Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Grafikfel, håller min låda på att dö?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Grafikfel, håller min låda på att dö?

Hej Psxcare å alla andra!

köpte min flashade krysslåda av er för snart 2år sedan (premium ej HDMI). Ert fakturanr 620053 med extra tillval SAMSUNG.

Lådan har aldrig varit online (har aldrig ens kopplat i internetkabeln bak)

Har aldrig gjort något med lådan annat en uppdaterat den när nya spel har sagt att det behövs.

Har alltid fungerat perfekt (lådan har sedan ny stått på fyra dosor snus, en under varje tass), dvs jag har försökt att den inte ska gå varm.

Har dock aldrig dammsugit lådan i ventilationsutblåsen/insugen vilket jag kommer göra når jag kommer hem (jag kan läsa och söka lite).

Dock har det nu två dar i rad när jag har spelat Fable II blivit någon konstig blåskugga eller blåkant på föremålen på skärmen, trodde först det var "regn" med det är det inte utan ett grafikfel.
    Efter omstart så försvinner detta för att inte komma igen.

Är detta ett begynnande rrod eller inget att bry sig om.

Om det skulle vara ett begynnande rrod ska jag då skicka lådan till er för ett nytt klistermärke och ta mina chanser hos mr Gate och hoppas på att inte få en oflashbar dvd-spelare tillbaka eller ska jag köpa ett galet billigt Arcade på (billigaste stället?) och be er flasha det och flytta över dvd-spelaren och på så vis få en extra kontroll (har två) och HDMI utgång?
    Eller köpa ett färdigt Arcade hos er och flytta över godbitarna?
    Dvs vad skulle in göra i mina skor. Har en Samsung M46 full hd hemma, kör idag på komponent men är lite sugen på HDMI.

Vänligen förklara så att ett barn skulle fatta och kom gärna igen med lite priser oxså.

Mvh
    Erik

Ny arcade: 1400
    Byte av läsare + flashning: 1400

Så gör som du tycker är bäst, jag ska nog köpa en arcade (min HAR fått RROD) och byta läsare
    iPhone 3G:
    Svart 16GB
    Telia Max 25
    PSP:

Custom firmware - 5.00 M33-6
    SanDisc MS Pro Duo Ultra II
    4GB
    Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Comment

Köp denna: http://www.psxcare.com/product.php?xProd=686&xSec=90
      Klicka på köpkorgen o skapa ett konto vänta på att en avi dimper ned i brevlådan, betala, packa upp o spela
      / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Det går ju alltid att köpa en arcade och sno dvdläsaren från sin gamla box, vi tar 700:- för arbetet med det.
        Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Original inlägg av caprice Visa Inlägg
          Lådan har aldrig varit online (har aldrig ens kopplat i internetkabeln bak)

Har aldrig gjort något med lådan annat en uppdaterat den när nya spel har sagt att det behövs.
          Nyfiken bara.. går det att uppdatera nya spel utan att ha internetkabeln i?

Comment

Det är väl självklart att det inte går uppdatera utan uppkoppling om inte själva updaten ligger på skiva ... Internetkabel Låter så gulligt när folk säger så ...
            Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

Comment

Original inlägg av Begga Visa Inlägg
              Det är väl självklart att det inte går uppdatera utan uppkoppling om inte själva updaten ligger på skiva ... Internetkabel Låter så gulligt när folk säger så ...
              ju längre internetkabel man har, desto mer internet rymmer den.

Comment

Original inlägg av Begga Visa Inlägg
                Vad säger du? Ifall det behövs en uppdatering för spelet så ligger de ju på skivan. Så ja larsah, det går bra.

Comment

Original inlägg av Heenok Visa Inlägg
                  Vad säger du? Ifall det behövs en uppdatering för spelet så ligger de ju på skivan. Så ja larsah, det går bra.
                  det var ju det Begga skrev som jag uppfattade det.. att han måste ha uppdatering på skiva om han inte kommer åt live på något sätt.

Comment

Uppdateringar medföljer nyare spel på skivorna
                    Lådornavill gärna uppgradera från dessa innan man kan börja spela spelet så det brukar lösa sig.
                    Om inte sitter någon o skakar då de har abstinensångest för de inte vågar uppdatera med uppdateringarna på nyare skivor
                    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
                      Det går ju alltid att köpa en arcade och sno dvdläsaren från sin gamla box, vi tar 700:- för arbetet med det.
                      Känns ju betydligt vettigare än de andra förslagen jag har fått, måste man fixa nya lådan eller blir den upplåst med hjälp av den gamla Samsungdriven som redan är fixad?

Såg på tv att nya lådor är billigt, tror det var 1600 eller så plus en 700 för ert trixande e 2300:- och då får jag en med hdmi och kanske lite tystare? Verkar detta stämma?

Comment

Jag hade samma problem och ett par dagar senare fick jag RROD

Comment

Känns ju betydligt vettigare än de andra förslagen jag har fått, måste man fixa nya lådan eller blir den upplåst med hjälp av den gamla Samsungdriven som redan är fixad?

Såg på tv att nya lådor är billigt, tror det var 1600 eller så plus en 700 för ert trixande e 2300:- och då får jag en med hdmi och kanske lite tystare? Verkar detta stämma?
                          Japp, stämmer bra, och eftersom du köpte första boxen här så ordnar jag ett specialpris åt dig, säg till när du skickar in boxen bara.
                          Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
                            Japp, stämmer bra, och eftersom du köpte första boxen här så ordnar jag ett specialpris åt dig, säg till när du skickar in boxen bara.
                            Sweet, då ses vi ev igen snart då. Inne på 4järde konsollen av er (Ps2, Xbox, Xbox 360 å Wii)

Comment

Sweet, då ses vi ev igen snart då. Inne på 4järde konsollen av er (Ps2, Xbox, Xbox 360 å Wii)
                              Isåfall får du 100% rabatt på arbetskostnaden för att byta/flasha om drivarna om det blir aktuellt :-)

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X