor som blinkar så är det endast problem med dina sladdar, testa i så fall att dra ut och sätta in dem igen.

Det är tre lampor som blinkar direkt jag startar boxen.
                  Den lampa som är släckt är mellan 12 och 3.

Ring of death visst?

Comment

Original inlägg av 360RFUN Visa Inlägg
                    1000:-

Ny XBOX360 (HDMI) på "Media Markt" Barkaby - 1290:-

Det ska väl inte vara några probs för dig att sälja DVD, faceplate, nätdel. m.m för ca: 500-700:-

men köper jag en ny xbox får jag ju den oflashbara dvd läsaren...

Comment

Original inlägg av Enlund Visa Inlägg
                      Fast det är inte samma sak. Psxcare löder om den ordentligt, de kör inte med något kackigt kit.

Fick RROD på en av mina maskiner i somras. Den funkar hur bra som helst nu. Inga problem alls.....
                      ja men vad säger mig att min xbox funkar klockrent 4ever om jag betalar 1000 kr till psxcare?

Är det inte värdare då att köpa en typ 360 hdmi vilket jag hoppats fått bort ring of death?
                      Sen byta dvd från min gamla 360?

Comment

Original inlägg av hejsan Visa Inlägg
                        Det är tre lampor som blinkar direkt jag startar boxen.
                        Den lampa som är släckt är mellan 12 och 3.

Ring of death visst?
                        Ja, tyvärr, det verkar inte bättre .
                        Jag skulle nästan avakta ett litet tag, för att se hur vida lite-on hackas eller inte, då det verkar som att de är på god väg att hacka lite-on läsaren.

Detta då man lyckats decapa lite-on chipet och därför troligen lyckas läsa ur firmwaren från det snart, alt. redan lyckats men inte gått ut med detta ännu då man vill skapa en hackad firmware först.

Comment

Är det inte så att de bara har fått Lite-on chippet "read-only"? Det går därför inte att skriva till chippet.

Comment

Nej, man har lyckats radera firmwaren samt lyckats skriva firmware till det, detta har man kunnat sedan september, http://www.xboxhacker.net/index.php?topic=9647.160.
                            Kolla Geremias post så länge inte länken blockas.

Comment

Ja, man har inte lyckats läsa ur den firmware som ligger där idag tyvärr. När de kan göra det så kommer man kunna flasha som med de andra.
                              1 x Trinity RGH, 250GB. 1 x Trinity original, 4GB + 250GB HD.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X