Om detta är ditt första besök, se till och kika på vår
FAQ genom att klicka på
länken ovanför. För att kunna skriva inlägg måste du registrera
dig, klicka på länken för att fortsätta. För att börja läsa diskussioner välj det forum du är intresserad av i listan.
Koppla upp boxen mot internet och logga in på xbox live.
Lägg en .avi på t.ex. ett USB minne och anslut till din 360.
Gå in i rätt menyer (menysystemet ändras ju då och då på 360 så det är ingen ide att jag beskriver exakt hur man gör) för att öppna filen för uppspelning.
Första gången du gör detta så laddar din 360 hem mpeg4-codecen via xbox live så du kan spela upp filen.
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
I korta drag, lägg din Div-X kodade film på ett USB minne, stoppa i den i din 360, välj att spela upp media från minnet, din 360 vill ladda ned Codecs från Microsoft o se till att den har Internet när du gör det.
Vänta, Boota om din 360 och Voila.
Samma förfarande med Gammelbox spel.
/ Pendragon
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...
Kör alla filmer från min WD Passportdisk på 120Gb funkar bra, den tar dock inte alla filmer, har ett par som inte funkar som förmodligen ligger i någon divx/xvid version som den inte har stöd för, sen funkar inte heller att köra med externa subfiler, vilket min sambo tycker är mycket frustrerande.
Så länge den har USB så är det bara koppla in den i din 360 o glo på filmerna eller titta på bilderna eller lyssna på musiken :d
/ Pendragon
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...
Nej tyvärr är det inte så enkelt att bara koppla in, disken måste vara formaterad i FAT32.
Windows tycker inte om att formatera diskar större än 32Gb i FAT32 (rätt att det igentligen finns stöd för det upp till 2TB) så du behöver ett litet specialprogram för det, denna guide gick jag efter när jag gjorde det. Länk
Då måste du köpa kissiga Exterdiskar
Att formatera en USB disk är rätt lätt om man har en vettig dator, Dock borde alla diskar över 500Gb eller från 20Gb o upp köras med NTFS, levereras de med NTFS är det bara att formatera om dessa
Och Windows klarar vist att formatera 500Gb diskar i Fat32 dock klarar inte FAT32 filöverföringar med filer på +4Gb i stöten vilket är rätt korkat.
Men Tweekar man sinn Os är allt möjligt.
/ Pendragon
Nej tyvärr är det inte så enkelt att bara koppla in, disken måste vara formaterad i FAT32.
Windows tycker inte om att formatera diskar större än 32Gb i FAT32 (rätt att det igentligen finns stöd för det upp till 2TB) så du behöver ett litet specialprogram för det, denna guide gick jag efter när jag gjorde det. Länk
Hade du läst på lite hade du sett att HFS+ som stödjer väldigt stora filer stöds av Xbox 360. Läsning och skrivning fungerar även både på OSX och Windows.
Comment