Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lite hjälp här tack :)

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Lite hjälp här tack :)

Tjenare!

Håller på att flasha min 0047DJ Hitachi har en X360 xtractor inkopplad och dvdläsaren är i modeB.

Försöker köra in ixtreme 1.4REV1 men den klagar på att det inte är rätt DVD spelare jag har valt att flasha och avbryter.

Men nu till min fråga datorn hittar spelaren som en TSSTcorp TS-943A och efter lite googel eftersökningar så verkar det vara Samsungs MS28 som heter så? Stämmer det? Verkar lite underligt

Mvh Anders

Titta på locket till DVD läsaren, där står det vad du har för läsare och om det är en ms 25-28

Att din Hitatchi hittas som en Samsung verkar galet.
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Det värsta är ju att det står klart och tydligt på dvd spelare H-L GDR3120L.. Vad kan vara galet.. är den spoofad och flashad redan? Är ju en utbytes dvd spelare som microsoft satte i när min gamla samsung gick sönder.

Comment

kanske ska tilläggas att driven hittas i bios som h-l gdr-3120l men inte i windows??? Väldigt underligt. Snart blir jag trött på det här och testar med en Samsung firmware istället..

Comment

Nu ska ni få höra nåt som är helt jäkla otroligt.. DET VISADE SIG ATT MIN DVD LÄSARE VAR FLASHAD UTAN ATT JAG VISSTE OM DET! nu har jag haft denna dvd spelaren i ca 1.5 år utan att veta att den var flashad. snacka om pissigt värre.. dock så misstänker jag ju att det är en extremt gammal version som ligger i den hur kan jag kolla exakt vilken firmware jag har?

Mvh Anders som sitter och testar det nya Rainbow six på sin microsoft flashade XBOX360

Comment

Haha, så MS satte in en flashad spelare vid reparation!! då måste ju dom flashat den själva för att den skulle funka till boxen, eller så fick du en helt annan box en den du skickade?

Undrar i så fall hur det skulle funka om du blir bannad från live???

Comment

haha jag vet inte hur det har gått till det enda jag vet är att jag inte klarat av att flasha den själv. börjar ana att dom blandat ihop dom på nåt vis. men jag fick ju RROD för ett tag sen och då var den iväg. hmm. hur som helst.. Kan jag på nåtvis kolla vad det är för firmware i boxen?? Vill inte bli bannad från live bara för jag spelar lite Rainbow six

Comment

Original inlägg av anderzxb Visa Inlägg
                Nu ska ni få höra nåt som är helt jäkla otroligt.. DET VISADE SIG ATT MIN DVD LÄSARE VAR FLASHAD UTAN ATT JAG VISSTE OM DET! nu har jag haft denna dvd spelaren i ca 1.5 år utan att veta att den var flashad. snacka om pissigt värre.. dock så misstänker jag ju att det är en extremt gammal version som ligger i den hur kan jag kolla exakt vilken firmware jag har?

Mvh Anders som sitter och testar det nya Rainbow six på sin microsoft flashade XBOX360
                Läd ut den i FW toolbox

Original inlägg av artifaction Visa Inlägg
                Haha, så MS satte in en flashad spelare vid reparation!! då måste ju dom flashat den själva för att den skulle funka till boxen, eller så fick du en helt annan box en den du skickade?

Undrar i så fall hur det skulle funka om du blir bannad från live???
                Snarare så att folk skickar in maskiner som är moddade till dem, de tar o lägger moderkort på ett löpande band o läsare på ett annat och parar ihop ett redan lagat fd. annan kunds moderkort med din DVD läsare o slarvar de runt läsarna plockar de en ur högen o gifter med moderkortet.
                Är den flashad innan så är den garanterad flashad efter med.
                Inget MS trollat med.

De trollar bara så nycklarna på Moderkort/DVD enheten paras ihop
                Och ligger det en Xtreme modifierting är den inte Livesäker.

Kan man läsa mjukvara ur DVDn kan man se vad det är för flash, är det iXtreme 1.4 kan man lungt tuffa på.
                Allt annat skulle jag uppgradera från illa kvickt.
                / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Comment

finns det risk att jag blivit bannad om jag kört lite brända spel nu med xtreme firmware?

EDIT : Vart kan jag få tag på toolbox?

Comment

Ja. (Bajsar hajar i vattnet??)
                    Det finns alltid en chand att bli utkastad om man kört Xtreme innan o sen uppgraderar till iXtreme 1.4+

Vi lämnar Noll garanti på boxar vi flashar med den mjukvaran då våra kunder tigger, bönar o ber för att de vill få igång sina gamla ikke IXtreme patchade spel på.
                    / Pendragon

Comment

Om du blir bannad så kan du säga till M$ att du inte gjort något xD
                      iPhone 3G:
                      Svart 16GB
                      Telia Max 25
                      PSP:

Custom firmware - 5.00 M33-6
                      SanDisc MS Pro Duo Ultra II
                      4GB
                      Xbox 360:

CFW - ix 1.51

Comment

nåväl lär nog bli bannad hur jag än vänder och vrider på det.. har nog fått i min lilla log till microsoft att jag kört utan sata kablen till min DVD

vilken version ska man använda av toolbox?
                        Last edited by anderzxb; 2008-11-07, 16:53.

Comment

okej nu har jag kört toolbox på min dvd följande har jag fått fram H_L 3120 spoofed as Samsung MS25 Ixtreme 1.4S12x.

behöver jag oroa mig för live banning?

Comment

Knepigt, hur kan man förklara för MS att dom gjort fel (och att dom tror/erkänner saken) om du nu skulle bli bannad?

Grejjen är ju den att dom kan ha loggat dig innan, så att du har bytt till senaste ixtreme gör dig bara säkrare framöver.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                            Auto-Saved
                            Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool:
                            x
                            Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                            x
                            x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                            Working...
                            X