Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nec/Optiarc AD7173

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Nec/Optiarc AD7173

Tjena!

*editerade på begär av Pendragon*

Jag får askassa resultat på mina bränningar (se grafer nedan) och enligt sidan jag beställde mina skivor från så hade deras NEC AD-7170A fått ca 88% i quality score och väldigt låga PIE/PIF fel men när jag bränner får jag skyhöga tyvärr, någon som vet om det är så att min brännare suger fetget eller om det är något annat jag ska kontrollera?

NEC/Optiarc AD-7173A
    CloneCD 5.3.1.0
    Aone DVD+R DL 8.5GB Full-face Printable 8x
    Liggy's AD-7173A Bitsetting Firmware 1.04
    Testat 2.4x, 4x och 8x brännhastighet (blev lika dåligt med båda)

NEC Orginal 1.04 @ 2.4X

Liggy's AD-7173A Bitsetting Firmware 1.04 RPC1 @ 2.4X

Liggy's AD-7173A Bitsetting Firmware 1.04 @ 4X

Liggy's AD-7173A Bitsetting Firmware 1.04 @ 8X
    Last edited by optimuz; 2008-11-11, 18:13.

Jisses vilken rörig fråga.
    Börja med att skriva frågan sen klistra in info om din DVD

Skaffa en vettig brännare, kör in orginal FW eller en vettig från RPC1.com och du vill köra RC1 och bränn på Verbatim inte skräpskivor.

Lite spontant sådära
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Nu har jag editerat posten så du förstår vad jag menar Jag vill helst inte köpa Verbatim eftersom dom är dubbelt så dyra och enligt sidan jag beställde skivorna på så hade deras AD-7170 får bra kvalité med Aone skivorna så därför är jag så fundersam över varför jag får så kassa resultat hur jag än gör när det är i princip samma brännare

Comment

Original inlägg av optimuz Visa Inlägg
        Nu har jag editerat posten så du förstår vad jag menar Jag vill helst inte köpa Verbatim eftersom dom är dubbelt så dyra och enligt sidan jag beställde skivorna på så hade deras AD-7170 får bra kvalité med Aone skivorna så därför är jag så fundersam över varför jag får så kassa resultat hur jag än gör när det är i princip samma brännare
        Sorry for da caps ... KÖP KVALITE ELLER SKYLL DIG SJÄLV ! ! ! !
        Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

Comment

Du gör en Quality scan med din läsare och den är inte tillförlitlig.
          Den är extrem känslig för fel och gör många fel rapporter.
          vad ajg vet så är det gamla Benq läsarna som verkar ge dem mest trovärda graferna.

Och vad jag minns så var det bara Nhl som det var problem att läsa med och inta dem andra spelen?
          Om dem andra spelen fungerar så är det trolgit att skivorna fungerar som dem ska.

Ang det tekniska så är Nec 71xx inte ngn bra brännare i dagens läge.
          Har varit en hel del problem med dem.

Vad du även bör tänka på är att alla läsare på en 360 inte är samma, alla märken klarar olika media olika bra.

Comment

Så du menar att jag absolut inte ska lita på dom graferna nero ger mig? Att skivorna i själva verket har bra/jättebra kvalitét?

Enligt sidan jag beställde skivorna på är det samsung 223q man ska satsa på om man ska köra med Aone skivorna... Vad har ni för åsikter om det?

NHL fungerade dagen efter av någon märklig anledning så jag vette fan vad det var för skumt fel

Comment

Så du menar att jag absolut inte ska lita på dom graferna nero ger mig? Att skivorna i själva verket har bra/jättebra kvalitét?

Enligt sidan jag beställde skivorna på är det samsung 223q man ska satsa på om man ska köra med Aone skivorna... Vad har ni för åsikter om det?

NHL fungerade dagen efter av någon märklig anledning så jag vette fan vad det var för skumt fel
              Jag har samma username här som på sidan du beställde av.
              Jag kör själv med samsung 223 och alla skivor fungerar felfritt.

Ang dina grafer så säger jag bara att dem inte är tillförlitliga, med det behöver heller inte betyda att kvaliten är super.

Comment

A-One är inte kvalitet
                Inte NEC heller

Plextor rokkar o det gör Verbatim med men Pioneer kommer inte längt ifrån

Köp dig en skiva av Verbatim och prova igen, det kan vara så att din 360 inte gillar dina billiga A-One skivor utan vill ha lite bättre kvalitet.

*Refererar till två killar kikar på tjejer på krogen, klart man sållar bort de fula brudarna o vilar ögonen på de snygga
                LAsrar brukar jag ge samma barnförklaring fungerar på samma sätt, de reflekterar info olika bra på olika media som vi killar tittar på tjejer.
                Även bröder med samma mamm "läs samma modell på Läsare kan ha olika smak
                / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Comment

Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
                  A-One är inte kvalitet
                  Inte NEC heller

Plextor rokkar o det gör Verbatim med men Pioneer kommer inte längt ifrån

Köp dig en skiva av Verbatim och prova igen, det kan vara så att din 360 inte gillar dina billiga A-One skivor utan vill ha lite bättre kvalitet.

*Refererar till två killar kikar på tjejer på krogen, klart man sållar bort de fula brudarna o vilar ögonen på de snygga
                  LAsrar brukar jag ge samma barnförklaring fungerar på samma sätt, de reflekterar info olika bra på olika media som vi killar tittar på tjejer.
                  Även bröder med samma mamm "läs samma modell på Läsare kan ha olika smak
                  En bra brännare kan iaf ge bra resultat på ett "budget märke"

" konstverket finns redan i stenen, konstnären tar bara fram den"

Comment

Original inlägg av Andreas_Ace Visa Inlägg
                    En bra brännare kan iaf ge bra resultat på ett "budget märke"

" konstverket finns redan i stenen, konstnären tar bara fram den"
                    Ja som bättre kablage i ett hembiosystem färgar inte ljudet och även den starkaste får ta i då han skiter

Lägg en femma extra på en verbatimskiva eller kom förbi butiken med en jolt på burk så bjuder jag dig på en skiva att prova med
                    Ta med din 360 så provar vi våra skivor på den en snabbis, säg bara ditt nick o att du vill prata med mig Kent

Fungerar inte det så byt brännare.
                    / Pendragon

Comment

Ive got almost every console that ever was release ... Stog så i din signatur Pendragon ... Det är sånt prylbögar som jag och alla andra önskar
                      Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

Comment

Jag vill helst inte köpa Verbatim eftersom dom är dubbelt så dyra och enligt sidan jag beställde skivorna på så hade deras AD-7170 får bra kvalité med Aone skivorna så därför är jag så fundersam över varför jag får så kassa resultat hur jag än gör när det är i princip samma brännare
                        såhär tänker alla och efter ett tag har de bränt om så många backuper eller fått så mycket "unreadable disc" att de kunde köpt ett 50pack verbatim och sparat på krafterna. aone är svåra att få ett bra resultat med, speciellt vid lagerbytet.

Comment

Original inlägg av int21 Visa Inlägg
                          såhär tänker alla och efter ett tag har de bränt om så många backuper eller fått så mycket "unreadable disc" att de kunde köpt ett 50pack verbatim och sparat på krafterna. aone är svåra att få ett bra resultat med, speciellt vid lagerbytet.
                          Har aldrig fått en enda unradable disc. xb360 med Benq läsare och Samsung har använts genom åren
                          Provat med Nec 3500, Samsung S182, Samsung 223, LG H44N.
                          XB/Aone/Arita/Verbatim/Mediarange

Comment

Original inlägg av Andreas_Ace Visa Inlägg
                            Har aldrig fått en enda unradable disc. xb360 med Benq läsare och Samsung har använts genom åren
                            Provat med Nec 3500, Samsung S182, Samsung 223, LG H44N.
                            XB/Aone/Arita/Verbatim/Mediarange
                            du är en av få lyckliga då.

Comment

Original inlägg av int21 Visa Inlägg
                              du är en av få lyckliga då.
                              Jag + en till har Benq + 2 andra har samsung.
                              Så vi är 4 lyckliga

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek:
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X