Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Felkod E74 eller 1022

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Felkod E74 eller 1022

Jag fick detta otrevliga felmeddelande igår. Satt och lirade motogp08 när bilden pixlade ihop sig och helt plöttsligt frös. Testade och starta om så kom det upp felmeddelande E74 på skärmen. Fick sedan fram felkod 1022.

E74: There is high chance it's a scaler chip problem (the "ANA" or "HANA" chip near the AV cable connection) it can also be caused by a faulty AV cable so check that first. In some cases it is a problem with the GPU and may be repairable by doing the x-clamp replacement (see error 0102)

Boxen är flashad hos psxcare för ett tag sedan men tyvärr bannad på liven.
    Jag har förstått att man inte kan ringa mssupporten och få den reparerad då.

Finns det möjlighet att xclamp funkar eller vad ska man testa(har testat nya avkablage)

Eller ska man köpa en ny box och sidåfall byta ut läsaren på den?

Köp ny box
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Ja man får väl göra det

Vad är bäst?

Köpa en arcade och byta ut driven mot den som sitter i min gamla(problemet är att den nog måste flashas om då den flashades för länge sedan) och flasha om den.
      Eller låta er modifiera en ny?

Comment

Nya saker brukar fungera bäst, men vi kan ta din gamla läsare o pytsa in i en ny 360 box med.
        Dock brukar de gamla vara lite trötta men jagar man korvören så
        / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Comment

Ja det är ju sant!

Bättre med en ny.

En fråga till
          På xbox hemsida kan man ju felanmäla sin xbox. i mitt fall så stod det att garantitiden gått ut. Klickade vidare på länken och fyllde i vilket fel det var, sedan kom en ruta upp med betalning , (jag avbröt där)
          konsolreparation ? ej garanti ? full debitering - Xbox 360
          1 ?71.00 ?71.00

Kan de fixa det eller kommer de bara skicka tillbaka den när de ser att den är bannad, flashad. Ert klistermärke sitter ju under fronten. Intressant att veta ifall
          Last edited by Douhane76; 2008-11-07, 15:14.

Comment

Original inlägg av Douhane76 Visa Inlägg
            Ja det är ju sant!

Bättre med en ny.

En fråga till
            På xbox hemsida kan man ju felanmäla sin xbox. i mitt fall så stod det att garantitiden gått ut. Klickade vidare på länken och fyllde i vilket fel det var, sedan kom en ruta upp med betalning , (jag avbröt där)
            konsolreparation ? ej garanti ? full debitering - Xbox 360
            1 ?71.00 ?71.00

Kan de fixa det eller kommer de bara skicka tillbaka den när de ser att den är bannad, flashad. Ert klistermärke sitter ju under fronten. Intressant att veta ifall
            Jag skulle ringa Ms och säga att boxen rödringar för att få garanti i 3.år från tillverkningsdatumet på baksidan inte säga något om bildfel som det bara är ett års garanti för 020-79 11 33
            / Pendragon

Comment

Vi kan prova att värma om lödningarna till ana/hana chippet, har hört att det hjälpt andra med samma felkod.
              Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Ja det skulle man kanske testa, vad skulle det kosta?? Blir det samma pris om det inte funkar??
                MVH

Kristofer

Comment

500:- om det fungerar, ingen debitering om det inte fungerar, är intressant för mig att se om det fungerar. Annars hade vi tagit 350:- även om det inte fungerat.
                  Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Comment

Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
                    Jag skulle ringa Ms och säga att boxen rödringar för att få garanti i 3.år från tillverkningsdatumet på baksidan inte säga något om bildfel som det bara är ett års garanti för 020-79 11 33
                    precis så gjorde ja förra veckan,sa att jag fått 3 röda lampor,ups kom dan efter o plockade upp den.sen att den är flashad och att microsoft märket är borta är ju helt annan sak.

hur som helst så är den på väg tillbaks till mig.men hurvida den är lagad eller inte det vet jag inte. återkommer med info om det.

Comment

Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
                      500:- om det fungerar, ingen debitering om det inte fungerar, är intressant för mig att se om det fungerar. Annars hade vi tagit 350:- även om det inte fungerat.

Jag är redo att prova måste bara ha tid at skicka iväg paketet.

Comment

Original inlägg av saxon29 Visa Inlägg
                        precis så gjorde ja förra veckan,sa att jag fått 3 röda lampor,ups kom dan efter o plockade upp den.sen att den är flashad och att microsoft märket är borta är ju helt annan sak.

hur som helst så är den på väg tillbaks till mig.men hurvida den är lagad eller inte det vet jag inte. återkommer med info om det.

det sket sig som väntat faktiskt..så de får bli en arcade kasta i driven i den och sätta dit hdd.då borde det väll funka igen eller ?

jag får ju med en ny kontroll och hdmi utgång med....dumt jag inte såg att ni hade microsoft klistermärke.då hade det ju funkat...men,men
                        Last edited by saxon29; 2008-11-11, 14:04.

Comment

Är det värt att skicka in konslen på omlödning? fick bild i 3 min idag sen kom medelandet upp igen.

Comment

upp till dig att avgöra
                            / Pendragon

Comment

Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
                              Gäller detta för mig också då eller?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X