Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Flash 0078 hjälp!!

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

DVD'n dog!!!
    När jag startade windows och just före bootscreen satte jag i sata kabeln i xboxens dvd och tryckte på eject flera gånger undertiden windows startade upp.
    och windows hittade dvd spelaren men när jag sätter i en dvd så bara låter det ett ööööööööööööööö ljud och dvd orkar inte snurra igång skivan...

jag har provat att koppla in den i xboxen igen men likadant där.....suck
    min dvd är nog paj.... men jag har ju inte hunnit flasha den än..
    ska man skicka den på garanti jobb eller kan man skicka den till psxcare för ny dvd som är flashad eller går det att fixa den ?

**kan man beställa en färdig flashad dvd hos psxcare eller måste jag skicka hela xboxen ???**
    Last edited by eddy; 2008-11-13, 16:34.

Comment

0078 är inte att leka med.

Hann du läsa ur nyckeln? Annars är det kört.

Comment

Ajjdå, ofta när folk flashar en 360 med läsaren i 260n o sen via en PC måste man dra en jorkabel från 360 chassit till PC Chassi för att inte få läckströmmar som grillar läsare.
        Kanske det du råkat ut för, vi har inte det problemet då vi lyfter ut läsarna och kör med Connectivitykot direkt mot datorn vi flashar på.

Men har du din nyckel kvar kan du kasta in den på ett nytt moderkort för DVD´n.
        Vilken läsare handlar det om ??
        Jag har lite nya kretskort till olika läsare liggandes i antistatpåsar uppmärkta o fina
        Nyckeln kan man alltid e-posta så löser vi resten.
        / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

jag har ingen nyckel för jag hann ju inte mer än starta upp datorn o hitta spelaren...
          och jag hade jordkabel mellan chassina..

boxen fungerar men dvd fungerar inte det skrapar i den och skivorna börjar inte att snurra..
          det värkar vara något mekaniskt fel på dvd'n men isåfall måste jag ha en jävla otur att det blir just när jag ska flasha den......kanske kan gå på garantin ändå ???
          Last edited by eddy; 2008-11-14, 03:17.

Comment

Original inlägg av eddy Visa Inlägg
            jag har ingen nyckel för jag hann ju inte mer än starta upp datorn o hitta spelaren...
            och jag hade jordkabel mellan chassina..

boxen fungerar men dvd fungerar inte det skrapar i den och skivorna börjar inte att snurra..
            det värkar vara något mekaniskt fel på dvd'n men isåfall måste jag ha en jävla otur att det blir just när jag ska flasha den......kanske kan gå på garantin ändå ???
            Prova skicka in den för Rörding om du inte fått ur nyckeln
            Du lär desvärre få en Lite-On tillbaka.
            / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

ja men även om jag får en lite-on så får man hoppas att den dvd ät TYST !!!!
              också antar jag att i en snar framtid om det blir så att man kan ha spel på hd att det kanske kommer chip att löda in som den gammla xboxen isåfall blir jag supernöjd...

(tänk attt ha en tyst xbox med fullt av spel på hdd...vilken dröm)

Comment

Original inlägg av eddy Visa Inlägg
                ja men även om jag får en lite-on så får man hoppas att den dvd ät TYST !!!!
                också antar jag att i en snar framtid om det blir så att man kan ha spel på hd att det kanske kommer chip att löda in som den gammla xboxen isåfall blir jag supernöjd...

(tänk attt ha en tyst xbox med fullt av spel på hdd...vilken dröm)
                du kan installera spel med nya dashboarden, då blir boxen tystare. du måste dock ha skivan i vid uppstart etc.. att 360 kommer bli lika moddad som xbox kan du glömma inom snar framtid.. tror ingen orkar ta tag i det nu när den redan funnits flera år.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                Auto-Saved
                EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :)
                x
                Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                x
                x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                Working...
                X