Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

MS verkar köra en ny bannvåg nu.

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• MS verkar köra en ny bannvåg nu.

Jag har kikat på diverse forum och det verkar som att ms har börjat banna igen.
    Många med iextreme 1.4 har tydligen blivit bannade.

Inte många som anger om de spelat några konstiga spel eller om de har haft någon annan version tidigare...

Någon nämner Halo 3...

http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=664175

http://forums.xbox-scene.com/index.p...c=664521&st=30
    Last edited by N!klas; 2008-11-11, 01:37.
    1 x Trinity RGH, 250GB. 1 x Trinity original, 4GB + 250GB HD.

Låter inta alls bra!

Comment

Från ett forum:

"My console and all the consoles i have flashed have now been banned. They were all 1.4. I think MS have found a way of detecting it. All my games are patched. Be warned! Time to buy a new xbox."

Comment

Testade min nyss o det funkar fortfarande..

Comment

kaTana: har du spelat mkt brända spel?

Comment

jag har bara spelat brännda spel

Comment

Jaha, vad tusan gör man nu då, blir ju väldigt tveksam till att flasha nu, hmm, nae köper nog mina spel på ******* ell ebay ist, för de 1400 det skulle kosta och flasha får jag ca 5 hyffsat nya spel och då behöver man inte vara orolig för att behöva köpa en ny box snart igen, tror jag väntar tills det är 100% säkert (vilket det förmodligen aldrig kommer att bli)

Hehe, nu sitter han där Her BG och tänker, haha trodde ni ni skulle få den nya dashboarden era pirater

Känns ju lite som att det kan ha lite att göra med det iom den släpps nu.
              Last edited by artifaction; 2008-11-11, 03:10.

Comment

2-3 spel kostar ju inte 1400 kronor alls,du verkar ju ha 5 och det gäller ju att vara försiktig

Comment

Jag menade att man köper dom beg på (Som jag inte fick skriva), köpte Lost Odyessy där för 250:- för någon vecka sen (helt nytt) så för 1400 kan man ju få ca 5 spel (om man har lite tur.

Comment

undrar om folk som har blivit bannade har spelat call of duty 5 samt Mirror's edge.. för att spelen har angle 359.. kanske är det som är problemet..

Comment

Original inlägg av kaTana Visa Inlägg
                      undrar om folk som har blivit bannade har spelat call of duty 5 samt Mirror's edge.. för att spelen har angle 359.. kanske är det som är problemet..
                      Vissa hävdar att de alltid haft 1.4 och då är angle 359 inga problem...
                      Endel har enligt egen utsago aldrig heller kört något spel före release.

Comment

Original inlägg av N!klas Visa Inlägg
                        Vissa hävdar att de alltid haft 1.4 och då är angle 359 inga problem...
                        Endel har enligt egen utsago aldrig heller kört något spel före release.
                        Att man blir bannad för att spela innan officiell releasedatum är skitsnack. Det skickas ut tusentals spel till recensenter över hela världen veckor innan det släpps i handeln. I sådana fall skulle även de bannas från LIVE och det har jag svårt att tro.

Comment

Original inlägg av fyllepoet Visa Inlägg
                          Att man blir bannad för att spela innan officiell releasedatum är skitsnack. Det skickas ut tusentals spel till recensenter över hela världen veckor innan det släpps i handeln. I sådana fall skulle även de bannas från LIVE och det har jag svårt att tro.
                          Antagligen. Det var lite det jag skrev. Folk har blivit bannade ändå.

Det skulle iof funka om recensenterna lämnat sina serienummer på boxarna.

Comment

enligt diverse forum är det även lagliga boxar som bannats, MS har strul med vissa reparerade konsoler t.ex (och det är nog några 100 tusen).
                            Ryktet säger att banningen kommer att återkallas / korrigeras så ta det lite lugnt.

Comment

Original inlägg av Gemet Visa Inlägg
                              enligt diverse forum är det även lagliga boxar som bannats, MS har strul med vissa reparerade konsoler t.ex (och det är nog några 100 tusen).
                              Ryktet säger att banningen kommer att återkallas / korrigeras så ta det lite lugnt.
                              Det är inte så att folk påstår att deras boxar är lagliga trots att de inte är det?

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :) EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X