Viktigt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Byta orginal dvd mot pc dvd?

Collapse
X
  •  
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Byta orginal dvd mot pc dvd?

Hej

Finns det möjlighet att man kan byta den orginala dvd spelaren mot en vanlig PC dvd spelare på xbox 360 och spela backup på den?

Finns alltid ett sätt men för jobbigt att ens orka bry sig om
    Köp en sånhär istället:
    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=635&xSec=93
    eller en sånhär:
    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=716&xSec=93
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Comment

Billigt!!

799kr för driven, 250kr för att få den flashad och 350kr för att få den monterad, 1400kr för en 100kr till köper man en helt ny xbox på mediamarkt!
      Playstation 1, 3, PSP
      Xbox, 360
      Nintendo Wii

Comment

Original inlägg av PhR34k Visa Inlägg
        Billigt!!

799kr för driven, 250kr för att få den flashad och 350kr för att få den monterad, 1400kr för en 100kr till köper man en helt ny xbox på mediamarkt!
        Jo men då får du en box med Lite-On läsare i som kostar yttligare 1.400 kr att modda genom att man byter ut sin Lite-On mot en Spoofas Samsung med Lite-Onens nyckel
        / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Comment

Men fan alltså, känns som att de börjar bli överpriser.. 1400kr ? Man kan tjacka 4 NYA spel för det att modda borde ligga på max 700kr.
          Playstation 1, 3, PSP
          Xbox, 360
          Nintendo Wii

Comment

Men fan alltså, känns som att de börjar bli överpriser.. 1400kr ? Man kan tjacka 4 NYA spel för det att modda borde ligga på max 700kr.
            gör det själv då om det inte är värt det eller köp spelen. det hade varit billigare om det inte varit så omständigt att läsa ur nyckel och att byta läsare på varje enhet, tänk på att psxcare får lägga ut cash för en ny samsungläsare för varje lite-on box de har. köp en ms28 och lämna in den med din lite-on box så kommer du billigare undan. näår de blir lätta och flasha och man slipper spoofa varje lite-on box så kommer det nog också bli priser som för övriga läsare.

Comment

Har man RÅD att modda sin box har man fasiken åxå RÅD att KÖPA sin spel åxå istället för sno dom
              "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Comment

Original inlägg av pege63 Visa Inlägg
                Har man RÅD att modda sin box har man fasiken åxå RÅD att KÖPA sin spel åxå istället för sno dom
                håller med här, titlar som man spelar mycket och uppskattar bör man köpa, gäller även musik och film.

jag är inte helt ond, lite moral har man kvar då jag faktiskt gör det ovanstående. det är trevlig med retail i hyllan.

Comment

http://www.psxcare.com/product.php?xProd=716&xSec=93
                  +
                  http://www.psxcare.com/product.php?xProd=496&xSec=89
                  = 1.200
                  + 350 = Omlödning av Lite-on läsaren med öppning samt urläsning av Key samt Spoofning av Samsungen sen så den tror den är Lite-On

= 1.550 kr men bara för att vi är så jädrans snälla sänkte vi priset för ett tag sen till 1.400 kr. alltså 150 kr mindre än vad vi normalt tog.

Men vill du själv köpa en lös läsare med Ett års garanti och trolla själv så är det upp till dig http://www.psxcare.com/product.php?xProd=716&xSec=93
                  / Pendragon

Comment

Jag antar att jag måste vara jävligt snål som tycker att det är mycket pengar.
                    Och dessutom. Jag tror knappast att de flesta är som int21 eller fan han hetter och den andra liraren som köper de spelen de laddar ner. Då har det väl förlorat sin mening med att chippar eller? Men ni kanske chippar så ni kan spela backups så att inte orginal spelen repas? Vad duktiga ni är.
                    Playstation 1, 3, PSP
                    Xbox, 360
                    Nintendo Wii

Comment

Och dessutom. Jag tror knappast att de flesta är som int21 eller fan han hetter och den andra liraren som köper de spelen de laddar ner. Då har det väl förlorat sin mening med att chippar eller? Men ni kanske chippar så ni kan spela backups så att inte orginal spelen repas? Vad duktiga ni är.

Haha åsså sur då? =)
                      Xbox 360 samsung extreme firmware
                      Xbox v1.6 smartxx 2.0 300gb
                      PsTWO V14 Matrix infinity
                      Gamecube Qoob

Ps.

Även den starke får ta i när han skiter.

Comment

tro vad du vill om folk men jag tror faktiskt att många köper det de uppskattar. finns massvis med filmer som tex är värda att ha som original i hyllan eller vinylskivor som inte går att finna i sverige (ja, ny musik pressas på vinyl idag). folk köper nog inte allt, men de gör det iaf. är du så jävla snål att du gnäller om att det är dyrt att fixa backuper av allt, då borde du kamma dig och skaffa dig ett bättre betalt jobb om du har något. handlar du kläder på secondhand eller är det för dyrt?

Comment

Original inlägg av int21 Visa Inlägg
                          tro vad du vill om folk men jag tror faktiskt att många köper det de uppskattar. finns massvis med filmer som tex är värda att ha som original i hyllan eller vinylskivor som inte går att finna i sverige (ja, ny musik pressas på vinyl idag). folk köper nog inte allt, men de gör det iaf. är du så jävla snål att du gnäller om att det är dyrt att fixa backuper av allt, då borde du kamma dig och skaffa dig ett bättre betalt jobb om du har något. handlar du kläder på secondhand eller är det för dyrt?
                          Visste inte att jag gnällt om att de e för dyrt att bränna backups. Det jag säger är att de e dyrt o chippa nuförtiden.
                          Du och den andra snubben kanske ska ta de där pengarna och gå SFI kurs.
                          Playstation 1, 3, PSP
                          Xbox, 360
                          Nintendo Wii

Comment

Visste inte att jag gnällt om att de e för dyrt att bränna backups. Det jag säger är att de e dyrt o chippa nuförtiden.
                            Nu är det ovanligt att man chippar 360. Gå en SFI-kurs (om du nu råkar vara invandrare som har problem med språket) och läs lite om hur det ser ut. Du kan även då läsa om anledningar till att det kostar så pass mycket. Det är inte längre bara att flasha och så är saken biff. Det måste lödas och vill du inte göra det själv så gör någon annan det mot en kostnad. Äldre enheter kan flashas för 500 spänn fortfarande men köper du en ny enhet så har den nästan garanterat en Liteon som inte går att flasha. Då måste den bytas ut mot en annan och då blir det högre kostnader.
                            1 x Trinity RGH, 250GB. 1 x Trinity original, 4GB + 250GB HD.

Comment

det är dyrt att fixa backuper av allt, inte att bränna dem. (skulle nog lagt in "så man kan köra" efter "fixa" så kanske du förstått det bättre.)

studera är inget för mig, jag har google och jag lägger hellre pengar på en flashning än en sfi-kurs

det är billigt att flasha idag, det är bara en viss modell som är dyr, tyvärr finns det många av den modellen.

Comment

Previously entered content was automatically saved. Restore or Discard.
                              Auto-Saved
                              EEK! :eek: Embarrassment :o Wink ;) Cool :cool: Mad :mad: Frown :( Confused :confused: Big Grin :D Stick Out Tongue :p Roll Eyes (Sarcastic) :rolleyes: Smilie :)
                              x
                              Insert: Thumbnail Small Medium Large Fullsize Ta Bort  
                              x
                              x

Please enter the six letters or digits that appear in the image below.

Registration Image Refresh Image
                              Working...
                              X