Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

spela divx i 360

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• spela divx i 360

Är det någon som vet hur man spela divx - avi mm i en Xbox360
    om det går
    förklara hur man gör

snälla

Koppla upp boxen mot internet och logga in på xbox live.

Lägg en .avi på t.ex. ett USB minne och anslut till din 360.

Gå in i rätt menyer (menysystemet ändras ju då och då på 360 så det är ingen ide att jag beskriver exakt hur man gör) för att öppna filen för uppspelning.

Första gången du gör detta så laddar din 360 hem mpeg4-codecen via xbox live så du kan spela upp filen.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

LÄS FAQ använd SÖKFUNKTIONEN!

I korta drag, lägg din Div-X kodade film på ett USB minne, stoppa i den i din 360, välj att spela upp media från minnet, din 360 vill ladda ned Codecs från Microsoft o se till att den har Internet när du gör det.
      Vänta, Boota om din 360 och Voila.

Samma förfarande med Gammelbox spel.
      / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Hansi beskrev just det om du nu inte märkte det, men tack för upprepningen
        "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Tackar

Vet du om det går se från en lös hård disk ?

Comment

Kör alla filmer från min WD Passportdisk på 120Gb funkar bra, den tar dock inte alla filmer, har ett par som inte funkar som förmodligen ligger i någon divx/xvid version som den inte har stöd för, sen funkar inte heller att köra med externa subfiler, vilket min sambo tycker är mycket frustrerande.

Comment

film

hur får du det att funka ?

det funkar inte för mej vad har du för disk

jag har .....

måste filmer ligga på någont specilt sätt

och när jag kör från usb så lagga de `?

Comment

Måste man ha en flashad eller chippad enhet för att få det o funka?

Comment

Original inlägg av Kardanmannen Visa Inlägg
                  Måste man ha en flashad eller chippad enhet för att få det o funka?
                  Nix, funkar på samma sätt original såklart.

Comment

Så länge den har USB så är det bara koppla in den i din 360 o glo på filmerna eller titta på bilderna eller lyssna på musiken :d
                    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Comment

Nej tyvärr är det inte så enkelt att bara koppla in, disken måste vara formaterad i FAT32.
                      Windows tycker inte om att formatera diskar större än 32Gb i FAT32 (rätt att det igentligen finns stöd för det upp till 2TB) så du behöver ett litet specialprogram för det, denna guide gick jag efter när jag gjorde det. Länk

Comment

Då måste du köpa kissiga Exterdiskar
                        Att formatera en USB disk är rätt lätt om man har en vettig dator, Dock borde alla diskar över 500Gb eller från 20Gb o upp köras med NTFS, levereras de med NTFS är det bara att formatera om dessa

Och Windows klarar vist att formatera 500Gb diskar i Fat32 dock klarar inte FAT32 filöverföringar med filer på +4Gb i stöten vilket är rätt korkat.

Men Tweekar man sinn Os är allt möjligt.
                        / Pendragon

Comment

men efter en stund så lagga de ... brännde samma film på disk men den lagga ochså
                          sen vart jag less
                          körde filmen på min kiss då gick de ????

Comment

Okej, Men man måste köpa ett sånt där Live! för att kunna hämta codecs? eller är det bara spela över nätet som kostar??

Comment

Original inlägg av artifaction Visa Inlägg
                              Nej tyvärr är det inte så enkelt att bara koppla in, disken måste vara formaterad i FAT32.
                              Windows tycker inte om att formatera diskar större än 32Gb i FAT32 (rätt att det igentligen finns stöd för det upp till 2TB) så du behöver ett litet specialprogram för det, denna guide gick jag efter när jag gjorde det. Länk
                              Hade du läst på lite hade du sett att HFS+ som stödjer väldigt stora filer stöds av Xbox 360. Läsning och skrivning fungerar även både på OSX och Windows.

Original inlägg av Kardanmannen Visa Inlägg
                              Okej, Men man måste köpa ett sånt där Live! för att kunna hämta codecs? eller är det bara spela över nätet som kostar??
                              Silver räcker. Du behöver inte betala för guld.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X